İşbirliğine dayalı öğrenme yardımlaşmaya dayanır ve yardımlaşmayı temele alan ve bazı yönlerden farklılaşan birçok işbirlikli öğrenme tekniği vardır. Yeni bir teknik olan Etkin Yardımlaşma Tekniği (EYT)'nin diğerlerinden en önemli farkı, yardımlaşmanın belli bir sistematiğe bağlanması ve öğretim esnasında öğretmenin de her grubun bir üyesi kabul edilerek daha çok bilenden daha az bilene doğru bir yardımlaşma zincirinin oluşturulmasıdır. Bu özel durum çalışmasında EYT ile öğretim yapılmış olan bir 5. sınıf matematik dersinden yansımalar sunmak amaçlanmıştır. Böylece EYT’nin kullanıldığı öğrenme ortamı ile işbirlikli öğrenme ortamlarının benzerliği araştırılmış olacaktır. Uygulama boyunca sınıf gözlemlenerek öğretmen tarafından günlük tutulmuş ve uygulama sonunda öğrencilerle odak grup görüşmesi yapılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan analiz neticesinde öğrencilerin hem akademik hem de sosyal anlamda kazanımlar elde ettikleri ve bütün öğrencilere dönüt ve düzeltme sağlandığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca yardım, dönüt ve düzeltme alan öğrencilerin motivasyonlarının arttığı ve eksiği giderilen, yanlışı düzeltilen öğrencinin öğrenmesinin kesintiye uğramadığı gibi daha istekli bir şekilde öğrenmeye devam ettiği tespit edilmiştir. Araştırmanın genel sonucu olarak EYT’nin kullanıldığı öğrenme ortamı ile işbirlikli öğrenme ortamlarının oldukça benzer olduğu ortaya çıkmıştır.
The essence of cooperative learning is synergy, and many cooperative learning techniques are found based on synergy and that differ from one another in certain ways. The main difference in the new effective cooperation technique (ECT) from other techniques is that it relies on helping based on certain systematics and it generates a chain of cooperation starting from those who know more to those who know less by accepting that the teacher is also a member of each group during teaching. The aim of this case study is to present reflections from a 5th-Grade Mathematics Class using ECT. Thus the study will investigate the similarities between a learning environment using ECT and cooperative learning environments. During the study, the class was observed, the teacher kept a diary, and focus-group interviews were made with the students after the application. The data have been analyzed using descriptive analysis. Regarding the analysis, the students are determined to have gained both academic and social acquisitions, with feedback and corrections being provided to all students. In addition, the motivation of students who had received help, feedback, and corrections is determined to have increased; the learning of students who had received corrections for a mistake and whose missing points had been eliminated is determined to not have been interrupted and that they continued to learn more enthusiastically. A general result of the research has found that rather high similarities between the learning environment using ECT with cooperative learning environments.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 4 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 51 Sayı: 51 |