Bu çalışmada başarılı bir girişimcide bulunması gereken
özellikler hakkında fakülte ve meslek yüksekokulu öğrencilerinin algı
farklılıkları incelenmekte ve başarılı girişimci algısı ile cinsiyet rolü
stereotiplerinin ilişkisi üzerinde durulmaktadır. Çalışmanın amacı yakın
gelecekte iş dünyasında etkin rol oynayacak olan üniversite öğrencilerinin
“başarılı girişimci” kavramına dair zihinlerinde oluşan şemayı tespit etmektir.
Çalışmada öncelikle Schein’ın (1973) 92 maddelik ölçeği
Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileriyle gerçekleştirilen
pilot araştırma ile Türkçeye kazandırılmıştır. Ardından Süleyman Demirel
Üniversitesi meslek yüksekokullarındaki Yönetim ve Organizasyon bölümlerinin 2.
sınıflarında öğrenim gören 308 ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin
İşletme bölümünün 2. ve 3. sınıflarında öğrenim gören 234 öğrenciye ulaşılarak
toplamda 542 öğrenciden veri toplanmıştır. Analizler neticesinde; başarılı girişimci
algısının meslek yüksekokulları ile fakülteler arasında fark gösterip
göstermediği, başarılı girişimci algısının eril mi yoksa dişil mi özellikler
taşıdığı ve son olarak da başarılı girişimci algısında hangi özelliklerin öne
çıktığı sorularına cevap aranmıştır.
Girişimci Özellikleri Cinsiyet Rolü Stereotipleri Ölçek Uyarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Ozel Sayi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 22 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 21 |