The main purpose of this research is to examine the activities and projects of a municipality selected according to certain criteria in Turkey in the field of education, to reveal the current situation regarding the role of municipalities in education services in our country and to develop recommendations to guide municipalities to provide education services in a more effective and sustainable way. This study was conducted using the case study method, one of the qualitative research designs. Within the scope of the research, a specific case selected from real life was analyzed in depth through various data collection tools. The educational practices of Üsküdar Municipality in Istanbul, selected according to various criteria, were examined in detail in four categories: services for adults, services for children/youth, project-based services, and physical support services. It has been determined that effective cooperation with all local stakeholders in the planning, implementation, monitoring and evaluation stages of municipal education services for children, youth and adults will increase the effectiveness and efficiency of services. It has been determined that stakeholder cooperation in project-based services ensures the sustainability of activities. The research recommends that municipalities play a more active role in planning educational investments, increasing the number, quality, and diversity of out-of-school learning environments, establishing and expanding science centers, and ensuring the sustainability of educational activities at these centers.
Municipality Local Governments Education Services Localization
Bu araştırmanın temel amacı; Türkiye’de belirli kriterlere göre seçilen bir belediyenin eğitim alanındaki faaliyet ve projelerini inceleyerek, ülkemizdeki belediyelerin eğitim hizmetlerindeki rolüne yönelik mevcut durumu ortaya çıkarmak ve belediyelerin eğitim hizmetlerini daha etkili ve sürdürülebilir bir şekilde sunabilmesine rehberlik edecek öneriler geliştirmektir. Bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında, gerçek yaşamdan seçilmiş belirli bir durum, çeşitli veri toplama araçları aracılığıyla derinlemesine incelenmiştir. Çeşitli kriterlere göre seçilen İstanbul, Üsküdar Belediyesi ‘nin eğitim alanındaki uygulamaları yetişkinlere yönelik hizmetler, çocuklara/gençlere yönelik hizmetler, proje bazlı hizmetler, fiziki destek hizmetleri olmak üzere dört kategoride detaylı olarak incelenmiştir. Çocuklara, gençlere ve yetişkinlere yönelik belediye eğitim hizmetlerinin planlanma, uygulama, izleme ve değerlendirme aşamalarında tüm yerel paydaşlarla etkin iş birliği yapılmasıyla hizmetlerin etkinlik ve verimliliğinin artacağı belirlenmiştir. Proje bazlı hizmetlerde yapılan paydaş iş birliklerinin faaliyetlerin sürdürülebilirliğini sağladığı tespit edilmiştir. Belediyelerin; eğitim yatırımlarını, okul dışı öğrenme ortamlarının sayısını, niteliğini ve çeşitliliğini artıracak şekilde planlaması ve bilim merkezlerinin kurulması, yaygınlaştırılması ve bu merkezlerdeki eğitim faaliyetlerinin sürdürülebilirliğinin sağlanması süreçlerinde daha etkin bir rol üstlenmelerinin teşvik edilmesi araştırma kapsamında önerilmektedir.
Yazarlar, çalışmanın tüm süreçlerinin araştırma ve yayın etiğine uygun olduğunu, etik kurallara ve bilimsel atıf gösterme ilkelerine uyduğunu beyan eder.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yerel Yönetimler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 2 |