Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin değerlerin kazandırılmasında drama yönteminin önemine ilişkin görüşlerini belirlemek ve değerler eğitiminde drama yöntemini kullanma düzeylerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma durum çalışması olarak desenlenen araştırma, Van’ın Erciş ilçesinde ilkokula bağlı anasınıfı ve bağımsız anaokullarında görev yapan 14 okul öncesi öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmış ve veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma; okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitiminde drama yöntemine sıklıkla yer verdikleri, öğretmenlerin drama yöntemini okul öncesi dönem çocukları için faydalı buldukları ve bu nedenle değerler gibi soyut kavramların somutlaştırılmasında drama yöntemini kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this study is to determine the opinions of pre-school teachers on the importance of the drama method in gaining values and to reveal the usage levels of the drama method in values education. The study, designed as a qualitative research case study, has been conducted with 14 preschool teachers working in kindergartens and non-affiliated kindergartens in the Erciş district of Van, Turkey. The study uses the interview technique, a qualitative data collection method, and has collected data using a semi-structured interview form. The data have been analyzed using the method of content analysis. The study’s findings show pre-school teachers to frequently use the drama method in values education, to find the drama method useful for pre-school children, and to use the drama method to concretize abstract concepts such as values.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 4 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 51 Sayı: 51 |