The importance of book criticism extends beyond the merely providing a summary of content or the provision of evaluative judgments about the value of a work. Book criticism embodies the essence of academic inquiry. Criticism means the rigorous, analytical, and reflective examination of scholarly works. By serving as a mechanism for critical feedback for authors, it provides insights that can improve their arguments and contribute to academic discourse. Despite its contributions, book criticism is often overlooked in the academic hierarchy. The study aims to reposition book criticism as an essential component of academic dialogue by Highlighting its curatorial functions. Additionally, a model/guide has been proposed, and the main topics that should be included in critique/critical studies have been identified. The model is exemplified through the books titled Marketing 3.0, 4.0, 5.0, and 6.0, which explain the concept of x.0, one of the essential marketing concepts. It is expected to serve as a guide for future book reviews and to contribute to the relevant discipline as an archive by increasing the number of book review studies. The study aims to present a critique model model that can be used in all social sciences.
This paper complies with Research and Publication Ethics, has no conflict of interest to declare, and has received no financial support. The article has been checked for spelling and plagiarism/similarity. The article was evaluated by "at least two external referees" and "double blinding" method. The author sent a signed "Copyright Transfer Form" to the journal. There is no need to obtain ethical permission for the current study as per the legislation. The "Declaration Form Regarding No Ethics Permission Required" was sent to the journal by the authors on this subject. The author contributed to all sections and stages of the study alone.
No financial support was received for the conduct of the research.
Kitap eleştirisi çalışmalarının önemi, salt içerik özetinin veya bir eserin değerine ilişkin değerlendirici yargıların sağlanmasının ötesine uzanmaktadır. Kitap kritiği / eleştirisi akademik sorgulamanın özünü barındırmaktadır. Eleştiri, bilimsel çalışmaların titiz, analitik ve yansıtıcı bir şekilde incelenmesi anlamına gelmektedir. Yazarlar için eleştirel bir geri bildirim mekanizması işlevi görerek, argümanlarını geliştirebilecek ve akademik söyleme katkıda bulunabilecek içgörüler sunmaktadır. Katkılarına rağmen, kitap kritiği / eleştirisi akademik hiyerarşide genellikle göz ardı edilmektedir. Çalışma, kitap eleştirilerinin küratöryel işlevlerini ön plana çıkararak, akademik diyaloğun temel bir bileşeni olarak yeniden konumlandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca model / kılavuz önerilmiş, eleştiri / kritik çalışmalarında olması gereken ana başlıklar belirlenmeye çalışılmıştır. Pazarlamanın önemli kavramlarından x.0 kavramını anlatan Pazarlama 3.0, 4.0, 5.0, 6.0 adını taşıyan kitaplar üzerinden model örneklendirilmiştir. Bundan sonra yapılacak kitap eleştirileri için bir kılavuz niteliği taşıması, kitap eleştirisi çalışmalarının artmasını sağlayarak ilgili disipline arşiv niteliğinde katkı sunması beklenmektedir. Çalışma tüm sosyal bilimler alanında kullanılabilecek bir eleştiri modeli ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Bu makale Araştırma ve Yayın Etiğine uygundur. Beyan edilecek herhangi bir çıkar çatışması yoktur. Araştırmanın ortaya konulmasında herhangi bir mali destek alınmamıştır. Makale yazım ve intihal/benzerlik açısından kontrol edilmiştir. Makale, “en az iki dış hakem” ve “çift taraflı körleme” yöntemi ile değerlendirilmiştir. Yazar, dergiye imzalı “Telif Devir Formu” belgesi göndermişlerdir. Mevcut çalışma için mevzuat gereği etik izni alınmaya ihtiyaç yoktur. Bu konuda yazarlar tarafından dergiye “Etik İznine Gerek Olmadığına Dair Beyan Formu” gönderilmiştir. Yazar, çalışmanın tüm bölümlerine ve aşamalarına tek başına katkıda bulunmuştur.
Araştırmanın ortaya konulmasında herhangi bir mali destek alınmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Tüketici Davranışı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |