Nowadays, one of the most important aims of science education is to fulfil the students with scientific knowledge with which they can understand and interpret the world they live in. A student with this knowledge is known as scientifically literate. People are constructing their knowledge by establishing a relation between events encountered in daily life and in school settings. The concepts of metal, non-metal, semimetal and alloy are among chemistry themes that students can meet in their daily life. The purpose of this study is to determine students’ misconceptions and understandings of these concepts at different levels of schooling. A test related to these concepts were developed and implemented to a sample of students selected at random from primary, secondary and tertiary level. The test questions are two-tier, while the first part has a multiple section, the second part is open-ended. Through the analysis of obtained data, the percent of true and false answers were calculated. In addition, SPSS statistical programme was used for comparisons. The results show that students at all levels have misconceptions about the concepts under investigation. These misconceptions are gradually decreasing towards to high levels of education. Based on the results, some suggestions were also presented.
Chemistry Education Misconceptions Different Levels of Schooling
Günümüzde fen bilimleri eğitiminin genel amaçlarından biri de; öğrencilerin dünyayı anlayıp, yorumlamalarını sağlamak için; bilimde kabul edilen teorileri kullanabilme yeteneklerini arttırmaktır. Bunu yapabilen bir öğrenci bilimsel okur-yazar birey özelliklerine sahip olur. Birey kendi yaşantılarını etkileyen olaylarla okulda kazandığı bilgiler arasında ilişki kurarak daha kalıcı bir öğrenme gerçekleştirir. Kimya konuları arasında bulunan ‘metal, ametal, yarı-metal, alaşım’ kavramları öğrencilerin günlük hayatta her gün karşılaşabilecekleri önemli kavramlardır. Bu çalışma; farklı öğrenim seviyelerindeki öğrencilerin ‘metal, ametal, yarı-metal, alaşım’ kavramlarını anlama seviyelerini ve kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin bu kavramları anlama düzeylerini belirlemek için rasgele seçilmiş ilköğretim, lise ve üniversite öğrencilerine bu kavramlarla ilgili bir test uygulanmış ve öğrencilerden verdikleri yanıtların nedenini açıklamaları istenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde soruların özelliklerine bağlı olarak doğru ve yanlış ifadelerin yüzdeleri hesaplanmıştır. Ayrıca SPSS paket programı kullanılarak karşılaştırmalar yapılmıştır.Sonuçlar söz konusu kavramlar hakkında her seviyedeki öğrencilerin kavram yanılgılarına sahip olduklarını ortaya çıkarmıştır. Bu kavram yanılgıları eğitimin üst kademelerine doğru gidildikçe belli ölçüde azalmalar göstermektedir. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 15 Sayı: 15 |