Bu çalışma;
öğrencilerde görülen matematik kaygısının seviyesini tespit etmede kullanılan
daha önce geliştirilmiş Matematik Kaygı Ölçeği'ni kullanmak ve ilerleyen
dönemde yapılan norm çalışmalarına temel oluşturacak bilgilere ulaşmak amacıyla
yapılmıştır. Çalışma lise öğrencilerini kapsamaktadır. Onların matematiğe olan
kaygılarında sınıf düzeyi, branş, cinsiyet, matematik dersi son sınav notu
bakımından anlamlı bir değişiklik olup olmadığını araştırmaktadır. Çalışmada
MKÖ Matematik Kaygısı Ölçeği bilgi toplama aracı olarak kullanılmıştır.
Çalışmanın örneklemi özel bir lisede öğrenim gören 90 öğrencidir. 2018-2019
eğitim-öğretim yılının birinci döneminde uygulama yapılmıştır. ANOVA ve T-Testi
hipotezlerin testi için tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda istatistiksel
olarak öğrencilerin branşı, cinsiyeti ile yaşadıkları matematik kaygısı
arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Fakat öğrencilerin matematik son
sınavı notu ile sınıf düzeylerine göre
matematik kaygılarında anlamlı bir fark yaşandığı gözlemlenmiştir.
This work; The aim
of this study was to use the previously developed Math Anxiety Scale used to
determine the level of math anxiety observed in the students and to reach the
information that will form the basis for the norm studies in the following
period. The study covers high school students. They investigate whether there
is a significant change in grade level, branch, gender, mathematics final exam
grade in their anxiety about mathematics. In the study, the MRQ Mathematics
Anxiety Scale was used as data collection tool.The sample of the study is 90
students studying at a private high school. The first period of 2018-2019
academic year was applied. ANOVA and T-Test are preferred for testing
hypotheses. As a result of the study, statistically significant difference was not
observed between the students' branch, gender and math anxiety. However, it was
observed that there was a significant difference in mathematics anxiety of
students according to grade of mathematics final exam grade and grade levels.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |