BibTex RIS Kaynak Göster

The Validity and Reliability of Marmara Scale of Social and Emotional Adaptation for 5 Year Olds Children

Yıl 2006, Cilt: 23 Sayı: 23, 125 - 142, 30.10.2013

Öz

The aim of this research was to make validity and reliability studies of Marmara

Scale of Social and Emotional Adaptation (which was developed for 6 years old children)

for 5 years old children. A total of 876 kindergarteners (405 girls and 471 boys) took part

in this study. According to the results of item-analyses, the original scale which consisted

of 36 items was reduced to 19 items. The factor analyses indicated four factors. The

internal reliability of the scale was calculated with the technique of Cronbach Alpha and it was found to be as satisf actory. Test-retest reliability of the scale was also acceptable.
Key words: Social emotional adaptation, preschool, validity, reliability

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ș. (2005). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araștırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. 5 Baskı. Ankara: PegemA Yayıncılık
  • Corsaro,W.A.,& Molinari,L. (2000). Priming events and Italian children’s transitions from preschool to elementary school: Representations and action. Social Psychology Quarterly, 63(1),16-33.
  • Gresham, F. M.; Eliot, S. N. (1987) The relationship between adaptive behavior and social skills.ıssues in definition and assessment. The Journal of Special Education. 21 (1)
  • Kalaycı, Ș. (2005). Faktör analizi. Ș.Kalaycı. (Ed). SPSS uygulamalı çok değișkenli istatistik teknikleri. İstanbul: Asil Yayın
  • Kayıș, A. (2005). Güvenirlik analizi. Ș.Kalaycı (Ed). SPSS uygulamalı çok değișkenli istatistik teknikleri. İstanbul: Asil Yayın
  • Navaro, L. (1990). Beni Duyuyor musun? İstanbul: Ya-Pa Yayınları Oktay,A. (2000). Yașamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem (2 Baskı). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Oktay,A. (2004). Okul öncesi dönem (3-6 Yaș). Ana-Baba okulu. 11. Baskı. İstanbul: Remzi Önder,A.,Güven,Y.,Sevinç,M. Aydın,O., Uyanık Balat, G., Palut, B., Bilgin, H. Çağlak,
  • S. Ve Dibek, E. (2004). Altı yaș çocukları için Marmara Sosyal Duygusal Uyum Ölçeği’nin (MASDU) geçerlik ve güvenirlik çalıșması. 1. Uluslar arası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 2004. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Parker, J. G., ve Asher, S. R. (1987). Peer relations and later personal adjustment: Are low-accepted children at risk? Psychological Bulletin, 102(3), 357-389.
  • Sorias, O. (1986). Sosyal Beceriler ve Değerlendirme Yöntemleri, Psikoloji Dergisi, 5,20: 25-29.

Beş Yaş Çocukları İçin Marmara Sosyal Duygusal Uyum Ölçeği’ nin ( MASDU-5 Yaş ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2006, Cilt: 23 Sayı: 23, 125 - 142, 30.10.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı 6 yaş çocuklar için geliştirilen Marmara Sosyal Duygusal Uyum Ölçeği’nin (MASDU), 5 yaş çocukları için geçerlik ve güvenirliğini sınamaktır. Araştırmanın çalışma grubunu yaşları 5.0 ile 5.11 ay arası olan toplam 876 çocuk ( 405 i kız, 471 i erkek) oluşturmuştur. Marmara Üniversitesi bir grup öğretim elemanı tarafından geliştirilen ve 36 maddeden oluşan ölçek, elde edilen verilere uygulanan faktör analizi sonucunda 4 faktör ve 19 maddeye indirgenmiştir. Ölçeğin tümünün ve alt boyutlarının iç güvenirlik katsayıları Cronbach Alpha tekniği ile hesaplanmış ve güvenirlik katsayısı yüksek olarak bulunmuştur. Ayrıca test-tekrar test analizleri gerçekleştirilmiş ve böylece ölçeğin süreklilik katsayısı saptanmıştır. Elde edilen bulgular ölçeğin devamlılık katsayısının yüksek, iki test arasındaki ilişkinin ise anlamsız olduğunu göstermiştir. Yapılan tüm analizler ölçeğin 5 yaş için geçerli ve güvenilir olarak uygulanabileceğini göstermiştir.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ș. (2005). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araștırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. 5 Baskı. Ankara: PegemA Yayıncılık
  • Corsaro,W.A.,& Molinari,L. (2000). Priming events and Italian children’s transitions from preschool to elementary school: Representations and action. Social Psychology Quarterly, 63(1),16-33.
  • Gresham, F. M.; Eliot, S. N. (1987) The relationship between adaptive behavior and social skills.ıssues in definition and assessment. The Journal of Special Education. 21 (1)
  • Kalaycı, Ș. (2005). Faktör analizi. Ș.Kalaycı. (Ed). SPSS uygulamalı çok değișkenli istatistik teknikleri. İstanbul: Asil Yayın
  • Kayıș, A. (2005). Güvenirlik analizi. Ș.Kalaycı (Ed). SPSS uygulamalı çok değișkenli istatistik teknikleri. İstanbul: Asil Yayın
  • Navaro, L. (1990). Beni Duyuyor musun? İstanbul: Ya-Pa Yayınları Oktay,A. (2000). Yașamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem (2 Baskı). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Oktay,A. (2004). Okul öncesi dönem (3-6 Yaș). Ana-Baba okulu. 11. Baskı. İstanbul: Remzi Önder,A.,Güven,Y.,Sevinç,M. Aydın,O., Uyanık Balat, G., Palut, B., Bilgin, H. Çağlak,
  • S. Ve Dibek, E. (2004). Altı yaș çocukları için Marmara Sosyal Duygusal Uyum Ölçeği’nin (MASDU) geçerlik ve güvenirlik çalıșması. 1. Uluslar arası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 2004. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Parker, J. G., ve Asher, S. R. (1987). Peer relations and later personal adjustment: Are low-accepted children at risk? Psychological Bulletin, 102(3), 357-389.
  • Sorias, O. (1986). Sosyal Beceriler ve Değerlendirme Yöntemleri, Psikoloji Dergisi, 5,20: 25-29.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yıldız Güven Bu kişi benim

Baran Işık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 23 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Güven, Y., & Işık, B. (2013). Beş Yaş Çocukları İçin Marmara Sosyal Duygusal Uyum Ölçeği’ nin ( MASDU-5 Yaş ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 23(23), 125-142.