BibTex RIS Kaynak Göster

The Comparative History of Women’s Art Education in Turkey and Europe

Yıl 2011, Cilt: 34 Sayı: 34, 99 - 115, 11.10.2013

Öz

This study has been carried out in order to display a short summary of the development of women during the art education in spite of all difficulties from Renaissance to now. The subject, handled within the history of art education frame can help to reveal various discriminatory applications for women in both Europe and our country in the past and to find out the answers why today’s women still meet with some obstacles.
Key words: History of art education, art education, art.

Kaynakça

  • Ürekli, F. (2003). Güzel sanatlar eğitiminde Osmanlı hanımlarına açılan bir pencere İnas Sanayi-i Nefise Mektebi. Tarih ve Toplum, Mart, 51-56.
  • Yeldham, C. (1984). Women artists in nineteenth century france and england (Vol. 1). New York: Garland.

Türkiye ve Avrupa’da Kadınların Sanat Eğitiminin Karşılaştırmalı Tarihçesi

Yıl 2011, Cilt: 34 Sayı: 34, 99 - 115, 11.10.2013

Öz

Bu çalışma Rönesans’tan günümüze kadınların sanat eğitimi süreçlerinde önlerine çıkan bütün engellere rağmen geçirdikleri gelişimin kısa bir özetini gözler önüne sermek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Sanat eğitimi tarihi çerçevesinde ele alınan bu konu ile kadınlara yönelik gerek Avrupa’da gerekse ülkemizde geçmişteki ayrımcı uygulamaların gün yüzüne çıkarılması, günümüz kadınlarının neden hala engellerle karşılaştığı sorusuna cevap bulmada yardımcı olabilir.

Kaynakça

  • Ürekli, F. (2003). Güzel sanatlar eğitiminde Osmanlı hanımlarına açılan bir pencere İnas Sanayi-i Nefise Mektebi. Tarih ve Toplum, Mart, 51-56.
  • Yeldham, C. (1984). Women artists in nineteenth century france and england (Vol. 1). New York: Garland.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuz Dilmaç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 34 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Dilmaç, O. (2013). Türkiye ve Avrupa’da Kadınların Sanat Eğitiminin Karşılaştırmalı Tarihçesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 34(34), 99-115.