Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

YÜKSEKÖĞRETİMDE MESLEKİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE BİR ALAN ARAŞTIRMASI - IMPORTANCE OF VOCATIONAL EDUCATION IN HIGHER EDUCATION AND A FIELD STUDY

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 21, 191 - 202, 20.10.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.307037

Öz




Mobilya
imalatı, Türkiye İmalat Sanayii içinde gerek istihdam gerekse de ekonomik katma
değer bakımından önemli bir sanayidir. Bu sanayiinin nitel ve nicel olarak
ihtiyaç duyduğu işgücü meslek liseleri ve yükseköğretim kurumlarının ilgili
bölümleri tarafından üç farklı seviyede sağlanmaktadır. MYO Mobilya ve
Dekorasyon Programları teknisyen yetiştirerek bu amaca hizmet etmektedir.



                Bu çalışma ile bu amaca hizmet eden bu
programlar, 22 sorudan oluşan bir çevrimiçi anket ile değerlendirilerek GZFT
çözümlemesi gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler IBM SPSS ve MS Office
programları ile incelenmiştir. Çözümleme sonucunda endüstriyel faaliyetlerin
etkin olarak gerçekleştirilmesinde katkısı olan bu bölümün önemine dikkat
çekilerek bazı önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • Ciritcioğlu, Hasan Hüseyin - Aydin, Murat - Şenol, Süleyman (2016), “A Case study of university-industry cooperation”, Mugla Journal of Science and Technology, Cilt. 2, Sayı. 2, (89-95).
  • Çınar, Hamza (2005), “An Overview of the Furniture Design Education and the Furniture Industry in Turkey, Education and Science, Volume. 30, No. 137, (82-88).
  • Döngel, Nihat - Çınar, Hamza. Söğütlü, Cevdet (2010), “Design education: A case study of furniture and decoration education”, Procedia Social and Behavioral Sciences, Cilt. 1, (2348-2353).
  • İçli, Gülnur, Eti (2007), “İşletmelerin Meslek Yüksekokulu Mezunları İle İlgili Görüşleri ve Beklentileri (Lüleburgaz İlçesi Sınırlarında Faaliyet Gösteren İşletmeler Üzerine Bir Araştırma)”, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt. 13, Sayı. 2, (263-272).
  • Kayır, Ömer - Kılıç, Hamdi (2008), Meslek Yüksek Okulları Araştırması, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, Yayın No:2008-29, İstanbul.
  • MEB (2014), “Türkiye Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi ve Eylem Planı 2014-2018”, https://mtegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_08/13021358_mte_strateji_belgesi_eylem_plani_20142018.pdf (15.05.16).
  • ÖSYM (2016), “2016-ÖSYS Yerleştirme Sonuçlarına İlişkin Sayısal Bilgiler”, http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/LYS/YerlestirmeSayisalBilgiler10082016.pdf (02.01.17).
  • Özkan, Ayşe - Yıldırım, Kemal (2016), “Examination of an Education System Oriented to Design and Practice in Turkey”, (Ed) Pelin Yıldız, 1st International Symposium ‘Education in Interior Architecture’ in the Year of German-Turkish Research, Education and Innovation, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle, UK, (36-49).
  • Sakarya, Sevil - Doğan, Öykü (2016), “Orta Anadolu İhracatçılar Birliği Genel Sekreterliği Mobilya Sektör Raporu / 2016”, www.turkishfurniture.org/TR,15299/mobilya-sektor-raporu-2016.html (11.01.17).
  • Tsang, Mun, C. (1997), “The cost of vocational training”, International Journal of Manpower Vol. 18, No. 1/2, (63-89).
  • Uzun, Oğuzhan - Çınar Hamza (2009), “Educational satisfaction and expectation of future careers of the students in the furniture and design education”, Procedia Social and Behavioral Sciences, Vol. 1, (129-135).
  • Yamane, Taro (2001), Temel Örnekleme Yöntemleri. Literatür Yayıncılık Dağıtım, İstanbul.
  • Yz Strateji, (2008), “Meslek Yüksekokulları Araştırması”, http://www.yzstrateji.com/dokumanlar/MYO-rapor.pdf (05.01.17).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Ozel Sayi
Yazarlar

Murat Aydın

Rahim Merdan

Önder Akyürekli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 19 Nisan 2017
Kabul Tarihi 22 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Aydın, M., Merdan, R., & Akyürekli, Ö. (2017). YÜKSEKÖĞRETİMDE MESLEKİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE BİR ALAN ARAŞTIRMASI - IMPORTANCE OF VOCATIONAL EDUCATION IN HIGHER EDUCATION AND A FIELD STUDY. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 9(21), 191-202. https://doi.org/10.20875/makusobed.307037