BibTex RIS Kaynak Göster

Zihin Engelli Çocuklara Öz Bakım Becerilerinin Şarkı Yoluyla Öğretilmesi Teaching Self-Care Skills To Mentally Retarded Children With The Song

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 17, 139 - 153, 30.12.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı zihin engelli çocuklara öz bakım becerilerinin öğretilmesinde şarkı yoluyla yapılan öğretimin etkililiğini belirlemektir. Araştırma için zihin engelli tanısı almış 5 tane öğrenci katılımcı olarak seçilmiştir. Çocuklardan biri denek yitimi göz önünde bulundurularak yedek katılımcı olarak belirlenirken, diğer çocuk ile de pilot uygulama yapılmıştır. Araştırma zihin engelli tanısı almış 3 çocukla yürütülmüştür. Araştırmada tek denekli araştırma modellerinden denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın uygulama süreci yoklama, öğretim, genelleme ve izleme oturumlarından oluşmuştur. Araştırmanın bağımlı değişkeni, katılımcıların el yıkama becerisini öğrenme düzeyleri, bağımsız değişkeni ise müzik (şarkı öğretimi) yoluyla yapılan öğretim yöntemidir. Araştırma sonucunda zihin engelli çocuklara öz bakım becerilerinin öğretilmesinde şarkı yoluyla yapılan öğretimin etkili olduğu, katılımcıların arka planda şarkı olmadan ellerini bağımsız olarak yıkayabildikleri sonucuna varılmıştır.

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 17, 139 - 153, 30.12.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Ünal Bu kişi benim

Ahmet Serkan Ece

Ahmet Yıkmış

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 27 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Ünal, M., Ece, A. S., & Yıkmış, A. (2016). Zihin Engelli Çocuklara Öz Bakım Becerilerinin Şarkı Yoluyla Öğretilmesi Teaching Self-Care Skills To Mentally Retarded Children With The Song. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 139-153.