Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Classroom Teachers' Views on Classroom Design

Yıl 2023, , 1 - 28, 31.12.2023
https://doi.org/10.46762/mamulebd.1328781

Öz

The main purpose of the research is to examine the general view of the classroom working in primary schools in Çanakkale on classroom design. One of the qualitative research methods, phenomenology execution and execution center consists of 41 classroom teachers working in primary schools in Çanakkale city center in the 2020-2021 academic year. Online and face-to-face interviews were conducted with the classroom teachers participating in the research, in line with the permissions obtained and on a voluntary basis. For the purpose of collecting the clusters of the research, the semi-obtained interview formula produced by the expert opinion and realizing the relevant literature was used. It was informed that the data obtained during the interviews will be kept confidential and recorded. After the interviews, the audio recordings were transferred to the computer environment. Content analysis technique was used to analyze the research data. The findings were modeled with the NVivo package program. According to the research group, in the classroom design, the owner of the classroom; It has been reached to people who give importance to physical elements and among these elements, the spread of the layout in the classroom, the readiness of the students should be taken into account at the beginning of the educational elements that can be described as another element of the classroom, and they especially draw attention to the dimensional environment elements and layout in the ideal classroom design. Existing classroom environments; the opinions of the classroom teachers were mostly not taken in its creation, does not support its own educational philosophy and goals, has a positive effect on teacher-student communication, allowing flexible physical arrangement, that they find appropriate for the course contents specified in the curriculum and the activities envisaged to be carried out, It has been reached that they need to be enriched with learning areas (interest corners).

Kaynakça

  • Ayyıldız E., & Kahraman, E. (2020). Okul tasarımı ve estetiği. İ.H. Karataş (Ed.), Erken çocukluk eğitiminde iç ve dış mekan tasarımı (s 81-89). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Bakioğlu, A. (2009). Çağdaş sınıf yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem A Akademi.
  • Büyükşahin, Y. (2019). Eğri oturalım; doğru öğrenelim: esnek oturma düzeniyle hazırlanmış sınıf ergonomisinin öğretmen ve öğrencilerin motivasyon düzeylerine etkilerinin incelenmesi. ACJES, 3(2), 152-164.
  • Center For Applied Special Technology (2011). Universal design for learning guidelines version 2.0. Author.
  • Çınar, C., Çizmeci, F., & Akdemir, Z. (2007). 8 yıllık temel eğitim okullarında müfredatın gerektirdiği mekân standartlarının İstanbul okulları üzerinden analizi. YTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi (MEGARON), 2(4), 188-203.
  • Dündaralp, B. (2018). 21. Yüzyılın okul mimarisi ve öğrenme mekânları. Erişim adresi: https://www.egitimpedia.com/21-yuzyilin-okul-mimarisi-ve-ogrenme-mekanlari
  • Ekinci, C. E., & Bal, S. (2012). Etkili ve verimli eğitim için dersliklerin fiziki ortam özelliklerinin incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Engineering Sciences, 7(1), 96-105.
  • Elmalı Şen, D. (2020). Eğitim yapıları ve tasarımı. S. A. Şensoy (Ed.), Eğitim yapılarında saydamlık (s. 411-440). Pegem Akademi.
  • Engin, A.O. (2007). Sınıf yönetimi: Yeni gelişmeler doğrultusunda öğretmen adaylarına ve öğretmenlere. Z. Cafoğlu (Ed.), Sınıf düzeni ve organizasyonu (s. 232-234). Grafiker Yayıncılık.
  • Georgia Institute of Technology, (2009). Teaching for learning: a philosophical approach to classroom design - five basic principles. Center for the Enhancement of Teaching and Learning, Georgia, 1-8.
  • Gremmen, M., Beng, Y., Segers, E., & Cillesen, A. (2016). Considerations for classroom seating arrangements and the role of teacher characteristics and beliefs. Social Psychology of Education, 19, 749-774. https://dx.doi.org/10.1007/s11218-016-9353-y
  • Güleş, F., & Erişen, Y. (2013). Okul öncesi eğitimde fiziksel çevre standartlarını belirleme: Paydaş görüşlerine dayalı bir analiz. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30, 129-138.
  • Herr, S. (2019). The six cs of education planning and desing. Erişim Adresi: https://fhai.com/insights/the-six-cs-of-education-planning-and-design/
  • Hıdır, B. (2020). Okul tasarımı ve estetiği. İ.H. Karataş (Ed.), Derse özgü sınıf tasarımı: Hayat bilgisi dersi örneği (s.133-140). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Hızal, A. (2019). Eğitim teknolojisinde eğitim ortamları merkezleri. JFES, 16(2), 147-174.
  • Horne- Martin, S. (2002). Environment-behaviour studies in the classroom. The Journal of Design and Technology Education, 9(2), 77-89.
  • Kıldan, O. (2010). Okul öncesi eğitim bağlamında eğitim hizmetlerinde kalite. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 111-130.
  • Kuuskorpi, M., & Gonzalez, N.C. (2011). The future of the phyycical learning environment: School faciilities that support the user. Centre for effective learning Environments (CELE Exchange), 1-7. https://dx.doi.org/10.1787/5kg0lkz2d9f2-en
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (Second Edition). Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015). Eğitim yapıları asgari tasarım standartları kılavuzu. İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). 2023 Eğitim vizyonu- mutlu çocuklar güçlü Türkiye. Ankara.
  • Pedro, N. (2017). Redesıgnıng learnıng spaces: what do teachers want for future classrooms. International Conference Educational Technologies, 51-58.
  • Ramazan, O., Çiftçi, H.A., & Tezel, M. (2018). Okul öncesi sınıflarındaki öğrenme merkezlerinin durumunun belirlenmesi ve öğretmenlerin öğrenme merkezleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(2), 213-233.
  • Saraç, A. Ü. (2020). Okul tasarımı ve estetiği. İ.H. Karataş (Ed.), Üçüncü öğretmen: Çevre, Reggio Emilia yaklaşımında eğitim ortamının tasarım ilkeleri (s. 111-120). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Şahin, S. (2020). Okul tasarımı ve estetiği. İ.H. Karataş (Ed.), Yeşil okullar ve nitelikleri (s. 29-48). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Şensoy, S. A. (2018). Eğitim yapılarında sirkülasyon alanları. Uluslararası Hakemli Tasarım ve Mimarlık Dergisi, 14, 175-200. http://www.mtddergisi.com/dergi/egitim-yapilarinda- sirkulasyon-alanlari20180907094624.pdf
  • Şensoy, S. A., & Sağsöz, A. (2015). Eğitim yapılarında öğrenci odaklı tasarım. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(11), 1311-1332. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8216
  • The Center for Universal Design (1997). Nc State University the principles of universal design version 2.0., North Carolina. https://projects.ncsu.edu/ncsu/design/cud/about_ud/udprinciplestext.htm
  • Uludağ, Z., & Odacı, H. (2002). Eğitim öğretim faaliyetlerinde fiziksel mekan. Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Ünal, S., & Ada S. (2000). Sınıf yönetimi. Teknik Eğitim Fakültesi Matbaası.
  • Vogel, C.L. (2008). Classroom design for living and learning with autism. Autism Asperger’s Digest, May/June.
  • Weaver, M. (2006). Exploring conceptions of learning and teaching through the creation of flexible learning spaces: The learning gateway: acase study. New rewiew of Academic Librarianship, 12(2), 109-125.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. basım). Seçkin.

Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Tasarımı Üzerine Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2023, , 1 - 28, 31.12.2023
https://doi.org/10.46762/mamulebd.1328781

Öz

Araştırmanın temel amacı sınıf tasarımı üzerine Çanakkale’deki ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni ile yürütülen araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 Eğitim Öğretim yılında Çanakkale il merkezindeki ilkokullarda görev yapan 41 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenleriyle alınan izinler doğrultusunda ve gönüllülük esasına dayalı online ve yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla ilgili literatür taraması gerçekleştirilerek ve uzman görüşü alınarak oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler esnasında elde edilen verilerin gizlilik içinde korunacağı ve kayıt altına alınacağı bilgilendirilmesi yapılmıştır. Görüşmeler sonrasında ses kayıtları bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Araştırma verilerinin incelenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen bulgular NVivo paket programı ile modellenmiştir. Araştırma bulgularına göre sınıf tasarımında sınıf öğretmenlerinin; fiziksel unsurlara önem verdiği ve bu unsurlardan sınıf içi yerleşim düzeninin belirleyici olduğu, sınıfın bir diğer unsuru olarak nitelendirilebilecek eğitsel unsurların başında öğrencilerin hazırbulunuşluklarının dikkate alınması gerektiği, ideal sınıf tasarımında özellikle fiziksel ortam ögeleri ve düzenine dikkat çektikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin mevcut sınıf ortamlarının; oluşturulmasında çoğunlukla görüşlerinin alınmadığı, kendi eğitim felsefe ve hedeflerini desteklemediği, öğretmen-öğrenci iletişimi üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu, esnek fiziksel düzenleme imkanı tanıyan, müfredatta belirtilen ders içeriklerine ve yapılması öngörülen etkinliklere uygun buldukları, öğrenme alanları (ilgi köşeleri) ile zenginleştirilmesine ihtiyaç duydukları görüşlerine ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ayyıldız E., & Kahraman, E. (2020). Okul tasarımı ve estetiği. İ.H. Karataş (Ed.), Erken çocukluk eğitiminde iç ve dış mekan tasarımı (s 81-89). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Bakioğlu, A. (2009). Çağdaş sınıf yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem A Akademi.
  • Büyükşahin, Y. (2019). Eğri oturalım; doğru öğrenelim: esnek oturma düzeniyle hazırlanmış sınıf ergonomisinin öğretmen ve öğrencilerin motivasyon düzeylerine etkilerinin incelenmesi. ACJES, 3(2), 152-164.
  • Center For Applied Special Technology (2011). Universal design for learning guidelines version 2.0. Author.
  • Çınar, C., Çizmeci, F., & Akdemir, Z. (2007). 8 yıllık temel eğitim okullarında müfredatın gerektirdiği mekân standartlarının İstanbul okulları üzerinden analizi. YTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi (MEGARON), 2(4), 188-203.
  • Dündaralp, B. (2018). 21. Yüzyılın okul mimarisi ve öğrenme mekânları. Erişim adresi: https://www.egitimpedia.com/21-yuzyilin-okul-mimarisi-ve-ogrenme-mekanlari
  • Ekinci, C. E., & Bal, S. (2012). Etkili ve verimli eğitim için dersliklerin fiziki ortam özelliklerinin incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Engineering Sciences, 7(1), 96-105.
  • Elmalı Şen, D. (2020). Eğitim yapıları ve tasarımı. S. A. Şensoy (Ed.), Eğitim yapılarında saydamlık (s. 411-440). Pegem Akademi.
  • Engin, A.O. (2007). Sınıf yönetimi: Yeni gelişmeler doğrultusunda öğretmen adaylarına ve öğretmenlere. Z. Cafoğlu (Ed.), Sınıf düzeni ve organizasyonu (s. 232-234). Grafiker Yayıncılık.
  • Georgia Institute of Technology, (2009). Teaching for learning: a philosophical approach to classroom design - five basic principles. Center for the Enhancement of Teaching and Learning, Georgia, 1-8.
  • Gremmen, M., Beng, Y., Segers, E., & Cillesen, A. (2016). Considerations for classroom seating arrangements and the role of teacher characteristics and beliefs. Social Psychology of Education, 19, 749-774. https://dx.doi.org/10.1007/s11218-016-9353-y
  • Güleş, F., & Erişen, Y. (2013). Okul öncesi eğitimde fiziksel çevre standartlarını belirleme: Paydaş görüşlerine dayalı bir analiz. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30, 129-138.
  • Herr, S. (2019). The six cs of education planning and desing. Erişim Adresi: https://fhai.com/insights/the-six-cs-of-education-planning-and-design/
  • Hıdır, B. (2020). Okul tasarımı ve estetiği. İ.H. Karataş (Ed.), Derse özgü sınıf tasarımı: Hayat bilgisi dersi örneği (s.133-140). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Hızal, A. (2019). Eğitim teknolojisinde eğitim ortamları merkezleri. JFES, 16(2), 147-174.
  • Horne- Martin, S. (2002). Environment-behaviour studies in the classroom. The Journal of Design and Technology Education, 9(2), 77-89.
  • Kıldan, O. (2010). Okul öncesi eğitim bağlamında eğitim hizmetlerinde kalite. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 111-130.
  • Kuuskorpi, M., & Gonzalez, N.C. (2011). The future of the phyycical learning environment: School faciilities that support the user. Centre for effective learning Environments (CELE Exchange), 1-7. https://dx.doi.org/10.1787/5kg0lkz2d9f2-en
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (Second Edition). Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015). Eğitim yapıları asgari tasarım standartları kılavuzu. İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). 2023 Eğitim vizyonu- mutlu çocuklar güçlü Türkiye. Ankara.
  • Pedro, N. (2017). Redesıgnıng learnıng spaces: what do teachers want for future classrooms. International Conference Educational Technologies, 51-58.
  • Ramazan, O., Çiftçi, H.A., & Tezel, M. (2018). Okul öncesi sınıflarındaki öğrenme merkezlerinin durumunun belirlenmesi ve öğretmenlerin öğrenme merkezleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(2), 213-233.
  • Saraç, A. Ü. (2020). Okul tasarımı ve estetiği. İ.H. Karataş (Ed.), Üçüncü öğretmen: Çevre, Reggio Emilia yaklaşımında eğitim ortamının tasarım ilkeleri (s. 111-120). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Şahin, S. (2020). Okul tasarımı ve estetiği. İ.H. Karataş (Ed.), Yeşil okullar ve nitelikleri (s. 29-48). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Şensoy, S. A. (2018). Eğitim yapılarında sirkülasyon alanları. Uluslararası Hakemli Tasarım ve Mimarlık Dergisi, 14, 175-200. http://www.mtddergisi.com/dergi/egitim-yapilarinda- sirkulasyon-alanlari20180907094624.pdf
  • Şensoy, S. A., & Sağsöz, A. (2015). Eğitim yapılarında öğrenci odaklı tasarım. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(11), 1311-1332. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8216
  • The Center for Universal Design (1997). Nc State University the principles of universal design version 2.0., North Carolina. https://projects.ncsu.edu/ncsu/design/cud/about_ud/udprinciplestext.htm
  • Uludağ, Z., & Odacı, H. (2002). Eğitim öğretim faaliyetlerinde fiziksel mekan. Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Ünal, S., & Ada S. (2000). Sınıf yönetimi. Teknik Eğitim Fakültesi Matbaası.
  • Vogel, C.L. (2008). Classroom design for living and learning with autism. Autism Asperger’s Digest, May/June.
  • Weaver, M. (2006). Exploring conceptions of learning and teaching through the creation of flexible learning spaces: The learning gateway: acase study. New rewiew of Academic Librarianship, 12(2), 109-125.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. basım). Seçkin.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sınıf Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Almina Gönül 0000-0002-7577-9106

Mehmet Kaan Demir 0000-0001-8797-0410

Erken Görünüm Tarihi 5 Ocak 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Gönül, A., & Demir, M. K. (2023). Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Tasarımı Üzerine Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 1-28. https://doi.org/10.46762/mamulebd.1328781

14232 14231   27193   15145    27194 2720928620