Bu araştırmanın amacı, “Isının Yayılma Yolları” konusunda derinleştirme aşamasına uygun rehber
materyaller hazırlamak ve rehber materyallerin öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerindeki
etkisini araştırmaktır. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini
6. sınıfta öğrenim gören 67 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak kavramsal anlama
testi, yarı yapılandırılmış mülakat ve çizimlerden yararlanılmıştır. Elde edilen nicel veriler;
Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Mann Whitney U-Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin
mülakatları betimsel analize tabi tutulmuştur. Öğrencilerin mülakatlarından elde edilen veriler bir
araya getirilerek aynı ve zıt anlam vermelerine göre sınıflandırılmıştır. Çizimlerin analizinde de
aynı yol izlenmiştir. Yapılan uygulamalar sonrasında uygulanan rehber materyallerin deney grubu
öğrencilerinin kavramsal anlamalarında anlamlı bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Isının yayılma yolları derinleştirme aşaması rehber materyal kavramsal anlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 43 Sayı: 43 |