This study examined the perceptions of faculty members of their universities’ counseling center. In order to investigate these perceptions, an assessment form was formed including 26 items of services provided in counseling center. Participants were to indicate if they knew the specific service was provided, and to what extent it was necessary. In addition, the title, age, gender, affiliation of the faculty members; and whether they had received any help from the center so far, the frequency of center’s utilization, and the level of need for a center were asked. Data were collected from 111 (65 females, 46 males) individuals from Boğaziçi, Başkent, Bilkent, and Middle East Technical Universities. The analyses of data showed that the utilization frequency of the center was not known, and that the consultation and follow-up services were the least known services. Participants thought that each service was necessary but the level of need decreased in career guidance and consultation services.
Bu çalışma, üniversite öğretim elemanlarının üniversitelerinde bulunan PDR merkezleri hakkındaki görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bunun için 26 maddelik bir görüş bildirme formu oluşturulmuştur. Katılımcılar her bir maddedeki hizmetin verilip verilmediği konusundaki bilgilerini ve her hizmetin ne ölçüde gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Katılımcıların ünvan, yaş, cinsiyet, üniversiteleri, fakülte ve bölümleri, üniversitedeki hizmet süreleri, yönetim görevinin olup olmaması, PDR merkezinden şimdiye kadar hizmet alıp almaması, merkezin kullanım sıklığı, merkeze olan ihtiyaç düzeyi ve bu ihtiyacın nedenleri hakkındaki görüşleri de alınmıştır. Çalışmaya ODTÜ, Boğaziçi, Başkent ve Bilkent üniversitelerinde görev yapan 111 kişi (65 kadın, 46 erkek) katılmıştır. Yapılan analizler katılımcıların büyük çoğunluğunun PDR merkezlerine ihtiyacın çok olduğunu düşündüğünü göstermiştir. Merkezin kullanılma sıklığı oranının çoğu öğretim elemanı tarafından bilinmediği, konsültasyon ve izleme hizmetlerinin katılımcılar tarafından en az bilinen hizmetler olduğu görülmüştür. Katılımcılar, genelde her bir hizmetin gerekli olduğunu düşünürken, bu oran özellikle mesleki rehberlik ve konsültasyon hizmetlerinde oldukça düşmektedir.
Birincil Dil | en. |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 21 Sayı: 21 |