Bu araştırmada; Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’ndeki farklı anabilim dallarında
bulunan öğretim elemanları ile öğretmen adaylarının eğitim sisteminde Bologna sürecine ilişkin
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin toplanması, analizi ve
yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Amaçlı örneklem yönteminden kolay
ulaşılabilir durum örneklemesinin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu Hacettepe
Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı ve Fen Bilgisi
Öğretmenliği Anabilim Dalında görev yapan 12 öğretim elemanı ile her anabilim dalından
7 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri öğretim elemanlarına ve öğretmen
adaylarına yönelik geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Verilerin
analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular katılımcıların
Bologna sürecine ilişkin yeterli bilgi sahibi olmadıklarını göstermektedir.
Bologna süreci öğretmen adayları öğretim elemanları yükseköğretim eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 43 Sayı: 43 |