BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between the Problem Solvıig Skills and the Achievement of Graduate Students of the Graduate School of Educational Sciences

Yıl 2001, Cilt: 14 Sayı: 14, 121 - 134, 20.12.2013

Öz

The aim of this research is to examine the relationship between problem solving skills and achievement of graduate students attending the departments of Physics, Chemistry, Mathematics, Biology, Science and Pscyhology at the Graduate School of Educational Sciences at Dokuz Eylül University. The sample of the research consists of graduate students 39 males and 46 females). For the data collection “Problem Solving Scale”, adapted in Turkish by Şahin, Şahin and Heppner and also “Personal Information Form” developed by the researchers were used. The data were analyzed by using ANOVA, “t” and Scheffe tests and also correlation coefficients were calculated. At the end of the research; the problem solving skills and the achievement of the students were found out to vary significantly in terms of the departments, but not in terms of genders. At the end of the correlation analyses, problem solving skills of the students were found out not to be related to their achievement.
Key Words: Problem solving skills, achievement.

Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri İle Başarıları Arasındaki İlişki

Yıl 2001, Cilt: 14 Sayı: 14, 121 - 134, 20.12.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fizik,
Kimya, Matematik, Biyoloji, Fen Bilgisi ve Eğitimde Psikolojik Hizmetleri (EPH)
programlarına devam eden lisansüstü öğrencilerinin problem çözme becerileri ile başarı
arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini,
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü öğrencilerinden 39 bayan ve 46 erkek
olmak üzere toplam 85 lisansüstü öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada, veri toplama aracı
olarak; Şahin, Şahin ve Heppner tarafından (1993) Türkçe’ye uyarlanmış olan “Problem
Çözme Envanteri” ile araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan “Öğrenci Bilgi Formu”
kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde; tek yönlü varyans analizi (ANOVA),
“t”, Scheffe testleri uygulanmış ve korelasyon katsayıları hesaplanmıştır.
Araştırma sonucunda; öğrencilerin problem çözme becerilerinin ve genel başarılarının
bölümlere göre anlamlı bir biçimde farklılaştığı, cinsiyet değişkeni açısından istatistiksel
olarak anlamlı bir farklılaşmanın olmadığı belirlenmiştir. Yapılan korelasyon analizinde
öğrencilerin problem çözme becerileri ile genel başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı
bir ilişkinin olmadığı saptanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

A. Seda Saracaloğlu

Oğuz Serin Bu kişi benim

Nergüz Bozkurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 14 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Saracaloğlu, A. S., Serin, O., & Bozkurt, N. (2013). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri İle Başarıları Arasındaki İlişki. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(14), 121-134.