Bu araştırmanın amacı, 3-6 yaş arası çocukların temel
matematiksel kavram gelişimlerini incelemektir. Araştırmanın
evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır il merkezinde bulunan ve okul öncesi eğitimi almakta olan 3-6 yaş
aralığındaki çocuklar oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemini ise evren içinde maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi
ile seçilen 114 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada çocukların temel
matematiksel kavram gelişim düzeylerini belirlemek için görüşme tekniği
kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin yüzde ve frekans analizi
yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre bire bir eşleştirme, karşılaştırma
ve uzaysal-mekânsal algı kavramaları üç yaşından; sınıflandırma ve geometrik
şekiller kavramları dört yaşından; sıralama ve örüntü kavramları beş yaşından;
ölçme kavramı ise altı yaşından itibaren çocuklarda gelişme gösterdiği
görülmüştür.
Matematik eğitimi temel matematiksel kavramlar okul öncesi dönem
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 50 Sayı: 50 |