Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kişisel Anlam Profili Ölçeği Kısa Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2018, Cilt: 47 Sayı: 47, 157 - 168, 01.01.2018
https://doi.org/10.15285/maruaebd.325654

Öz

Bu
çalışma, MacDonald, Wong ve Gingras (2012) tarafından geliştirilen, bireylerin
yaşamlarındaki anlamlarını nelerin oluşturduğunu ortaya koymayı amaçlayan “Kişisel
Anlam Profili Kısa Formu ”nu Türkçe ‘ye uyarlama çalışmasıdır. Bu çalışmada
kapsamlı bir şekilde yapılan güvenirlik ve geçerlik değerleri detaylı bir
şekilde sunulmaktadır. DFA çalışması için 336 katılımcıya ulaşılmıştır. Yapılan
analizler neticesinde ölçeğin orijinal hali olan 7 faktörlü yapısı (kendini-aşma,
yakınlık, din, başarı, ilişki, adil muamele, kendini-kabul) doğrulanmıştır.
Bununla birlikte Yaşam Anlamı Ölçeğinden (YAÖ) yararlanılarak, ölçüt bağımlı
geçerliği hesaplanmıştır. Bunun için ayrıca 104 katılımcıya daha ulaşılmıştır.
Yapılan güvenirlik analizleri neticesinde, tüm ölçek için Cronbach Alfa
katsayısı ,837 olarak hesaplanmıştır. Bu çalışma kapsamında yapılan analizler
neticesinde elde edilen bulgular, uyarlaması yapılan çalışmanın Türkçe ’de
kullanılması için yeterli geçerlik ve güvenirlik değerlerine haiz olduğunu
göstermektedir. 

Kaynakça

  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics. Boston, MA: Pearson Education. Takkinen, S. (2000). Meaning in Life and its Relation to Functioning in Old Age. Jyväskylän yliopisto. Jyväskylä Studies in Education, Psychology and Social Research. Väitöskirja. Thorndike, R., M. (1997). Measurement and Evaluation in Psychology and Education. (6th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil Ekşi

Nesrullah Okan

Havva Şeyma Mert Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Kabul Tarihi 12 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 47 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Ekşi, H., Okan, N., & Mert, H. Ş. (2018). Kişisel Anlam Profili Ölçeği Kısa Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 47(47), 157-168. https://doi.org/10.15285/maruaebd.325654