This study aims to reveal the gender perception of teachers with the help of meta-thematic and sentiment analysis. For this purpose, qualitative studies on teachers' views on gender were analyzed using the National Thesis Center of the Council of Higher Education and Google Scholar databases. In addition, studies included in the research within the scope of document review were analyzed using content analysis. As a result of the research, teachers' perceptions of gender were examined within the framework of three main themes named "feelings"," "reflections" and "expectations", and sub-themes created to explain the main themes. The sub-themes of "feelings" theme includes exclusion, powerlessness, disrespect, striving for existence and positioning, and the sub-themes of "reflections" theme encompasses reproduction, marginalization, acceptances, positioning, awareness and professional development barriers, and the sub-theme of "expectations" has the sub-theme of inclusion. As a result of the research, it was seen that teachers felt gender inequality at the micro-level in their organizations at the macro level in social life. However, they reproduced it consciously or unconsciously in social areas within the framework of stereotypes about a patriarchal society. In addition, it was concluded that they developed awareness of this reproduction and acted with this awareness. It can be said that teachers' expectations are the elimination of masculine domination, which is an obstacle to their inclusion in social life. According to sentiment analysis, it was found that the dominant tone of the texts is neutral, implying that no emotions are implied in the text, implying that participants might be objective in terms of expressions.
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin toplumsal cinsiyet algısını meta-tematik ve duygu analizi yardımıyla ortaya koymaktır. Bu amaçla, Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi ve Google Akademik veri tabanlarından yararlanılarak öğretmenlerin toplumsal cinsiyete ilişkin görüşlerini konu alan nitel çalışmalar analiz edilmiştir. Doküman incelemesi kapsamında araştırmaya dahil edilen çalışmalar içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda toplumsal cinsiyete ilişkin öğretmen algıları hissedilen, yansıtılan ve beklenen olarak isimlendirilmiş üç ana tema ve ana temaları açıklamaya yönelik oluşturulan alt temalar çerçevesinde incelenmiştir. Öğretmenlerin toplumsal cinsiyete ilişkin hissettikleri dışlanma, güçsüzlük, saygısızlık, var olma çabası ve konumlandırılma alt temaları ile yansıttıkları yeniden üretim, ötekileştirme, kabuller, konumlandırma, farkındalık ve mesleki gelişim engelleri alt temaları ile beklentileri ise dahil olma alt teması ile açıklanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin toplumsal cinsiyet eşitsizliğini mikro düzeyde örgütlerinde makro düzeyde toplumsal yaşamda hissettikleri, fakat ataerkil topluma ilişkin kalıp yargıları çerçevesinde bilinçli ya da bilinçsiz toplumsal alanlarda yeniden ürettikleri görülmüştür. Bununla birlikte bu yeniden üretime ilişkin farkındalık geliştirdikleri ve bu farkındalıkla hareket ettikleri sonucuna da ulaşılmıştır. Öğretmenlerin beklentilerinin ise toplumsal yaşama dahil olmalarının önündeki engel olan eril tahakkümün ortadan kalkması olduğu söylenebilir. Duygu analizine göre metinlerin baskın tonunun nötr olduğu, metinde hiçbir duygunun ima edilmediği, katılımcıların ifadeler açısından objektif olabileceğini ima ettiği bulunmuştur
toplumsal cinsiyet eşitsizliği yeniden üretim cinsiyet rolleri toplumsal cinsiyet öğretmen
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 56 Sayı: 56 |