Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık
düzeyleri ve kullanım amaçlarını farklı değişkenler açısından incelemektir.
Çalışma Burdur’un Bucak ilçesinde bulunan bir yüksekokul ile iki meslek yüksekokulunda
yürütülmüştür. Araştırmada ikincil verilerle birlikte, birincil veriler de
kullanılmıştır. Birincil verilere yönelik veri toplama tekniği olarak anket
tekniğinden yararlanılmıştır. Akıllı telefon bağımlılığının belirlenmesi için Demirci
ve arkadaşları (2014) tarafından geliştirilen geçerlik güvenirlik analizi
yapılmış ölçek kullanılmıştır. Tesadüfi örnekleme yoluyla dağıtılan anketin 393
tanesi geri dönmüştür. 385 anketten elde
edilen veriler, bilgisayara girilmiş ve amaca uygun olarak hazır bir istatistik
programı ile analizler yapılmıştır. Çalışmada,
güvenilirlik analizi, faktör analizi ve betimsel analizlerin yanı sıra bazı
demografik değişkenlere göre akıllı telefon bağımlılığının farklılaşıp
farklılaşmadığını tespit etmek amacıyla iki bağımsız grup arasında niceliksel
sürekli verilerin karşılaştırılmasında bağımsız örneklem t-testi
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda cinsiyet, eğitim ve yaş ile öğrencilerin akıllı
telefon bağımlılık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ayrıca,
üniversite öğrencilerinin akıllı telefonu en çok sosyal iletişim ağlarına
erişim için kullandığı, günlük ortalama kullanım süresinin 4 saat ve üzeri
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Akıllı Telefon Bağımlılığı Üniversite Öğrencileri Akıllı Telefon Kullanım Amacı
Bölüm | Ozel Sayi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2017 |
Kabul Tarihi | 9 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 21 |