BibTex RIS Kaynak Göster

Affective Behaviors and Emotional Education in Primary School Curriculum

Yıl 2002, Cilt: 15 Sayı: 15, 163 - 172, 20.12.2013

Öz

The general objectives of primary education put forward the qualities, which students
should gain in accordance with the general objectives of Turkish national education. These
qualities are desired to be gained with the help of several courses in the primary education
curriculum which has been established in order the fulfil the objectives of primary education
and put into practice. The qualities cover some cognitive qualification, psychomotor
competence and affective behaviors.
People who know can be brought up through cognitive qualification; people who have
got the ability to do can be brought up through psychomotor behaviors and people who
question and know what to do can be brought up through affective behaviors.
In Turkish national educational system, the objectives facing sensible characteristics
decrease when both educational level increases and the amount of general objectives
decreases. Besides some other effects, the decrease in the objectives result in the studies about
affective behaviors can’t be achieved in a sufficient level.
The emotions which are objected to be gained are mentioned in curriculum; however,
in content, there is no explanation about these emotions and there is no concrete examples
about how to gain these emotions. This situation affects the quality of education negatively.
In this study, the objectives of primary education curriculums are analyzed in the
respect of affective behaviors and emotional education and some proposals are put forward.
Key words : Curriculum, affect, affective behaviors, emotional education

İlköğretim Okulu İzlencesinde (Programında) Duyuşsal Alan Ve Duygu Eğitimi

Yıl 2002, Cilt: 15 Sayı: 15, 163 - 172, 20.12.2013

Öz

İlköğretimin genel amaçlarıyla, Türk milli eğitiminin genel amaçları doğrultusunda
öğrencilerin hangi nitelikleri kazanmaları gerektiği ortaya konulmuştur. İlköğretimin
amaçlarını gerçekleştirebilmek için oluşturulan ve uygulamaya konulan İlköğretim
İzlencesinde (Programında), çeşitli derslerle bu nitelikler kazandırılmaya çalışılmaktadır.
Öğrencilere kazandırılacak nitelikler; birtakım bilişsel yeterlilikler, devinişsel beceriler ve
duyuşsal özelliklerden oluşmaktadır.
Bilişsel yeterliliklerin kazandırılmasıyla bilen; devinişsel becerilerin
kazandırılmasıyla yapabilen ve duyuşsal özelliklerin kazandırılmasıyla da ne yaptığını, nasıl
yaptığını bilen ve sorgulayabilen kişiler yetiştirilebilir.
Türk eğitim sisteminde gerek eğitimin düzeyi yükseldikçe gerekse genel amaçlardan
özel amaçlara doğru inildikçe duyuşsal alana dönük amaçlar azalmaktadır. Diğer bazı
etkenlerin yanında amaçlardaki bu azalma duyuşsal alana dönük çalışmaların yeterince
yapılmaması sonucunu doğurmaktadır.
Ders izlencelerinde kazandırılması gereken bazı duygulardan söz edilmekle birlikte;
içerikte, bu duygularla ilgili bölümlere pek yer verilmemekte ve bunların nasıl
kazandırılabileceği konusunda somutlayıcı örnekler bulunmamaktadır. Bu durum eğitimin
kalitesine olumsuz olarak yansımaktadır.
Bu çalışmada ilköğretim ders izlencelerinin amaçları, duyuşsal alan ve duygu eğitimi
bakımından irdelenmekte ve bazı öneriler ortaya konmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rahmi Otluoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 15 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Otluoğlu, R. (2013). İlköğretim Okulu İzlencesinde (Programında) Duyuşsal Alan Ve Duygu Eğitimi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(15), 163-172.