Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığında görev yapan eğitim ve okul yöneticilerinin yeni-kamu
işletmeciliği anlayışının eğitimdeki yansımalarına yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırmada,
katılımcıların yeni-kamu işletmeciliği yaklaşıma özgü ilkeleri ne düzeyde benimsedikleri ve yeni
kamu işletmeciliğini benimseme düzeylerinin cinsiyet, görev, kıdem, yöneticilikte geçen hizmet
süresi ve sendika üyeliği değişkenlerine göre fark gösterip göstermediği sorularına yanıt aranmıştır.
Araştırmaya Milli Eğitim Bakanlığının çeşitli kademelerinde görev yapan 300 yönetici katılmıştır.
Araştırmada veri toplamak amacıyla “yerelleşme”, “piyasalaştırma”, “özelleştirme” ve “yönetişim”
olmak üzere dört boyuttan oluşan “Yeni Kamu İşletmeciliği Tutum Ölçeği-YKİTÖ” geliştirilmiştir.
Bu çerçevede YKİTÖ’nün geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu belirlenmiştir. Katılımcılardan
toplanan ölçekler ortalama, standart sapma, t-testi, ANOVA ve Kruskal Wallis-H testleri ile analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların yeni kamu işletmeciliğine ilişkin ilkeleri yüksek
düzeyde benimsedikleri saptanmıştır. Bu bulguya dayalı olarak yeni kamu işletmeciliği anlayışının
eğitim ve okul yöneticileri arasında yaygın şekilde kabul gördüğü genel sonucuna ulaşılmıştır.
Yeni kamu işletmeciliği özelleştirme piyasalaştırma yerelleşme yönetişim
Birincil Dil | tr; |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 42 Sayı: 42 |