Ofisler; yapılan organizasyonel faaliyetlere göre özelleşmiş, kullanıcıları tarafından gereksinim ve beklentiler doğrultusunda şekillenen, sonradan değiştirilmesi zor olan fiziksel durumları göz önüne alındığında kişilerin işteki performanslarını etkileyen çalışma mekânlarıdır. Bu çalışma da; Uşak Üniversitesi akademik personeline ait ofisler ile ofis mobilyalarının ve ekipmanlarının ergonomik yönden çalışma koşullarına uygunluğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma evrenini Uşak Üniversitesinde çalışan akademik personel oluşturmaktadır. Çalışma yapıldığı 2017-2018 bahar döneminde üniversitede toplam 720 akademik personel çalışmaktadır. Çalışma kapsamında akademik personelin tümüne ulaşılması hedeflenmiş, ancak 300 akademik personele çalışma anketi ulaştırılmıştır. Çalışma kapsamında 182 akademik personelden anketler geri alınabilmiştir. Elde edilen anket formları daha sonra SPSS paket programı yardımıyla istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Akademik personelin %79.1’i çalıştıkları ofisler de ek olarak özel aydınlatmaya ihtiyaç duymadığını, %83.5’i ofislerde kullanılan mobilyaların çalışan sağlığı dikkate alınarak düzenlenmesinin çalışanın verimi üzerinde etkisi olduğuna, %85.7’sinin çalışma sırasında belli aralıklarla mola verdiklerini bildirmişlerdir. Katılımcıların %78.6’sı çalışma masalarının kenarlarını oval olmasının, kendisini ruhsal ve fiziksel olarak etkilemediğini, %68.1’i çalışma sandalyelerinde sırt aparatı olmadığı veya takmadığını belirtmişlerdir.
Offices are work spaces, where are tailored to organizational activities, are shaped by the users in the direction of need and expectations, and affect the performance of the attendees when they are taken into account in their physical situations. In this study; It is aimed to determine the suitability of office furniture and equipment belonging to Uşak University academic staff to ergonomic working conditions. The research population consists of academic staff working at Uşak University. In the spring semester of 2017-2018, totally 720 academic staff work at the university. Within the scope of the study, it was aimed to reach all academic staff, but 300 academic staff were sent a survey. Surveys were received from 182 academic staff within the scope of the study. The questionnaire forms obtained were then evaluated statistically with the help of SPSS package program. 79.1% of the academic staff do not need special lighting in addition to the offices they work in, 83.5% of the furniture used in the offices is based on the health of the employees, 85.7% of them have a break during the study periodically reported. 78.6% of the participants stated that the edges of the work tables are oval, did not affect themselves physically and physically, and 68.1% stated that they did not have or have a back apparatus on the work chairs.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 21 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |