BibTex RIS Kaynak Göster

The Problems and Solution Suggestions of Art Teaching Programs at Fine Arts Teaching Departments

Yıl 2009, Cilt: 30 Sayı: 30, 31 - 45, 11.10.2013

Öz

21. Century will be age of the innovation and reform in terms of education in Visual Art Education. It is thought that, as the human being changes his perceptions on the external world by the help of art education; he/she becomes more creative, more self-confident, productive and willing to have positive effect upon his social environment. Teacher has very important role on art education. Because of this, raining of students is important from the point of training qualified art teachers. This situation increases the responsibilities and duties of the art teachers. However, some problems have been faced in training art teachers in Turkey. The problems in training candidate art teachers that will be effective at future of Turkey should be eradicated. In this study, the problems that have been encountered at Art Teaching Programs at Fine Arts Teaching Departments have debated and some solutions for these problems have been attempted to be presented.
Key words: Educational Faculty, art teacher

Kaynakça

  • Yurdakul, İ. (1990). Ortaöğretimde sanat eğitimi sorunları, Ortaöğretim Kurumlarında Resim-İş Öğretimi ve Sorunları, Ankara: Türk eğitim Derneği Yayınları.
  • Zeren, G. (2006). Bilgi çağı ve küreselleşme sürecinde sanat eğitimcisi kimliği sorunsalı, Kastamonu Eğitim Dergisi 14 (2):637–646

GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALLARININ SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2009, Cilt: 30 Sayı: 30, 31 - 45, 11.10.2013

Öz

21.Yüzyıl görsel sanatlar eğitimi açısından değişim ve gelişme çağı olacaktır.
Çok yönlü verilen bir sanat eğitimi ile dış dünyayı algılaması değişen bireyin; daha
yaratıcı, kendine güvenen, üretici, çevresini olumlu yönde değiştirmeye ve yeni biçimler
vermeye çalışan biri olacağı düşünülmektedir. Bütün bu özellikleri bireye kazandıracak
olan öğretmen, sanat eğitimi konusunda çok etkili bir role sahiptir. Başka bir deyişle,
nitelikli sanat eğitimcilerinin yetişmesinde nitelikli bir lisans eğitimi süreci önemli ve
gerekli bir etkenedir. Bu yüzden sanat eğitimcilerinin görev ve sorumlulukları lisans
düzeyinden ilköğretim düzeyine kadar oldukça önem arz etmektedir. Ancak, Türkiye ‘de
Resim İş Öğretmenlerinin yetiştirilmelerinde bazı sorunlar yaşanmaktadır. Bu sorunlar
oldukça çeşitlidir ve nitelikli sanat eğitimcisinin yetişmesine engel olmaktadır. Sorunların
bazıları yüzeysel ve değişken olmakla birlikte bazıları köklü çözüm gerektiren düzeydedir.
Türkiye’nin geleceğinde etkin roller alacak resim-iş öğretmeni adaylarının eğitiminde
karşılaşılan sorunların giderilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, Güzel Sanatlar Eğitimi
Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dallarının sorunları ele alınmış ve bazı çözüm önerileri
sunulmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Yurdakul, İ. (1990). Ortaöğretimde sanat eğitimi sorunları, Ortaöğretim Kurumlarında Resim-İş Öğretimi ve Sorunları, Ankara: Türk eğitim Derneği Yayınları.
  • Zeren, G. (2006). Bilgi çağı ve küreselleşme sürecinde sanat eğitimcisi kimliği sorunsalı, Kastamonu Eğitim Dergisi 14 (2):637–646
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah Ayaydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 30 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Ayaydın, A. (2013). GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALLARININ SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 30(30), 31-45.