Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin program geliştirme yeterliklerine yönelik görüşlerini
cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim durumu ve görev yapılan okulun yerleşim yeri değişkenlerine göre
incelemektir. Çalışma, Niğde il merkezinde bulunan toplam 6 resmi ilkokulda gerçekleştirilmiştir.
Yapılan araştırmaya sınıf öğretmenleri (n=148) katılmış olup, araştırmada “tarama modeli”
kullanılmıştır. Araştırmanın amacına dayalı olarak, yüzde, standart sapma, bağımsız gruplar t
testi, tek-yönlü varyans (ANOVA) analizi ve Kruskal Wallis-H testi gibi istatistik test teknikleri
kullanılmıştır. Çalışmada veri toplamak için “Program Geliştirme Yeterlik Ölçeği” (Duman, 2006)
kullanılmıştır. Araştırmadaki istatistik analizler SPSS 17.0 paket programı ile yapılmıştır. Çalışmada
elde edilen sonuçlara göre, sınıf öğretmenlerinin program geliştirmeye ilişkin yeterliklerinin “orta”
düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin program geliştirme yeterliklerine
ilişkin görüşlerinin cinsiyet, mesleki kıdem ve eğitim durumu değişkenlerine göre farklılaştığı,
ancak görev yapılan okulun yerleşim yeri değişkenine göre ise farklılaşmadığı saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 43 Sayı: 43 |