BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Reading Comprehension Ability on The Mathematics Achievement

Yıl 2006, Cilt: 23 Sayı: 23, 237 - 257, 30.10.2013

Öz

Present study involves search made over elementary school 6th grade students to

check and see whether acquired skill of understanding what’s read contribute to

individual’s capacity of mathematical skills.

Study having realized over a total of 69 students attending classes 6A and 6B at

elementary School of Maltepe County in province of Istanbul, what’s being particular is

that students were instructed both Turkish Language as well as mathematics courses by

the same instructor. To analyse the data frequency distribution, mean, standart deviation,

t-test, reliability analyse and one -way ANOVA statistical techniques were used and.

Post test results showed that experimental group achieved significantly better than
the control group on the level of acquired skill of understanding. Some useable basic tips
for teachers and researchers were given.
Key words: Teaching mathematics, solving problem , acquired skill of understanding , mathematical achievement

Kaynakça

  • AKPINAR, A., ȘİMȘEK, N. ve ȘİMȘEK, N. (2001). İlköğretim Matematik 6. İstanbul: Okyay Yayıncılık
  • BİNGHAM, A. (1998). Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliștirilmesi. İstanbul: M.E.B. Yayınları.
  • BLOOM, S. Benjamin (1998). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çev. Durmuș Ali Özçelik). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • CEMİLOĞLU, M. (1998). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • HEALY, J.M. (1997). Çocuğunuzun Gelișen Aklı. (Çev. Ayșe Bilge Dicleli). İstanbul.
  • KAVCAR, C. (1986). Türkçe Öğretimi Üzerine. Milli Eğitim Vakfı Dergisi No:3 (Eylül).
  • KOCAOLUK, M. Șükrü veF. (1997). İlköğretim Programı. İstanbul: Kocaoluk Yayınları.
  • RICKMAN, H.P. (1992). Anlama ve İnsan Bilimleri. (Çev. Mehmet Dağ). Ankara.
  • SALAN, M. ve GENCEL, S. (2001). İlköğretim Matematik 6. İstanbul: Salan Yayıncılık.
  • SENEMOĞLU, N. (1998). Gelișim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Özsen Matbaası.
  • TEKİN, H. (1980). Okuduğunu Anlama Gücü ile Yazılı Anlatım Becerisi Geliștirme Yönünden Okullarımızdaki Türkçe Öğretimi. Ankara: Mars Matbaası.
  • ULUĞ, F. (1996). Okulda Bașarı. İstanbul: Remzi Kitabevi.

OKUDUĞUNU ANLAMA DAVRANIȘININ KAZANDIRILMASININ MATEMATİK BAȘARISINA ETKİSİ

Yıl 2006, Cilt: 23 Sayı: 23, 237 - 257, 30.10.2013

Öz

Bu çalışmada, ilköğretim okullarının 6. sınıflarında okuduğunu anlama davranışının kazandırılmasının matematik başarısına olumlu bir etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma, İstanbul ili, Maltepe ilçesinde bulunan bir İlköğretim Okulu’nda gerçekleştirilmiş olup, Türkçe ve Matematik dersleri aynı öğretmen tarafından okutulan 6A ve 6B sınıflarında okuyan toplam 69 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Verilerin çözümlenmesinde frekans dağılımı, aritmetik ortalama ve standart sapma hesaplamaları ile t-testi, güvenirlik analizi ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Son test sonuçları, deney ve kontrol grupları arasında okuduğunu anlama düzeyleri bakımından deney grubu lehine manidar bir farkın olduğunu göstermektedir. Konunun Matematik öğretimi ve okuduğunu anlama açısından önemi tartışılmış,öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • AKPINAR, A., ȘİMȘEK, N. ve ȘİMȘEK, N. (2001). İlköğretim Matematik 6. İstanbul: Okyay Yayıncılık
  • BİNGHAM, A. (1998). Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliștirilmesi. İstanbul: M.E.B. Yayınları.
  • BLOOM, S. Benjamin (1998). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çev. Durmuș Ali Özçelik). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • CEMİLOĞLU, M. (1998). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • HEALY, J.M. (1997). Çocuğunuzun Gelișen Aklı. (Çev. Ayșe Bilge Dicleli). İstanbul.
  • KAVCAR, C. (1986). Türkçe Öğretimi Üzerine. Milli Eğitim Vakfı Dergisi No:3 (Eylül).
  • KOCAOLUK, M. Șükrü veF. (1997). İlköğretim Programı. İstanbul: Kocaoluk Yayınları.
  • RICKMAN, H.P. (1992). Anlama ve İnsan Bilimleri. (Çev. Mehmet Dağ). Ankara.
  • SALAN, M. ve GENCEL, S. (2001). İlköğretim Matematik 6. İstanbul: Salan Yayıncılık.
  • SENEMOĞLU, N. (1998). Gelișim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Özsen Matbaası.
  • TEKİN, H. (1980). Okuduğunu Anlama Gücü ile Yazılı Anlatım Becerisi Geliștirme Yönünden Okullarımızdaki Türkçe Öğretimi. Ankara: Mars Matbaası.
  • ULUĞ, F. (1996). Okulda Bașarı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Ş. Özdemir Bu kişi benim

Tuğçe Sertsöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 23 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Özdemir, A. Ş., & Sertsöz, T. (2013). OKUDUĞUNU ANLAMA DAVRANIȘININ KAZANDIRILMASININ MATEMATİK BAȘARISINA ETKİSİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 23(23), 237-257.