Bu çalışma, okul öncesi öğretmenliği programı ile sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin problem
çözme becerilerinin incelenmesi amacıyla planlanmıştır. Çalışmaya, Ankara Üniversitesi Sağlık
Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü ile Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi
Öğretmenliği Bölümü birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfa devam eden öğrenciler dâhil
edilmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen
“Problem Çözme Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerin problem çözme becerisini desteklemeye
yönelik ders alma durumları, okudukları bölüm ve sınıf bağımsız değişkenler olarak belirlenmiş
olup öğrencilere ilişkin genel bilgiler bölümünde frekans dağılımları gösterilmiştir. Öğrencilerin
problem çözme becerisini desteklemeye yönelik ders alma durumları okudukları bölüme göre
önemlilik testi (ki-kare) kullanılarak değerlendirilmiştir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin problem
çözme becerisini desteklemeye yönelik ders konusu işleme durumları ile okudukları bölümün
problem çözme becerisi üzerindeki etkisini belirlemek amacı ile iki yönlü varyans analizi
(ANOVA) uygulanmıştır. Araştırmada, öğrencilerin okudukları bölüme ve sınıfa göre problem
çözme becerisini belirlemek amacı ile de t-testi ve parametrik olmayan testlerden Kruskal
Wallis-H kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin ders konusu işleme durumları
ile okudukları bölümün etkileşiminin problem çözme becerisi üzerindeki etkisinin anlamlı
olduğu bulunmuştur (p
Eğitim süreci problem çözme becerisi okul öncesi eğitimi sosyal hizmet
Birincil Dil | tr; |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 42 Sayı: 42 |