Bu çalışmada Sağlık Bakanlığı tarafından Covid-19 aşısı bilgilendirme platformu üzerinden halka yönelik olarak yayınlanan videolar ele alınmıştır. Çalışmada bu videolardan ünlü isimlerden sizlere mesaj var başlığı altında hazırlanan ve 25.06.2021 tarihi öncesinde yayınlanan 9 video göz izleme cihazı ile incelenerek katılımcılar tarafından en çok odaklanılan bölümlerin nereler olduğu, hangi videonun daha çok akılda kaldığı durumlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma durum çalışmasına örnek olarak tasarlanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını Bartın Üniversitesi’nde görev yapan 6’sı erkek, 6’sı kadın olmak üzere 12 akademisyen oluşturmaktadır. Çalışmada göz izleme tekniği kullanılarak videoların odak noktaları bulunmuş ve en fazla akılda kalan videonun “Şener Şen’den sizlere mesaj var. #COVID19Aşısı” isimli video olduğu görülmüştür. “Candan Erçetin’den sizlere mesaj var. #COVID19Aşısı” ve “Dr. Mehmet Öz’den sizlere mesaj var. #COVID19Aşısı” isimli videoların hatırlanma oranı ise en düşük seviyededir. Bilgilendirme amaçlı videolarda ünlü isimlerin kullanılması mesajların akılda kalıcılığı açısından etkili olmuştur. Göz sıçrama hareketi az olan videoların akılda kalıcılığı yüksek iken, göz sıçrama hareketi fazla olan videolarda mesajlar daha çabuk unutulmuştur.
In this study, the videos published by the Ministry of Health on the Covid-19 vaccine information platform for the public were discussed. In the study, it is aimed to determine where the most focused parts of the participants are and which video is most memorable by examining 9 videos prepared under the title of messages from famous names from these videos and published before 25.06.2021 with eye tracking device. The research was designed as an example of a case study. The participants of the study consist of 12 academicians, 6 male and 6 female, working at Bartın University. In the study, the focal points of the videos were found using the eye tracking technique, and the most memorable video is "There is a message from Şener Şen for you. #COVID19Vaccine”. The recall rate of the videos named “There is a message for you from Candan Erçetin. #COVID19Vaccine” and "There is a message from Dr. Mehmet Öz for you. “#COVID19Vaccine” is at the lowest level. The use of famous names in informative videos has been effective in terms of the memorability of the messages. While the memorability of the videos with less eye splash movement is high, the messages are forgotten more quickly in the videos with high eye bounce movement.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |