Sınıf içi durum belirleme teknikleri gibi biçimlendirici değerlendirme, yükseköğretimde çok az kullanılmaktadır. Literatür incelendiğinde bu tekniklerin kullanımının öğretim sürecine önemli katkılar sağladığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, Sınıf içi durum belirleme teknikleri ile öğretimin öğrencilerin güvenirlik ve geçerlik konusundaki yeterlilik düzeylerine etkisini ve bu tekniklere ilişkin metaforları ortaya çıkarmaktır. Araştırma sonucunda Sınıf içi durum belirleme teknikleri yardımıyla öğretimin öğrencilerin güvenirlik ve geçerlik konusundaki yeterliliklerini artırmada etkili olduğu söylenebilir. Buna paralel olarak deney grubu tarafından üretilen metaforların çoğunun pozitif olduğu ifade edilebilir.
Sınıf içi durum belirleme teknikleri Biçimlendirici değerlendirme Sınıf içi durum belirleme tekniklerine yönelik metaforlar.
Formative assessment such as classroom assessment techniques are used very little in higher education. When the literature is examined, it is seen that the use of these techniques makes significant contributions to the teaching process. The aim of this study is to find out the impact of instruction with classroom assessment techniques on students’ level of competency in reliability and validity and the metaphors regarding these techniques. As a result of the study, it can be argued that teaching with the aid of classroom assessment techniques were effectual in increasing the students’ competencies about reliability and validity. Parallel to this, it can be stated that most of the metephores produced by the experimental group are positive.
Classroom assessment techniques Formative assessment Metaphors towards classroom assessment techniques.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 3 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 58 Sayı: 58 |