The purpose of this research is to investigate the effect of scouting technique, which
was developed and applied by the researchers. Scouting is a cooperative learning technique
in which the principles of scouting are applied into the classroom. After the scouting
technique was developed by the researchers, its first application took place in vocational
high school to tenth students (N=35). Secondly, the technique was carried out to third grade
students (N=97). The data was collected through individual and focus group teacher
interviews, focus group student interviews, pre- and post-tests. The results indicate that the
scouting techniques has positive effects on learning, developing communication among
students, facilitating classroom management, fulfilling the academic responsibilities,
decreasing the level of misbehaviors in the classroom and supporting teacher-student
communication. It is suggested that by using scouting technique, teachers have
opportunities to give easy and more homework and spending more time on guidance of
students. Keywords: Scouting method, cooperative learning
Bu araştırmanın amacı araştırmacılar tarafından geliştirilen ve uygulanan izci tekniğinin etkililiğinin değerlendirilmesidir. İzci tekniği, izcilik uygulamasına ilişkin ilkelerin sınıf ortamına uygulanması ile geliştirilmiş olup işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi kapsamında ele alınmaktadır. Teknik geliştirildikten sonra ilk uygulaması meslek lisesi büro hizmetleri bölümü onuncu sınıf öğrencileri (N=35) üzerinde, ikinci uygulaması ise ilkokul üçüncü sınıf öğrencileri (N=97) üzerinde yapıldı. Veriler, öğretmenlerle yapılan bireysel ve odak grup görüşmeleri, öğrencilerle yapılan odak grup görüşmeleri ve öntest-sontest aracılığıyla elde edildi. Elde edilen bulgulara göre, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve uygulaması yapılan izci tekniğinin öğrenmeyi sağlamada, öğrenciler arası iletişimin geliştirilmesinde, öğretmenlerin sınıf yönetimini kolaylaştırmada, akademik görevlerin yerine getirilmesinde, sınıf içi olumsuz davranışların azalmasında, öğretmenlerin öğrencilerle olan iletişiminde destek sağladığı söylenebilir. Bu tekniğin uygulanması ile öğretmenlerin daha kolay ve daha fazla ödev verebilecekleri, öğrencilere rehberlik için daha fazla zamanının kalacağı söylenebilir.
Birincil Dil | tr; |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 37 Sayı: 37 |