In this study, low scores of Turkey in PISA were evaluated with respect to the contextual
factors of Finland’s success. Th ree factors that aff ect Finnish success such as schools,
teachers and administrators’ roles in educational processes and teacher training were investigated
in the study. Face to face interviews were conducted with twenty teachers and
educational administrators. Th e content analysis was used to analyze the data. Teacher
professionalism, extracurricular activities, internal and external evaluation, support for
education, exams prepared by teachers, rewarding practices and adaptation of change
were evaluated and some recommendations were made for researchers, practitioners and
policy makers.
Keywords: Finnish education system, Turkish education system, teacher education, PISA.
Finnish education system Turkish education system teacher education PISA.
Bu çalışmada, Finlandiya’nın PISA başarısına etki eden faktörler bağlamında, Türkiye’nin
bu sınavlarda yaşadığı başarısızlığın nasıl açıklanabileceği araştırılmıştır. Zira
2000 yılından beri ve üç yıllık döngülerle yapılan bu uluslararası sınavda Finlandiya’nın
aksine Türkiye düşük puanlar almıştır. Finlandiya’nın başarısında okul, öğretmen ve
eğitim yöneticilerinin eğitim sürecindeki rolleri ve öğretmen eğitimi şeklindeki üç faktör
ölçüt alınarak 20 öğretmen ve eğitim yöneticisi ile derinlemesine görüşme yapılmış
ve elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak bir takım sonuçlara ulaşılmıştır. Bu
sonuçlara göre, öğretmen profesyonelliği, müfredat dışı etkinlikler, iç ve dış değerlendirme,
destekleyici bir eğitim, öğretmenlerce hazırlanan sınavlar, mevcut ödüllendirme
uygulaması, yeniliklere uyum konuları değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonunda, bu ve
benzeri birçok bulgu göz önünde bulundurularak araştırmacılar, uygulayıcılar ve politikayı
belirleyenler için bir takım öneriler sunulmuştur.
Finlandiya eğitim sistemi Türk eğitim sistemi öğretmen eğitimi PISA.
Birincil Dil | en. |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 38 Sayı: 38 |