BibTex RIS Kaynak Göster

Application-Based Educational Technology and Material Development Competencies Scale Development

Yıl 2009, Cilt: 29 Sayı: 29, 173 - 185, 11.10.2013

Öz

In this study, an application-based educational technology and material development competencies scale was developed. Items in the scale were created through reviewing literature and textbooks. Then, they were evaluated through Delphi evaluation method performed by experts. The scale is tested on 1595 teachers. It was found that 39-item scale is a valid and reliable scale.
Key words: Educational technology and material development competencies, scale development

Kaynakça

  • Özgüven, E. (1999). Psikolojik Testler. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Reiser, R. A., & Dempsey, J. V. (2000). Trends and Issues in Instructional Design and Technology. Merill Prentice Hall: Columbus, OH.

UYGULAMAYA DAYALI ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI BECERİLERİ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME

Yıl 2009, Cilt: 29 Sayı: 29, 173 - 185, 11.10.2013

Öz

Bu çalışmada Uygulamaya Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Becerileri Ölçeği geliştirilmiştir. Ölçekteki maddeler ders kitabı ve literatür taraması
ile oluşturulmuş ve alan uzmanlarının yer aldığı Delphi değerlendirme yöntemi ile
değerlendirilmiştir. Ölçek 1595 kişi üzerinde denenmiştir. Sonuçta elde edilen 39 maddelik
ölçeğin güvenilir ve geçerli bir ölçek olduğu bulunmuştur.

Kaynakça

  • Özgüven, E. (1999). Psikolojik Testler. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Reiser, R. A., & Dempsey, J. V. (2000). Trends and Issues in Instructional Design and Technology. Merill Prentice Hall: Columbus, OH.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlhan Varank Bu kişi benim

Selcan Ergün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Varank, İ., & Ergün, S. (2013). UYGULAMAYA DAYALI ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI BECERİLERİ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 29(29), 173-185.