Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DENİZLİ-KAKLIK LOJİSTİK KÖYÜNÜN SWOT ANALİZİ İLE DEĞERLENDİRMESİ - EVALUATION OF DENIZLI-KAKLIK LOGISTICS VILLAGE WITH SWOT ANALYSIS

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 22, 555 - 574, 31.12.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.367392

Öz

Karayolu, demiryolu,
denizyolu ve yerine göre havayolu erişimi ile kombine taşımacılık imkanlarının bulunduğu
depolama ve ulaştırma hizmetlerinin birlikte sunulduğu lojistik köylerin önemi
gün geçtikçe artmaktadır. Lojistik merkezler; farklı işletici ve taşıyıcılarla
ulusal ve uluslararası, yük taşımacılığı, dağıtımı, depolama ve diğer tüm
hizmetlerin yapıldığı alan olarak tanımlanmaktadır.  Lojistik ile ilgili tüm faaliyetlerin çeşitli
işleticiler tarafından yürütüldüğü belirli bir bölge olarak tanımlanan lojistik
köylerde, iyi planlanmış ve iyi yönetilen, yük taşımalarıyla ilişkili
faaliyetlerin, bu amaçla inşa edilmiş ortak alan içerisinde kümelenmesi söz
konusudur. Bu çalışmada, Türkiye’de TCDD (Türkiye Cumhuriyeti Devlet
Demiryolları) tarafından,  Avrupa
ülkelerinde olduğu gibi, etkin karayolu ulaşımı olan ve müşteriler tarafından
tercih edilebilir bir alanda, yük lojistik ihtiyaçlarına cevap verebilecek
özellikte, teknolojik ve ekonomik gelişmelere uygun, modern bir şekilde farklı
ölçeklerde 16 noktada kurulduğu söylenen lojistik merkezlerden biri olan
Denizli Kaklık Lojistik Köyü SWOT analizi ile incelenmiş ve bu lojistik köyün
kuruluş yeri, bölge ticareti ve ekonomisi açılarından değerlendirmesi yapılmıştır. 

Kaynakça

  • Aktan, C., 1999, “2000'li Yıllarda Yeni Yönetim Teknikleri, (2), Stratejik Yönetim”, TÜGİAD Yayını, İstanbul, ( http://www.canaktan.org/yonetim/stratejik-yonetim/swot.htm, 12.12.2017) Aydın ve Öğüt, 2008, “Lojistik Köy Nedir?”, 2. Uluslararası Demiryolu Sempozyumu, TCDD, İstanbul, 2.Cilt, 1439-1448. Bentzen, K., Hoffmann T., Bentzen L., 2003, Best Practice Handbook for Logistics Centers in the Baltic Sea. Region, NeLoC, Lithuania’dan aktaran; Tanyaş, M., Tuna ,O., Zorlu, F. ve Filik, F., (2012), Şanlıurfa İli Lojistik Strateji Planı Belgesi Şanlıurfa İli Lojistik Merkez /Karalimanı Fizibilite Raporu, (http://www.karacadag.gov.tr/ContentDownload/%C5%9Eanl%C4%B1urfa%20Lojistik%20Fizibilite%20Raporu.pdf Erişim: 12.02.2016) Bezirci ve Dündar, 2011, “Lojistik Köylerin İşletmelere Sağladığı Rekabet Avantajları”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 13, Sayı 1, (309-325). Council of Supply Chain Management Professionals –CSCMP , https://cscmp.org/ Coyle, J., Bardi, E., and Langley, J., 1996. The Management of Business Logistics,Sixth Edition. West Publishing Company, Minneapolis. Demiroğlu, E., Eleren, A., (2014), “ Küresel lojistik köyleri ve Türkiye’de kurulması planlanan lojistik köy bölgelerinin ÇKKV yöntemleriyle belirlenmesi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:42, ss.189-202. Demiryolu Sektör Raporu, 2011, TCDD, http://www.tcdd.gov.tr/files/istatistik/sektor2011.pdf Erişim: 15.02.2016. Denizli Valiliği, http://www.pamukkale.gov.tr/tr/Ulasim-Bilgileri-Denizli (Erişim: 20.03.2016) Denizli Serbest Bölge Müdürlüğü; http://www.denser.com.tr/tr/serbest.asp (Erişim: 10.09.2017) Ekonomi Bakanlığı, https://www.ekonomi.gov.tr/portal/faces/home/yatirim/serbestBolgeler; (Erişim: 10.09.2017) Elgün, N. ve Elitaş,C., 2011, “Yerel, Ulusal Ve Uluslararası Taşıma Ve Ticaret Açısından Lojistik Köy Merkezlerinin Seçiminde Bir Model Önerisi” CBÜ. Sosyal Bilimler Dergisi Yıl : 2011 Cilt :9 Sayı :2 Gün, D.,2012, “Küresel düzeyde Sürdürülebilir Lojistik Yönetimi İçin Lojistik Köylere Paradigmal Bir Yaklaşım ve İskenderun Lojistik Köy Projesi”, Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, Konya, (384-393). İTO, (2006): “Türkiye Lojistik Sektörü Altyapı Analizi”, İstanbul, İTO Yayın No: 2006-14. Karadeniz, V. ve Akpınar, E., 2011, Marmara Coğrafya Dergisi Sayı: 23, , S. 49-71 İSTANBUL. Kobu, Bülent,2010, Üretim Yönetimi, 15. Baskı,Beta Basım, İstanbul. Lojistik Derneği (LODER), http://www.loder.org.tr Resmi Gazete, Tarih: 10.11.2008, Sayı: 27050(Mükerrer), Kanun No: 5807. (http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2008/11/20081110M1-1.htm Erişim Tarihi: 15.02.2016) Resmi Gazete, Tarih: 01.11.2011, Sayı: 28102(Mükerrer), Karar Sayısı: KHK/655. (http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/11/20111101M1-1.htm Erişim Tarihi: 15.02.2016) Resmi Gazete, Tarih: 01.05.2013, Sayı:28634, Kanun No:6461 (http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/05/20130501-1.htm Erişim Tarihi: 15.02.2016) Tanyaş, M., (2005). Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Ders Notu, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Tanyaş, M., Tuna ,O., Zorlu, F. ve Filik, F., (2012), Şanlıurfa İli Lojistik Strateji Planı Belgesi Şanlıurfa İli Lojistik Merkez / Karalimanı Fizibilite Raporu, (http://www.karacadag.gov.tr/ContentDownload/%C5%9Eanl%C4%B1urfa%20Lojistik%20Fizibilite%20Raporu.pdf Erişim: 12.02.2016) Tanyaş ve Arıkan 2013, “Bursa İli Lojistik Merkez Fizibilite Raporu” http://www.bursaeskisehirbilecik2023.com/rapor/pdf/2.pdf, Erişim tarihi:22.08.2015 T.C.Devlet Demir Yolları Müdürlüğü (TCDD), http://tcdd.gov.tr Yumuk, G. ve İnan,İ.H., 2005, “Trakya Bölgesindeki İmalat Sanayi İşletmelerinin Kalite Maliyetlerinin SWOT Analizi İle Değerlendirilmesi”, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 2(2).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mustafa Bayhan

Mevhibe Türkmen

Duygu Kepe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 17 Aralık 2017
Kabul Tarihi 28 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Bayhan, M., Türkmen, M., & Kepe, D. (2017). DENİZLİ-KAKLIK LOJİSTİK KÖYÜNÜN SWOT ANALİZİ İLE DEĞERLENDİRMESİ - EVALUATION OF DENIZLI-KAKLIK LOGISTICS VILLAGE WITH SWOT ANALYSIS. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 9(22), 555-574. https://doi.org/10.20875/makusobed.367392