Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yükseköğretim Öğreticileri Perspektifinden Uzaktan Eğitim: Bir Meta Sentez Çalışması

Yıl 2024, Cilt: 60 Sayı: 60, 246 - 262, 28.06.2024

Öz

Ülkemizde Covid-19 pandemisi öncesinde yaygın olarak kullanılmayan uzaktan eğitim, salgın sürecinde acil uzaktan öğrenme boyutuyla tüm yükseköğretim kurumlarında zorunlu olarak uygulanmıştır. Belirtilen bu zorunluluk yükseköğretim öğreticilerine ve öğrencilerine uzaktan eğitimi deneyimleme imkânı sağlamıştır. Bu araştırma, Türkiye’deki yükseköğretim öğreticilerinin deneyimlerine dayanarak uzaktan eğitimin sunduğu olumlu katkıları ve karşılaşılan engelleri meta sentez yöntemi ile mevcut çalışmalar çerçevesinde sunmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda arama kriterleri ve anahtar kelimeler belirlendikten sonra SCOPUS, TR Dizin ve ERIC veri tabanlarında 2021 yılı itibariyle yayınlanmış, Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde yürütülmüş, öğreticilerin uzaktan eğitim deneyim ve görüşlerine odaklanan araştırmalar hedeflenmiştir. Ulaşılan makaleler dahil etme kriterlerine göre değerlendirilmiş ve 17 araştırma veri kaynağı olarak kabul edilmiştir. Meta sentez sonucunda uzaktan eğitimin olumlu katkıları ve öğreticilerin karşılaştıkları engeller belirlenmiştir. Teknik sorunlar, etkileşim eksikliği, ölçme değerlendirme sürecine yönelik kaygılar ve düşük katılım oranları öğreticilerin uzaktan eğitimde karşılaştıkları öne çıkan engellerdir. Öte yandan uzaktan eğitimin zaman ve mekân açısından esneklik sunması, kaydedilen derslerin tekrar izlenebilmesi, kolay erişim sağlanması ve kriz dönemlerinde eğitimin devamlılığını sağlaması ise öğreticiler tarafından olumlu katkı olarak değerlendirilmektedir. Araştırma sonucunda öğretici görüşlerinden hareketle yükseköğretim kurumları ve öğreticilere yönelik öneriler sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Aksnes, D. W., & Sivertsen, G. (2019). A criteria-based assessment of the coverage of Scopus and Web of Science. Journal of Data and Information Science, 4(1), 1-21. https://doi.org/10.2478/jdis-2019-0001
  • Al-Arimi, A. (2014). Distance learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 152, 82-88. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.159.
  • Alsubaie, M. A., Alzarah, L. N., & Alhemly, F. A. (2022). Faculty members’ attitudes and practices: How they responded to forced adoption of distance education?. SAGE Open, 12(3), 21582440221108165.
  • Allen, I. E. & Seaman, J. (2017). Digital learning compass: Distance education enrollment report 2017. Babson Survey Research Group, e-Literate, and WCET. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED580868.pdf adresinden alınmıştır.
  • Arslan, E. (2022). Nitel araştırmalarda geçerlilik ve güvenilirlik. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 51(1), Ö395-Ö407. https://doi.org/10.30794/pausbed.1116878
  • Birleşmiş Milletler (BM). (2022). Birleşmiş Milletler Türkiye sürdürülebilir kalkınma amaçları. https://turkiye.un.org/tr/sdgs/4 adresinden alınmıştır.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A. (2022). Resilience, adaptability, and sustainability of higher education: A systematic mapping study on the impact of the coronavirus (COVID-19) pandemic and the transition to the new normal. Journal of Learning for Development, 9(1), 1-16. https://doi.org/10.5281/zenodo.6370948
  • Can, 2020. Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Chang, C., Shen, H. Y., & Liu, E. Z. F. (2014). University faculty’s perspectives on the roles of e-instructors and their online instruction practice. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(3), 72-92. https://doi.org/10.19173/irrodl.v15i3.1654
  • Chung, J. Y., & Jeong, S. H. (2023). Korean University Students' Attitudes, Perceptions, and Evaluations of Asynchronous Online Education in Korean Higher Education. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 22(5), 344-358.
  • Das, B., & Gohain, M. (2023). Digital divide: A major scupper to online learning. Resmilitaris, 13(2), 5654-5658.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39.
  • Devran, Y., & Elitaş, T. (2017). Uzaktan eğitim: fırsatlar ve tehditler. Academic Journal of Information Technology, 8(27), 31-40.
  • Elçiçek, M. (2022). Uzaktan eğitim engelleri: Bir meta-sentez çalışması. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 5(1), 35- 45. https://doi.org/10.32329/uad.937271
  • Eycan, Ö., & Ulupinar, S. (2021). Nurse instructors' perception towards distance education during the pandemic. Nurse Education Today, 107, 105102. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2021.105102
  • García Riveros, J. M., Farfán Pimentel, J. F., Fuertes Meza, L. C., & Montellanos Solís, A. R. (2021). Formative assessment: a challenge for teachers in distance education. Delectus, 4(2), 45-54. https://doi.org/10.36996/delectus.v4i2.130
  • Geçer, E., Bagci, H., & Atar, C. (2023). “Nothing replaces meeting my students at class”: Analysing academics’ views regarding distance education. Education and Information Technologies, 28(12), 16615-16636. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11887-2
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E., & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78. https://doi.org/10.17569/tojqi.74876
  • Harizan, S. H. M., Hilmi, M. F., & Atan, H. (2015). Distance education as an environmentally-friendly learning option. Journal of Global Business and School Entrepreneurship, 1(2), 1-7.
  • Johnston, J. P. (2020). Creating better definitions of distance education. Online Journal of Distance Learning Administration, 23(2), 1-6.
  • Johnson, N., Velestianos, G., Belikov, O., VanLeeuwen, C. (2022). Faculty perceptions of online education and technology use over time: A secondary analysis of the annual survey of faculty attitudes about technology from 2013 to 2019. Online Learning, 26(3), 293-310.
  • Junaid, I., & Sigala, M. (2024). Is online learning effective for practice-based tourism courses? A constructive learning approach. Tourism and hospitality management, 30(2), 225-238. https://doi.org/10.20867/thm.30.2.6
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. https://doi.org/10.2399/yod.20.730688
  • Karagöz, S. (2021). Evaluation of distance education: The sample of guidance and counseling students (example of Aksaray University). The Universal Academic Research Journal, 3(1), 18-25.
  • Kearns, L. R. (2012). Student assessment in online learning: Challenges and effective practices. Journal of Online Learning and Teaching, 8(3), 198.
  • Koçer, H. E. (2001). Web tabanlı uzaktan eğitim, Yayımlanmamış doktora tezi, Selçuk Üniversitesi Konya.
  • Kurnaz, E., & Serçemeli, M. (2020). Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (3), 262-288.
  • Martin, F., Budhrani, K., and Wang, C. (2019). Examining faculty perception of their readiness to teach online. Online Learning, 23 (3), 97–119. https://doi.org/10.24059/olj.v23i3.1555
  • Mollaoğlu, S. ve Keser, N. (2022). Görsel sanatlar eğitimi veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik özyeterlik ve yarar algısı. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 333-340. https://doi.org/10.17556/erziefd.943920
  • Moore, M. ve Kearsley, G. (2005). Distance Education: A System View. Canada: Wadsworth.
  • Mushtaha, E., Dabous, S. A., Alsyouf, I., Ahmed, A., & Abdraboh, N. R. (2022). The challenges and opportunities of online learning and teaching at engineering and theoretical colleges during the pandemic. Ain Shams Engineering Journal, 13(6), 101770.
  • O’Lawrence, H. (2005). A review of distance learning influences on adult learners: advantages and disadvantages. In Proceedings of the 2005 Informing Science and IT Education Joint Conference (125-135).
  • Pagliari, L., Batts, D., & McFadden, C. (2009). Desired versus actual training for online instructors in community colleges. http://thescholarship.ecu.edu/handle/10342/2176 adresinden alınmıştır.
  • Paudel, P. (2021). Online education: Benefits, challenges and strategies during and after COVID-19 in higher education. International Journal on Studies in Education, 3(2), 70-85. https://doi.org/10.46328/ijonse.32
  • Polat, S. ve Ay, O. (2016). Meta-sentez: Kavramsal bir çözümleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 4(1), 52-64. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.4c2s3m
  • Proquest. (2023). ERIC. https://proquest.libguides.com/eric
  • Sadeghi, M. (2019). A Shift from classroom to distance learning: Advantages and limitations. International Journal of Research in English Education, 4(1), 80-88. https://doi.org/10.29252/ijree.4.1.80.
  • Sarı, H. İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız?. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 121-128.
  • Tutar, H. (2022). Nitel araştırmalarda geçerlilik ve güvenilirlik: Bir model önerisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 117-140. https://doi.org/10.18037/ausbd.1227323
  • UNESCO. (2016). Education 2030 ıncheon declaration and framework for actionfor the implementation of sustainable development goal 4. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000245656 adresinden alınmıştır.
  • Veletsianos, G., & Houlden, S. (2019). An analysis of flexible learning and flexibility over the last 40 years of Distance Education. Distance Education, 40(4), 454-468.
  • Wingo,N. P., Ivankova, N. V., & Moss, J. A. (2017) Faculty perceptions about teaching online: exploring the literature using the technology acceptance model as an organizing framework. Online Learning 21(1), 15-35. doi: 10.10.24059/olj.v21i1.761
  • Yandell, J. (2020). Learning under lockdown: English teaching in the time of COVID-19. Changing English, 27(3), 262–269. https://doi.org/10.1080/1358684X.2020.1779029
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (12. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK. (2023). Basın duyurusu. https://www.yok.gov.tr/HaberBelgeleri/BasinDuyurusu/2023/basin-duyurusu-universitelerde-uzaktan-egitime-gecis.pdf adresinden alınmıştır.
  • Zondiros, D. (2008). Online, distance education and globalisation: Its impact on educational access, inequality and exclusion. European Journal of Open, Distance and E-learning, 11(1).

Distance Education from the Perspective of Higher Education Instructors: A Meta Synthesis Study

Yıl 2024, Cilt: 60 Sayı: 60, 246 - 262, 28.06.2024

Öz

In our country, distance education, which was not widely used before the Covid-19 pandemic, was implemented as a mandatory emergency distance learning dimension in all higher education institutions during the pandemic process. This obligation provided higher education instructors and students with the opportunity to experience distance education. This study aims to present the positive contributions and obstacles encountered in distance education based on the experiences of higher education instructors in Türkiye within the framework of existing studies through meta-synthesis method. In this direction, after determining the search criteria and keywords, studies published in SCOPUS, TR Index and ERIC databases as of 2021, conducted at higher education level in Turkey and focusing on the distance education experiences and opinions of instructors were targeted. The articles were evaluated according to the inclusion criteria and 17 studies were accepted as data sources. As a result of the meta-synthesis, the positive contributions of distance education and the obstacles faced by instructors were identified. Technical problems, lack of interaction, concerns about the assessment and evaluation process, and low participation rates are the prominent obstacles that instructors face in distance education. On the other hand, the flexibility of distance education in terms of time and space, the ability to replay course recordings, easy access and the continuity of education in times of crisis are considered as positive contributions by the instructors. As a result of the research, suggestions for higher education institutions and instructors are presented based on the instructors' opinions.

Kaynakça

  • Aksnes, D. W., & Sivertsen, G. (2019). A criteria-based assessment of the coverage of Scopus and Web of Science. Journal of Data and Information Science, 4(1), 1-21. https://doi.org/10.2478/jdis-2019-0001
  • Al-Arimi, A. (2014). Distance learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 152, 82-88. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.159.
  • Alsubaie, M. A., Alzarah, L. N., & Alhemly, F. A. (2022). Faculty members’ attitudes and practices: How they responded to forced adoption of distance education?. SAGE Open, 12(3), 21582440221108165.
  • Allen, I. E. & Seaman, J. (2017). Digital learning compass: Distance education enrollment report 2017. Babson Survey Research Group, e-Literate, and WCET. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED580868.pdf adresinden alınmıştır.
  • Arslan, E. (2022). Nitel araştırmalarda geçerlilik ve güvenilirlik. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 51(1), Ö395-Ö407. https://doi.org/10.30794/pausbed.1116878
  • Birleşmiş Milletler (BM). (2022). Birleşmiş Milletler Türkiye sürdürülebilir kalkınma amaçları. https://turkiye.un.org/tr/sdgs/4 adresinden alınmıştır.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A. (2022). Resilience, adaptability, and sustainability of higher education: A systematic mapping study on the impact of the coronavirus (COVID-19) pandemic and the transition to the new normal. Journal of Learning for Development, 9(1), 1-16. https://doi.org/10.5281/zenodo.6370948
  • Can, 2020. Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Chang, C., Shen, H. Y., & Liu, E. Z. F. (2014). University faculty’s perspectives on the roles of e-instructors and their online instruction practice. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(3), 72-92. https://doi.org/10.19173/irrodl.v15i3.1654
  • Chung, J. Y., & Jeong, S. H. (2023). Korean University Students' Attitudes, Perceptions, and Evaluations of Asynchronous Online Education in Korean Higher Education. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 22(5), 344-358.
  • Das, B., & Gohain, M. (2023). Digital divide: A major scupper to online learning. Resmilitaris, 13(2), 5654-5658.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39.
  • Devran, Y., & Elitaş, T. (2017). Uzaktan eğitim: fırsatlar ve tehditler. Academic Journal of Information Technology, 8(27), 31-40.
  • Elçiçek, M. (2022). Uzaktan eğitim engelleri: Bir meta-sentez çalışması. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 5(1), 35- 45. https://doi.org/10.32329/uad.937271
  • Eycan, Ö., & Ulupinar, S. (2021). Nurse instructors' perception towards distance education during the pandemic. Nurse Education Today, 107, 105102. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2021.105102
  • García Riveros, J. M., Farfán Pimentel, J. F., Fuertes Meza, L. C., & Montellanos Solís, A. R. (2021). Formative assessment: a challenge for teachers in distance education. Delectus, 4(2), 45-54. https://doi.org/10.36996/delectus.v4i2.130
  • Geçer, E., Bagci, H., & Atar, C. (2023). “Nothing replaces meeting my students at class”: Analysing academics’ views regarding distance education. Education and Information Technologies, 28(12), 16615-16636. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11887-2
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E., & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78. https://doi.org/10.17569/tojqi.74876
  • Harizan, S. H. M., Hilmi, M. F., & Atan, H. (2015). Distance education as an environmentally-friendly learning option. Journal of Global Business and School Entrepreneurship, 1(2), 1-7.
  • Johnston, J. P. (2020). Creating better definitions of distance education. Online Journal of Distance Learning Administration, 23(2), 1-6.
  • Johnson, N., Velestianos, G., Belikov, O., VanLeeuwen, C. (2022). Faculty perceptions of online education and technology use over time: A secondary analysis of the annual survey of faculty attitudes about technology from 2013 to 2019. Online Learning, 26(3), 293-310.
  • Junaid, I., & Sigala, M. (2024). Is online learning effective for practice-based tourism courses? A constructive learning approach. Tourism and hospitality management, 30(2), 225-238. https://doi.org/10.20867/thm.30.2.6
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. https://doi.org/10.2399/yod.20.730688
  • Karagöz, S. (2021). Evaluation of distance education: The sample of guidance and counseling students (example of Aksaray University). The Universal Academic Research Journal, 3(1), 18-25.
  • Kearns, L. R. (2012). Student assessment in online learning: Challenges and effective practices. Journal of Online Learning and Teaching, 8(3), 198.
  • Koçer, H. E. (2001). Web tabanlı uzaktan eğitim, Yayımlanmamış doktora tezi, Selçuk Üniversitesi Konya.
  • Kurnaz, E., & Serçemeli, M. (2020). Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (3), 262-288.
  • Martin, F., Budhrani, K., and Wang, C. (2019). Examining faculty perception of their readiness to teach online. Online Learning, 23 (3), 97–119. https://doi.org/10.24059/olj.v23i3.1555
  • Mollaoğlu, S. ve Keser, N. (2022). Görsel sanatlar eğitimi veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik özyeterlik ve yarar algısı. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 333-340. https://doi.org/10.17556/erziefd.943920
  • Moore, M. ve Kearsley, G. (2005). Distance Education: A System View. Canada: Wadsworth.
  • Mushtaha, E., Dabous, S. A., Alsyouf, I., Ahmed, A., & Abdraboh, N. R. (2022). The challenges and opportunities of online learning and teaching at engineering and theoretical colleges during the pandemic. Ain Shams Engineering Journal, 13(6), 101770.
  • O’Lawrence, H. (2005). A review of distance learning influences on adult learners: advantages and disadvantages. In Proceedings of the 2005 Informing Science and IT Education Joint Conference (125-135).
  • Pagliari, L., Batts, D., & McFadden, C. (2009). Desired versus actual training for online instructors in community colleges. http://thescholarship.ecu.edu/handle/10342/2176 adresinden alınmıştır.
  • Paudel, P. (2021). Online education: Benefits, challenges and strategies during and after COVID-19 in higher education. International Journal on Studies in Education, 3(2), 70-85. https://doi.org/10.46328/ijonse.32
  • Polat, S. ve Ay, O. (2016). Meta-sentez: Kavramsal bir çözümleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 4(1), 52-64. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.4c2s3m
  • Proquest. (2023). ERIC. https://proquest.libguides.com/eric
  • Sadeghi, M. (2019). A Shift from classroom to distance learning: Advantages and limitations. International Journal of Research in English Education, 4(1), 80-88. https://doi.org/10.29252/ijree.4.1.80.
  • Sarı, H. İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız?. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 121-128.
  • Tutar, H. (2022). Nitel araştırmalarda geçerlilik ve güvenilirlik: Bir model önerisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 117-140. https://doi.org/10.18037/ausbd.1227323
  • UNESCO. (2016). Education 2030 ıncheon declaration and framework for actionfor the implementation of sustainable development goal 4. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000245656 adresinden alınmıştır.
  • Veletsianos, G., & Houlden, S. (2019). An analysis of flexible learning and flexibility over the last 40 years of Distance Education. Distance Education, 40(4), 454-468.
  • Wingo,N. P., Ivankova, N. V., & Moss, J. A. (2017) Faculty perceptions about teaching online: exploring the literature using the technology acceptance model as an organizing framework. Online Learning 21(1), 15-35. doi: 10.10.24059/olj.v21i1.761
  • Yandell, J. (2020). Learning under lockdown: English teaching in the time of COVID-19. Changing English, 27(3), 262–269. https://doi.org/10.1080/1358684X.2020.1779029
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (12. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK. (2023). Basın duyurusu. https://www.yok.gov.tr/HaberBelgeleri/BasinDuyurusu/2023/basin-duyurusu-universitelerde-uzaktan-egitime-gecis.pdf adresinden alınmıştır.
  • Zondiros, D. (2008). Online, distance education and globalisation: Its impact on educational access, inequality and exclusion. European Journal of Open, Distance and E-learning, 11(1).
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Öğretim Teknolojileri, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilara Arzugül Aksoy 0000-0003-0666-8362

Erken Görünüm Tarihi 28 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 16 Kasım 2023
Kabul Tarihi 27 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 60 Sayı: 60

Kaynak Göster

APA Aksoy, D. A. (2024). Yükseköğretim Öğreticileri Perspektifinden Uzaktan Eğitim: Bir Meta Sentez Çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 60(60), 246-262. https://doi.org/10.15285/maruaebd.1392075