Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tersyüz Edilmiş Sınıf Modelinin Erişi Düzeyine Etkisi ve Öğrenci Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 53 Sayı: 53, 379 - 398, 24.01.2021
https://doi.org/10.15285/maruaebd.765375

Öz

Değişen dünyaya uyum sağlayan bireyler yetiştirmek için sınıf içinde-dışında farklı yöntemler uygulanmaya başlanmıştır. Geleneksel metotlarda sınıf içinde zaman genellikle konu anlatma üzerine geçmekte, öğrencilerin tam olarak öğrenebilmeleri için yetersiz kalabilmektedir bu sebeple öğrencilerden ev ödevleriyle birlikte konuyu pratik etmeleri-öğrenmeleri beklenmektedir. Yapılan bu çalışmada, geleneksel öğrenme-öğretme sürecini tersine çeviren Tersyüz Edilmiş Sınıf Modeli değerlendirilmiştir. Bu modelin kullanımı ile öğretmen öğrenci bireyselleştirilmiş bir eğitim-öğretim imkânı sağlamış olur böylece onlara kendi hızında öğrenme imkânı sağlanır. Bu çalışmanın temel amacı, Tersyüz Edilmiş Sınıf Modelinin 10. Sınıf öğrencilerine uygulanışını incelemektir. Araştırmada deney ve kontrol grupları ile çalışılmış, öğrencilerin erişileri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Mersin ilinde yer alan bir lisede öğrenim gören 10. sınıf öğrencileri (46 kişi) oluşturmaktadır. Araştırma grubunu Tersyüz Edilmiş Sınıf Modelinin uygulandığı deney ve yürürlükte olan MEB programına ilişkin ders ve çalışma kitabındaki etkinliklerin uygulandığı kontrol grubu oluşturmaktadır. Öğrencilere deneysel uygulama öncesinde öntest uygulanmıştır daha sonra deneysel yöntem gerçekleşmiş ve sontest uygulanmıştır. Son olarak, öğrencilere yöntem hakkındaki görüşleri sorulmuştur. Uygulanan öntest, sontest sonuçları incelendiğinde, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin erişileri arasında anlamlı bir farklılık gözlenmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin model hakkındaki genel görüşleri olumludur. Öğrencilerin verdikleri yanıtların analizine göre, Tersyüz Edilmiş Sınıf Modelinin öğrencilerin öğrenmesine katkıda bulunduğu, daha çok uygulama yapma imkânlarına kavuştuğu, öğrencilerin daha çok motive oldukları ve bu modelin onları eğlendirdikleri gözlenmiştir. Elde edilen sonuçlardan yola çıkarak, Tersyüz Edilmiş Sınıf Modelin erişi üzerinde olumlu bir etkisi olması dolayısıyla okullarda yaygın bir şekilde uygulanması önerilebilir.

Kaynakça

  • Abeysekera, L., Dawson, P. (2015). Motivation and Cognitive Load in the Flipped Classroom: Definition, Rationale and a Call for Research. Higher Education Research & Development, 34(1), 1–14.
  • Akgün, M., Atıcı B. (2016). Ters-Düz Sınıfların Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Görüşlerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1): 329-344.
  • Alsancak Sarıkaya, D. (2017). Oyunlaştırılmış Tersyüz Sınıf Modeline Yönelik Öğrenci Görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 36(1): 114-132 Doi: 10.7822/omuefd.327393.
  • Alsowat, H. (2016). An EFL Flipped Classroom Teaching Model: Effects on English Language Higher - Order Thinking Skills, Student Engagement and Satisfaction. Journal of Education and Practice 7(9), 108–121.
  • Aydın, G. (2016). Ters Yüz Sınıf Modelinin Üniversite Öğrencilerinin Programlamaya Yönelik Tutum, Öz-Yeterlilik Algısı Ve Başarılarına Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Baker, J. W. (2000). The Classroom Flip: Using Web Course Management Tools to Become the Guide by the Side. Communication Faculty Publications, 15.
  • Basal, A. (2015). The Implementation of A Flipped Classroom in Foreign Language Teaching. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 16 (4).
  • Baykul, Y.(2000). Eğitimde Ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. ÖSYM Yayınları. Ankara.
  • Bergmann, J., Overmyer, J. ve Wilie, B. (2011, July). The Flipped Class: Myths vs. Reality The Daily Riff: Retrieved From http://www.thedailyriff+.com/articles/the-flipped-class-conversation-689.php.
  • Bergmann, J., Sams, A. (2012). Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. Washington, DC: Internal Society for Technology in Education.
  • Bishop, J. L., Verleger, M. A. (2013). The Flipped Classroom: A Survey of the Research. 120th ASEE Annual Conference & Exposition. Atlanta: GA. Retrieved From https://www.asee.org/public/conferences/20/papers/6219/download.
  • Bolat, Y. (2016). Ters Yüz Edilmiş Sınıflar ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA). Journal of Human Sciences, 13 (2) : 3373-3388.
  • Bormann, J. (2014). Affordances of Flipped Learning and its Effects on Student Engagement and Achievement. Graduate Research Papers. 137. https://scholarworks.uni.edu/grp/137
  • Boyraz, S. (2015). İngilizce Öğretiminde Tersine Eğitim Uygulamasının Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yükseklisans Tezi). Afyon Kocetepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Bulut, C. (2018). Impact of Flipped Classroom Model on EFL Learners’ Grammar Achievement: Not Only Inversion, But Also Integration. (Yayımlanmamış Yükseklisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Butt, A. (2014). Student Views On the Use Of A Flipped Classroom Approach: Evidence From Australia. Business Education Accreditation, 6 (1), 33.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi: Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Deneysel desenler: Öntest Sontest Kontrol Gruplu Desen ve Veri Analizi. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
  • Ceylaner, S. (2016). Dokuzuncu Sınıf İngilizce Öğretiminde Ters Yüz Sınıf Yönteminin Öğrencilerin Öz Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluklarına ve İngilizce Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Chao, C.Y., Chen, Y. T. ve Chuang, K.Y. (2015). Exploring Students’ Learning Attitude and Achievement in Flipped Learning Supported Computer Aided Design Curriculum: A Study in High School Engineering Education. Computer Applications in Engineering Education, 23(4), 514–526.
  • Chen, Y.F., Lin, W.H., Chang, S.B., Liu, C.C. ve Chan, T.W. (2005). TIPS: a JiTT & PI Pedagogical Method With Handheld Computer As Mediating Tools. In: Fifth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 844-845. IEEE. Retrieved From http://www.uintahbasintah.org/papers/pedagogytips.pdf.
  • Coşkun Demirpolat, B. (2015). Türkiye’nin Yabancı Dil Öğretimiyle İmtihanı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. SETA, 131.
  • Çakır, E. (2017). Ters Yüz Sınıf Uygulamalarının Fen Bilimleri 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı, Zihinsel Risk Alma Ve Bilgisayarca Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi). Samsun On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Çalıcı, M. A. (2019). Ters Yüz Sınıf Yönteminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Dinlediğini Anlama Becerisine Etkisi. (Yüksek lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • DeGrazia, J. L., Falconer, J. L., Nicodemus, G. ve Medlin, W. (2012). Incorporating Screencasts Into Chemical Engineering Courses. Paper presented at the 119th Annual Conference of the American Society for Engineering Education, San Antonio, TX. Retrieved from https://www.asee.org/public/conferences/8/papers/5025/view.
  • Demir, E. G. (2018). Ters Yüz Sınıf Modeline Dayalı Uygulamaların İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Planlama Becerilerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Demiralay, R, Karataş, S. (2014). Evde Ders Okulda Ödev Modeli. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 3 (3).
  • Erdoğan, M., Kayır, Ç., Kaplan, H., Aşık Ünal, Ü. ve Akbunar, Ş. (2015). 2005 yılı ve Sonrasında Geliştirilen Öğretim Programları ile İlgili Öğretmen Görüşleri; 2005- 2011 Yılları Arasında Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (1), 172-196.
  • Filiz, O., Kurt, A.A. (2015). Flipped Learning: Misunderstandings and The Truth, Journal of Educational Sciences Research, 5 (1), 215-229.
  • Gençer, B.G., Gürbulak, N., Adıgüzel, T. (2014). Eğitimde Yeni Bir Süreç: Ters Yüz Sınıf Sistemi. International Teacher Education Conference (ITEC). İstanbul.
  • Göğebakan Yıldız, D., Kıyıcı, G. ve Altıntaş, G. (2016). Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 6 (3). 186-200. DOI: http://dx.doi.org/10.19126/suje.281368
  • Görü Doğan, T. (2015). Sosyal Medyanın Öğrenme Süreçlerinde Kullanımı: Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Öğrenen Görüşleri. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi,1 (2), 24-48.
  • Güç, F. (2017). Rasyonel Sayılar ve Rasyonel Sayılarda İşlemler Konusunda Ters- Yüz Sınıf Uygulamasının Etkileri. (Yüksek Lisans Tezi). Amasya Üniversitesi, Amasya.
  • Gündüz, A. Y., Akkoyunlu, B. (2016). Dönüştürülmüş Sınıftan Dönüştürülmüş Öğrenmeye. Ed. Aytekin İşman, Hatice Ferhan Odabaşı, Buket Akkoyunlu. Eğitim Teknolojileri Okumaları. Ankara: Salmat Basım Yayıncılık.
  • Hall, K. ve Özerk, K. (2008). Primary Curriculum and Assessment: England and Other Countries. Primary Review Interim Reports. University of Cambridge. https://cprtrust.org.uk/wp- content/uploads/2014/06/research-survey-3-1.pdf.
  • Herreid, C. F., Schiller, N. A. (2013). Case studies and the flipped classroom. Journal of College Science Teaching, 42(5), 62–66.
  • Hwang, G.-J., Lai, C. L. ve Wang, S.-Y. (2015). Seamless Flipped Learning: A Mobile Technology-Enhanced Flipped Classroom with Effective Learning Strategies. Journal of Computers in Education, 2(4), 449–473.
  • Jenkins, M., Bokosmaty, R., Brown, M., Browne, C., Gao, Q., Hanson, J. ve Kupatadze, K. (2017). Enhancing The Design and Analysis of Flipped Learning Strategies. Teaching Learning Inquiry, 5 (1), 1-12.
  • Kara, C. (2016a). Ters Yüz Sınıf Flipped Classroom. Tıp Eğitimi Dünyası. 45:12 - 26.
  • Kara, C. (2016b). Tıp Fakültesi Klinik Eğitiminde Ters Yüz Sınıf Modeli Kullanılabilir Mi?. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Kara, C.O. (2015). Ters Yüz Sınıf Toraks Cerrahisi Bülteni, 9: 224-8.
  • Karadeniz, A. (2015). Ters Yüz Edilmiş Sınıflar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 4 (3). 322- 326.
  • Kocabatmaz, H. (2016). Ters Yüz Sınıf Modeline İlişkin Öğretmen Adayı Görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5 (4) : 14- 24.
  • Kong, S.C. (2014). Developing Information Literacy and Critical Thinking Skills Through Domain Knowledge Learning in Digital Classrooms: An Experience of Practicing Flipped Classroom Strategy. Computers Education, 78, 160-173.
  • Lage, M. J., Platt, G. J. ve Treglia, M. (2000). Inverting the Classroom: A Gateway to Creating an Inclusive Learning Environment. The Journal of Economic Education, 31(1), 30–43.
  • Lee, G., Wallace, A. (2018). Flipped Learning in The English as a Foreign Language Classroom: Outcomes and Perceptions. TESOL Quarterly, 52(1), 62 – 84.
  • Li, Z., Wang, H., Wang, D. ve Jia, X., (2017). Application of Flipped Classroom inGrammar Teaching. Advances in Social Science, Education and HumanitiesResearch, 90. 254-260.
  • MEB - TTKB. (2006). İlköğretim İngilizce Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Web: http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=926.
  • MEB. (2013). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) İngilizce Dersi (2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara.
  • MEB. TTK (2005). İlköğretim 1–5 Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Miller, A. (2012). Re: Five Best Practices for the Flipped Classroom, Edutopia, 24: 02-12.
  • Missildine, K., Fountain, R., Summers, L. ve Gosselin, K. (2013). Flipping Classroom to Improve Student Performance and Satisfaction. Journal of Nursing Education, 52 (10), 597- 599.
  • Murphree, D. S. (2014). Writing Wasn't Really Stressed, Accurate Historical Analysis Was Stressed: Student Perceptions of In-Class Writing in The Inverted, General Education, University History Survey Course. History Teacher, 47 (2), 209-219.
  • Özbilen, U. (2018). Tersine Öğretim Yönteminin Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazma Becerilerine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Özdemir, O. (2017). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Becerilerinin Geliştirilmesinde Ters Yapılandırılmış Öğretim Yönteminin Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Özgen, B. (2012). Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Mesleki İnançları Üzerine Bir Araştırma. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Öztürk, İ. G. (2017). Ters Yüz Sınıflar Modelinin Kullanıldığı Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları Dersinin Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Gelişimlerine Etkisinin İncelenmesi.
  • Razali, N. M., Wah, Y. B. (2011). Power Comparisons of Shapiro Wilk, Kolmogorov Smirnov, Lilliefors and Anderson-Darling Tests. Journal of Statistical Modelling and Analytics, 2 (1), 21-33.
  • Roehl, A., Reddy, S.L. ve Shannon, G. J. (2013). The Flipped Classroom: An Opportunity to Engage Millanial Students Through Active Learning Strategies, JFCS, 105 (2), 44-49.
  • Sağlam, D. (2016). Ters-Yüz Sınıf Modelinin İngilizce Dersinde Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Serçemeli, M. (2016). Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Önerisi: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 69: 115-126.
  • Sırakaya, D.A. (2015). Ters Yüz Sınıf Modelinin Akademik Başarı, Öz Yönetimli Öğreneme Hazırbulunuşluğu ve Motivasyon Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sota, M. S. (2016). Flipped Learning As A Path To Personalization. In M. Murphy, S. Redding, & J. Twyman (Eds.), Handbook On Personalized Learning For States, Districts, and Schools (pp. 73–87). Philadelphia, PA: Temple University, Center on Innovations in Learning. Retrieved from www.centeril.org
  • Sönmez, V., Alacapınar, F. G. (2014). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Stone, B. B. (2012). Flip Your Classroom to Increase Active Learning and Student Engagement. Proceedings from 28th Annual Conference on Distance Teaching ve Learning, Madison, Wisconsin, USA.
  • Strayer, J.F. (2012). How Learning In An Inverted Classroom Influences Cooperation, Innovation, and Task Orientation. Learning Environment Research, 15, 171-193.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlik. Ankara.The Teacher’s Guide to Flipped Classrooms. Edudemic Connecting Education and Technology. Retrieved From http://www.edudemic.com/guides/flipped-classrooms-guide/
  • Tekin, H. (2016). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayın Evi.
  • Turan, Z. (2015). Ters Yüz Sınıf Yönteminin Değerlendirilmesi ve Akademik Başarı, Bilişsel Yük ve Motivasyona Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Turan, Z., Göktaş, Y. (2014). Ters Yüz Sınıf Yönteminin Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar. 8. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Urios, M. I., Rangel, E. R., Córcoles, J. H. B., Tomàs, R. B. ve Salvador, J. T. (2017). Implementing the Flipped Classroom Methodology to the Subject “Applied Computing” of Two Engineering Degrees at the University of Barcelona. Journal of Technology and Science Education JOTSE, 7(2): 119-135 https://doi.org/10.3926/jotse.244.
  • Wilson, S. G. (2013). The Flipped Class A Method to Address the Challenges of an Undergraduate Statistics Course. Teaching of Psychology. 193 -199.
  • Yavuz, M. (2016). Ortaöğretim Düzeyinde Ters Yüz Sınıf Uygulamalarının Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi ve Öğrenci Deneyimlerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yavuz, S. ve Coşkun, E. A. (2008). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum Ve Düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34).
  • Yıldız, Y. (2017). Flüt Eğitiminde Ters Yüz Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarıları Motivasyonları ve Performansları Üzerine Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yurtlu, S. (2018). Fen Eğitiminde Ters Yüz Sınıf Modelinin Öğrenci Başarısına ve Görüşlerine Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muş Alparslan Üniversitesi, Muş.
  • Zownorega, J. S. (2013). Effectiveness of Flipping the Classroom in Honors Level, Mechanics Based Physics Class. (Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi). Eastern Illinois University. ABD. https://www.library.eiu.edu/welcome.php.

The Effects of Flipped Classroom Model on Academic Achievement Level and Students’ Opinions

Yıl 2021, Cilt: 53 Sayı: 53, 379 - 398, 24.01.2021
https://doi.org/10.15285/maruaebd.765375

Öz

Different methods have been applied inside and outside the classroom to raise individuals who adapt to the changing world. In traditional methods, in the classroom, time usually takes place on the subject of narration, and it is insufficient for students to learn fully, so students are expected to practice and learn the subject with their homework. In this study, the Flipped Classroom Model, which reverses the traditional learning-teaching process, was evaluated. With this model, the teacher provides students with individualized education and training opportunity by using various suitable materials for the student, thus providing the students with the opportunity to learn at their own pace. The main purpose of this study is to examine the application of the Flipped Classroom Model to students. In the research, experimental and control groups were studied and students' access was examined. The study group of the research consists of 10th grade students (46 people) studying in a high school in Mersin. The research group consists of the experiment in which the Flipped Class Model is applied and the control group in which the activities in the course and workbook related to the current MoNE program are applied. Pretests were applied to the students before the experimental procedure, the method took place and the posttest was applied, and then students were asked about their opinions about the method. When the pretest and posttest results were examined, a significant difference was observed between the access of the experimental and control group students. As a result of the interviews with the students, the general opinions of the students about the model are positive. According to the analysis of the answers given by the students, it was observed that the model contributed to the learning of the students, they had more opportunities to practice, the students were more motivated and this model entertained them. Based on the results obtained, it can be suggested that the Flipped Classroom Model can be used extensively in schools since it has a positive effect on access.

Kaynakça

  • Abeysekera, L., Dawson, P. (2015). Motivation and Cognitive Load in the Flipped Classroom: Definition, Rationale and a Call for Research. Higher Education Research & Development, 34(1), 1–14.
  • Akgün, M., Atıcı B. (2016). Ters-Düz Sınıfların Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Görüşlerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1): 329-344.
  • Alsancak Sarıkaya, D. (2017). Oyunlaştırılmış Tersyüz Sınıf Modeline Yönelik Öğrenci Görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 36(1): 114-132 Doi: 10.7822/omuefd.327393.
  • Alsowat, H. (2016). An EFL Flipped Classroom Teaching Model: Effects on English Language Higher - Order Thinking Skills, Student Engagement and Satisfaction. Journal of Education and Practice 7(9), 108–121.
  • Aydın, G. (2016). Ters Yüz Sınıf Modelinin Üniversite Öğrencilerinin Programlamaya Yönelik Tutum, Öz-Yeterlilik Algısı Ve Başarılarına Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Baker, J. W. (2000). The Classroom Flip: Using Web Course Management Tools to Become the Guide by the Side. Communication Faculty Publications, 15.
  • Basal, A. (2015). The Implementation of A Flipped Classroom in Foreign Language Teaching. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 16 (4).
  • Baykul, Y.(2000). Eğitimde Ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. ÖSYM Yayınları. Ankara.
  • Bergmann, J., Overmyer, J. ve Wilie, B. (2011, July). The Flipped Class: Myths vs. Reality The Daily Riff: Retrieved From http://www.thedailyriff+.com/articles/the-flipped-class-conversation-689.php.
  • Bergmann, J., Sams, A. (2012). Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. Washington, DC: Internal Society for Technology in Education.
  • Bishop, J. L., Verleger, M. A. (2013). The Flipped Classroom: A Survey of the Research. 120th ASEE Annual Conference & Exposition. Atlanta: GA. Retrieved From https://www.asee.org/public/conferences/20/papers/6219/download.
  • Bolat, Y. (2016). Ters Yüz Edilmiş Sınıflar ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA). Journal of Human Sciences, 13 (2) : 3373-3388.
  • Bormann, J. (2014). Affordances of Flipped Learning and its Effects on Student Engagement and Achievement. Graduate Research Papers. 137. https://scholarworks.uni.edu/grp/137
  • Boyraz, S. (2015). İngilizce Öğretiminde Tersine Eğitim Uygulamasının Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yükseklisans Tezi). Afyon Kocetepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Bulut, C. (2018). Impact of Flipped Classroom Model on EFL Learners’ Grammar Achievement: Not Only Inversion, But Also Integration. (Yayımlanmamış Yükseklisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Butt, A. (2014). Student Views On the Use Of A Flipped Classroom Approach: Evidence From Australia. Business Education Accreditation, 6 (1), 33.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi: Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Deneysel desenler: Öntest Sontest Kontrol Gruplu Desen ve Veri Analizi. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
  • Ceylaner, S. (2016). Dokuzuncu Sınıf İngilizce Öğretiminde Ters Yüz Sınıf Yönteminin Öğrencilerin Öz Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluklarına ve İngilizce Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Chao, C.Y., Chen, Y. T. ve Chuang, K.Y. (2015). Exploring Students’ Learning Attitude and Achievement in Flipped Learning Supported Computer Aided Design Curriculum: A Study in High School Engineering Education. Computer Applications in Engineering Education, 23(4), 514–526.
  • Chen, Y.F., Lin, W.H., Chang, S.B., Liu, C.C. ve Chan, T.W. (2005). TIPS: a JiTT & PI Pedagogical Method With Handheld Computer As Mediating Tools. In: Fifth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 844-845. IEEE. Retrieved From http://www.uintahbasintah.org/papers/pedagogytips.pdf.
  • Coşkun Demirpolat, B. (2015). Türkiye’nin Yabancı Dil Öğretimiyle İmtihanı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. SETA, 131.
  • Çakır, E. (2017). Ters Yüz Sınıf Uygulamalarının Fen Bilimleri 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı, Zihinsel Risk Alma Ve Bilgisayarca Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi). Samsun On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Çalıcı, M. A. (2019). Ters Yüz Sınıf Yönteminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Dinlediğini Anlama Becerisine Etkisi. (Yüksek lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • DeGrazia, J. L., Falconer, J. L., Nicodemus, G. ve Medlin, W. (2012). Incorporating Screencasts Into Chemical Engineering Courses. Paper presented at the 119th Annual Conference of the American Society for Engineering Education, San Antonio, TX. Retrieved from https://www.asee.org/public/conferences/8/papers/5025/view.
  • Demir, E. G. (2018). Ters Yüz Sınıf Modeline Dayalı Uygulamaların İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Planlama Becerilerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Demiralay, R, Karataş, S. (2014). Evde Ders Okulda Ödev Modeli. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 3 (3).
  • Erdoğan, M., Kayır, Ç., Kaplan, H., Aşık Ünal, Ü. ve Akbunar, Ş. (2015). 2005 yılı ve Sonrasında Geliştirilen Öğretim Programları ile İlgili Öğretmen Görüşleri; 2005- 2011 Yılları Arasında Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (1), 172-196.
  • Filiz, O., Kurt, A.A. (2015). Flipped Learning: Misunderstandings and The Truth, Journal of Educational Sciences Research, 5 (1), 215-229.
  • Gençer, B.G., Gürbulak, N., Adıgüzel, T. (2014). Eğitimde Yeni Bir Süreç: Ters Yüz Sınıf Sistemi. International Teacher Education Conference (ITEC). İstanbul.
  • Göğebakan Yıldız, D., Kıyıcı, G. ve Altıntaş, G. (2016). Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 6 (3). 186-200. DOI: http://dx.doi.org/10.19126/suje.281368
  • Görü Doğan, T. (2015). Sosyal Medyanın Öğrenme Süreçlerinde Kullanımı: Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Öğrenen Görüşleri. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi,1 (2), 24-48.
  • Güç, F. (2017). Rasyonel Sayılar ve Rasyonel Sayılarda İşlemler Konusunda Ters- Yüz Sınıf Uygulamasının Etkileri. (Yüksek Lisans Tezi). Amasya Üniversitesi, Amasya.
  • Gündüz, A. Y., Akkoyunlu, B. (2016). Dönüştürülmüş Sınıftan Dönüştürülmüş Öğrenmeye. Ed. Aytekin İşman, Hatice Ferhan Odabaşı, Buket Akkoyunlu. Eğitim Teknolojileri Okumaları. Ankara: Salmat Basım Yayıncılık.
  • Hall, K. ve Özerk, K. (2008). Primary Curriculum and Assessment: England and Other Countries. Primary Review Interim Reports. University of Cambridge. https://cprtrust.org.uk/wp- content/uploads/2014/06/research-survey-3-1.pdf.
  • Herreid, C. F., Schiller, N. A. (2013). Case studies and the flipped classroom. Journal of College Science Teaching, 42(5), 62–66.
  • Hwang, G.-J., Lai, C. L. ve Wang, S.-Y. (2015). Seamless Flipped Learning: A Mobile Technology-Enhanced Flipped Classroom with Effective Learning Strategies. Journal of Computers in Education, 2(4), 449–473.
  • Jenkins, M., Bokosmaty, R., Brown, M., Browne, C., Gao, Q., Hanson, J. ve Kupatadze, K. (2017). Enhancing The Design and Analysis of Flipped Learning Strategies. Teaching Learning Inquiry, 5 (1), 1-12.
  • Kara, C. (2016a). Ters Yüz Sınıf Flipped Classroom. Tıp Eğitimi Dünyası. 45:12 - 26.
  • Kara, C. (2016b). Tıp Fakültesi Klinik Eğitiminde Ters Yüz Sınıf Modeli Kullanılabilir Mi?. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Kara, C.O. (2015). Ters Yüz Sınıf Toraks Cerrahisi Bülteni, 9: 224-8.
  • Karadeniz, A. (2015). Ters Yüz Edilmiş Sınıflar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 4 (3). 322- 326.
  • Kocabatmaz, H. (2016). Ters Yüz Sınıf Modeline İlişkin Öğretmen Adayı Görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5 (4) : 14- 24.
  • Kong, S.C. (2014). Developing Information Literacy and Critical Thinking Skills Through Domain Knowledge Learning in Digital Classrooms: An Experience of Practicing Flipped Classroom Strategy. Computers Education, 78, 160-173.
  • Lage, M. J., Platt, G. J. ve Treglia, M. (2000). Inverting the Classroom: A Gateway to Creating an Inclusive Learning Environment. The Journal of Economic Education, 31(1), 30–43.
  • Lee, G., Wallace, A. (2018). Flipped Learning in The English as a Foreign Language Classroom: Outcomes and Perceptions. TESOL Quarterly, 52(1), 62 – 84.
  • Li, Z., Wang, H., Wang, D. ve Jia, X., (2017). Application of Flipped Classroom inGrammar Teaching. Advances in Social Science, Education and HumanitiesResearch, 90. 254-260.
  • MEB - TTKB. (2006). İlköğretim İngilizce Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Web: http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=926.
  • MEB. (2013). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) İngilizce Dersi (2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara.
  • MEB. TTK (2005). İlköğretim 1–5 Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Miller, A. (2012). Re: Five Best Practices for the Flipped Classroom, Edutopia, 24: 02-12.
  • Missildine, K., Fountain, R., Summers, L. ve Gosselin, K. (2013). Flipping Classroom to Improve Student Performance and Satisfaction. Journal of Nursing Education, 52 (10), 597- 599.
  • Murphree, D. S. (2014). Writing Wasn't Really Stressed, Accurate Historical Analysis Was Stressed: Student Perceptions of In-Class Writing in The Inverted, General Education, University History Survey Course. History Teacher, 47 (2), 209-219.
  • Özbilen, U. (2018). Tersine Öğretim Yönteminin Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazma Becerilerine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Özdemir, O. (2017). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Becerilerinin Geliştirilmesinde Ters Yapılandırılmış Öğretim Yönteminin Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Özgen, B. (2012). Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Mesleki İnançları Üzerine Bir Araştırma. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Öztürk, İ. G. (2017). Ters Yüz Sınıflar Modelinin Kullanıldığı Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları Dersinin Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Gelişimlerine Etkisinin İncelenmesi.
  • Razali, N. M., Wah, Y. B. (2011). Power Comparisons of Shapiro Wilk, Kolmogorov Smirnov, Lilliefors and Anderson-Darling Tests. Journal of Statistical Modelling and Analytics, 2 (1), 21-33.
  • Roehl, A., Reddy, S.L. ve Shannon, G. J. (2013). The Flipped Classroom: An Opportunity to Engage Millanial Students Through Active Learning Strategies, JFCS, 105 (2), 44-49.
  • Sağlam, D. (2016). Ters-Yüz Sınıf Modelinin İngilizce Dersinde Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Serçemeli, M. (2016). Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Önerisi: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 69: 115-126.
  • Sırakaya, D.A. (2015). Ters Yüz Sınıf Modelinin Akademik Başarı, Öz Yönetimli Öğreneme Hazırbulunuşluğu ve Motivasyon Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sota, M. S. (2016). Flipped Learning As A Path To Personalization. In M. Murphy, S. Redding, & J. Twyman (Eds.), Handbook On Personalized Learning For States, Districts, and Schools (pp. 73–87). Philadelphia, PA: Temple University, Center on Innovations in Learning. Retrieved from www.centeril.org
  • Sönmez, V., Alacapınar, F. G. (2014). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Stone, B. B. (2012). Flip Your Classroom to Increase Active Learning and Student Engagement. Proceedings from 28th Annual Conference on Distance Teaching ve Learning, Madison, Wisconsin, USA.
  • Strayer, J.F. (2012). How Learning In An Inverted Classroom Influences Cooperation, Innovation, and Task Orientation. Learning Environment Research, 15, 171-193.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlik. Ankara.The Teacher’s Guide to Flipped Classrooms. Edudemic Connecting Education and Technology. Retrieved From http://www.edudemic.com/guides/flipped-classrooms-guide/
  • Tekin, H. (2016). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayın Evi.
  • Turan, Z. (2015). Ters Yüz Sınıf Yönteminin Değerlendirilmesi ve Akademik Başarı, Bilişsel Yük ve Motivasyona Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Turan, Z., Göktaş, Y. (2014). Ters Yüz Sınıf Yönteminin Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar. 8. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Urios, M. I., Rangel, E. R., Córcoles, J. H. B., Tomàs, R. B. ve Salvador, J. T. (2017). Implementing the Flipped Classroom Methodology to the Subject “Applied Computing” of Two Engineering Degrees at the University of Barcelona. Journal of Technology and Science Education JOTSE, 7(2): 119-135 https://doi.org/10.3926/jotse.244.
  • Wilson, S. G. (2013). The Flipped Class A Method to Address the Challenges of an Undergraduate Statistics Course. Teaching of Psychology. 193 -199.
  • Yavuz, M. (2016). Ortaöğretim Düzeyinde Ters Yüz Sınıf Uygulamalarının Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi ve Öğrenci Deneyimlerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yavuz, S. ve Coşkun, E. A. (2008). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum Ve Düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34).
  • Yıldız, Y. (2017). Flüt Eğitiminde Ters Yüz Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarıları Motivasyonları ve Performansları Üzerine Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yurtlu, S. (2018). Fen Eğitiminde Ters Yüz Sınıf Modelinin Öğrenci Başarısına ve Görüşlerine Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muş Alparslan Üniversitesi, Muş.
  • Zownorega, J. S. (2013). Effectiveness of Flipping the Classroom in Honors Level, Mechanics Based Physics Class. (Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi). Eastern Illinois University. ABD. https://www.library.eiu.edu/welcome.php.
Toplam 78 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğba Incıman Çelık 0000-0002-5558-2154

Güngör Yumuşak 0000-0001-5623-463X

Yayımlanma Tarihi 24 Ocak 2021
Kabul Tarihi 20 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 53 Sayı: 53

Kaynak Göster

APA Incıman Çelık, T., & Yumuşak, G. (2021). Tersyüz Edilmiş Sınıf Modelinin Erişi Düzeyine Etkisi ve Öğrenci Görüşleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 53(53), 379-398. https://doi.org/10.15285/maruaebd.765375