The aim of this study is to examine teachers' opinions on distance education in terms of professional happiness during the pandemic period. This study was conducted with a phenomenological design from qualitative research methods. The study group of the research, which was determined by maximum diversity sampling from purposive sampling methods, consists of 18 teachers who taught through distance education during the pandemic period. The data in the study were obtained through face-to-face and online interviews using a semi-structured interview form. The data obtained as a result of the interviews were analyzed by content analysis. According to the findings, the participant teachers stated that they were professionally happy because they saved time traveling to and from school and had the opportunity to improve themselves professionally thanks to distance education during the pandemic period. However, participant teachers stated that being away from students and the school environment, experiencing too many inequalities of opportunity, low student participation in online courses, problems in assessment and evaluation, and decreases in academic achievement reduced teachers' professional happiness during the pandemic period. In line with the research findings, recommendations for policy makers and practitioners were developed.
Bu araştırmanın amacı, pandemi döneminde öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin mesleki mutluluk açısından incelenmesidir. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile gerçekleştirilmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme ile belirlenen araştırmanın çalışma grubu, pandemi döneminde uzaktan eğitim aracılığıyla ders veren 18 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmadaki veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile yüz yüze ve online olarak gerçekleştirilen görüşmelerle elde edilmiştir. Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre katılımcı öğretmenler, pandemi döneminde zorunlu olarak geçirilen uzaktan eğitim sayesinde okula gidiş geliş süresinden tasarruf ettikleri ve profesyonel açıdan kendilerini geliştirme imkânı bulabildikleri için mesleki anlamda mutlu olduklarını ifade etmişlerdir. Bununla birlikte katılımcı öğretmenler; öğrencilerden ve okul ortamından uzak kalmaları, fırsat eşitsizliklerinin çok fazla yaşanması, online derslerde öğrenci katılımının düşük olması, ölçme-değerlendirmede yaşanan sorunlar ve akademik başarıdaki düşüşler pandemi döneminde mesleki mutluluklarını azalttığını belirtmişlerdir. Araştırma bulguları doğrultusunda, politika yapıcılarına ve uygulayıcılara yönelik öneriler geliştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 60 Sayı: 60 |