Ekonomik kararların ve teknolojik gelişmelerin çevreye önemli ve geri dönüştürülmesi zor etkileri
olduğundan, bu etkiler çeşitli toplumsal kesimler tarafından tartışılmakta ve sürekli gündemde
tutulmaktadır. 2013 yılında yeniden yapılandırılan biyoloji öğretim programında da çevre
konularına oldukça geniş bir yer verilmesi güncel çevre sorularının ve vatandaşların bu konularda
bilinçli olmalarının önemine işaret etmektedir. Bu çalışmada yeni öğretim programına göre eğitim
gören lise öğrencilerinin güncel çevre sorunlarından biyolojik çeşitlilik, karbon döngüsü, küresel
ısınma ve ozon tabakası incelmesi konularındaki anlayışlarını belirlemek amaçlanmıştır. Söz
konusu güncel çevre sorunları ile ilgili geliştirilmiş olan ölçekler, İzmir ilinde bulunan 4 liseden
toplam 425 öğrenciye uygulanmıştır. Ölçek internet üzerinden uygulanmış ve katılımcılardan
verilen her önermeye doğru, yanlış veya kararsızım olarak cevap vermeleri istenmiştir. Elde edilen
veriler SPSS 20 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Bu analizler sırasında frekans, yüzde
ve ortalama hesaplaması ile öğrencilerin çevre sorunları hakkındaki anlayışları belirlenmiş ve tek
yönlü ANOVA kullanılarak öğrenci grupları arasında fark olup olmadığına bakılmıştır. Sonuçlar,
birçok öğrencide ortak olarak, ozon tabakasının incelmesi, küresel ısınma ve ozonun atmosferdeki
yeri konularını ilişkilendirmede kavram yanılgılarına sahip olduklarını göstermiş ve bu konuların
lise sınıflarında işlenirken öğretmenlerin hangi anlayışlara vurgu yapmaları gerektiğine cevap
vermiştir.
Küresel ekolojik kaygılar çevre eğitimi biyolojik çeşitlilik küresel ısınma
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2016 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 44 Sayı: 44 |