Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kitap İncelemesi "Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers’ Knowledge for Teaching Science"

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 1, 19 - 26, 15.07.2023
https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1308251

Öz

İçinde yaşadığımız yüzyıl itibariyle toplumun ihtiyaçları ve teknolojideki gelişmeler eğitime de yansımış ve eğitimin uygulayıcısı olan öğretmenlerin sorumlulukları bir kat daha artmıştır. Öğretmenlerin edinmesi gereken bilgi ve beceriler değiştikçe, bu bilgi ve becerilerin incelenmesi ve tartışılması önem kazanmaktadır. 2012 yılında gerçekleştirilen 1. Pedagojik Alan Bilgisi Zirvesi'nden dört yıl sonra düzenlenen 2. Pedagojik Alan Bilgisi Zirvesi'nde de bu inceleme ve tartışmalarla öğretmen eğitimine katkı sağlanmaya çalışıldı. 2. Pedagojik Alan Bilgisi Zirvesi'nin odağında daha çok veri ve analiz vardı. Ancak Consensus Modeli (CM) tekrar tartışıldı ve Rafine Consensus Modeli (RCM) ortaya çıktı. "Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers' Knowledge for Teaching Science" başlıklı kitap, 2. Zirve sırasında kaydedilen ilerlemeyi ortaya koymayı, Rafine Consensus Modeli (RCM) modelini tüm PAB araştırmacılarına tanıtmayı ve uygulamalara açıklık getirmeyi amaçlıyor. Öğretmen eğitimi ile ilgilenen araştırmacı ve öğretmenlere katkı sağlamak amacıyla incelenen bu kitabın, ilgili literatürü yansıtarak okuyucularda son gelişmeler hakkında bir kanaat oluşturacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Hume, A., Cooper, R., & Borowski, A. (Eds.). (2019). Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers' Knowledge for Teaching Science. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-13-5898-2

Book Review "Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers’ Knowledge for Teaching Science"

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 1, 19 - 26, 15.07.2023
https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1308251

Öz

As of the century we live in, the needs of the society and the developments in technology have been reflected in education and the responsibilities of the teachers who are the practitioners of education have increased one more time. It is important to examine and discuss these knowledge and skills as the knowledge and skills teachers need to acquire change. At the 2nd Pedagogical Content Knowledge Summit held four years after the 1st Pedagogical Content Knowledge Summit held in 2012, it was tried to contribute to teacher education with these examinations and discussions. The focus of the 2nd Pedagogical Content Knowledge Summit was mostly data and analysis. However, the Consensus Model (CM) was discussed again and the Refined Consensus Model (RCM) emerged. The book titled "Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers' Knowledge for Teaching Science" aims to reveal the progress made during the 2nd Summit, to introduce the Refined Consensus Model (RCM) model to all PCK researchers and to clarify the applications. It is thought that this book, which was examined in order to contribute to researchers and teachers interested in teacher education, will create an opinion on the latest developments in the readers by reflecting the related literature.

Kaynakça

  • Hume, A., Cooper, R., & Borowski, A. (Eds.). (2019). Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers' Knowledge for Teaching Science. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-13-5898-2
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap İncelemeleri
Yazarlar

Murat Ermiş 0000-0002-8803-0612

Volkan Sayın 0000-0002-7365-0050

Şafak Uluçınar Sağır 0000-0003-3383-5330

Erken Görünüm Tarihi 14 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ermiş, M., Sayın, V., & Uluçınar Sağır, Ş. (2023). Kitap İncelemesi "Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers’ Knowledge for Teaching Science". Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 6(1), 19-26. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1308251
AMA Ermiş M, Sayın V, Uluçınar Sağır Ş. Kitap İncelemesi "Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers’ Knowledge for Teaching Science". MM-USOBEBİD. Temmuz 2023;6(1):19-26. doi:10.47155/mamusbbd.1308251
Chicago Ermiş, Murat, Volkan Sayın, ve Şafak Uluçınar Sağır. “Kitap İncelemesi ‘Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers’ Knowledge for Teaching Science’”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 6, sy. 1 (Temmuz 2023): 19-26. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1308251.
EndNote Ermiş M, Sayın V, Uluçınar Sağır Ş (01 Temmuz 2023) Kitap İncelemesi "Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers’ Knowledge for Teaching Science". Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 6 1 19–26.
IEEE M. Ermiş, V. Sayın, ve Ş. Uluçınar Sağır, “Kitap İncelemesi ‘Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers’ Knowledge for Teaching Science’”, MM-USOBEBİD, c. 6, sy. 1, ss. 19–26, 2023, doi: 10.47155/mamusbbd.1308251.
ISNAD Ermiş, Murat vd. “Kitap İncelemesi ‘Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers’ Knowledge for Teaching Science’”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 6/1 (Temmuz 2023), 19-26. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1308251.
JAMA Ermiş M, Sayın V, Uluçınar Sağır Ş. Kitap İncelemesi "Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers’ Knowledge for Teaching Science". MM-USOBEBİD. 2023;6:19–26.
MLA Ermiş, Murat vd. “Kitap İncelemesi ‘Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers’ Knowledge for Teaching Science’”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 6, sy. 1, 2023, ss. 19-26, doi:10.47155/mamusbbd.1308251.
Vancouver Ermiş M, Sayın V, Uluçınar Sağır Ş. Kitap İncelemesi "Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers’ Knowledge for Teaching Science". MM-USOBEBİD. 2023;6(1):19-26.

  2862315149  15151 1515028624