BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf öğretmenlerinin program geliştirme yeterliklerine ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 43 Sayı: 43, 21 - 32, 15.01.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin program geliştirme yeterliklerine yönelik görüşlerini
cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim durumu ve görev yapılan okulun yerleşim yeri değişkenlerine göre
incelemektir. Çalışma, Niğde il merkezinde bulunan toplam 6 resmi ilkokulda gerçekleştirilmiştir.
Yapılan araştırmaya sınıf öğretmenleri (n=148) katılmış olup, araştırmada “tarama modeli”
kullanılmıştır. Araştırmanın amacına dayalı olarak, yüzde, standart sapma, bağımsız gruplar t
testi, tek-yönlü varyans (ANOVA) analizi ve Kruskal Wallis-H testi gibi istatistik test teknikleri
kullanılmıştır. Çalışmada veri toplamak için “Program Geliştirme Yeterlik Ölçeği” (Duman, 2006)
kullanılmıştır. Araştırmadaki istatistik analizler SPSS 17.0 paket programı ile yapılmıştır. Çalışmada
elde edilen sonuçlara göre, sınıf öğretmenlerinin program geliştirmeye ilişkin yeterliklerinin “orta”
düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin program geliştirme yeterliklerine
ilişkin görüşlerinin cinsiyet, mesleki kıdem ve eğitim durumu değişkenlerine göre farklılaştığı,
ancak görev yapılan okulun yerleşim yeri değişkenine göre ise farklılaşmadığı saptanmıştır.

Kaynakça

  • Bu çalışmanın ilk hali, 3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi’nde (07-09 Mayıs 2014 GaziantepTürkiye) sözlü bildiri olarak sunulmuştur.
  • Yrd. Doç. Dr., Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, gokhanbas51@gmail.com
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Baş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 43 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Baş, G. (2016). Sınıf öğretmenlerinin program geliştirme yeterliklerine ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 43(43), 21-32. https://doi.org/10.15285/ebd.49293