Bu çalışmanın amacı, Adıyaman kentinde coğrafya öğretim yöntem ve tekniklerinin coğrafya öğretimine etkisinin araştırılmasıdır. Adıyaman kentinde bulunan orta eğitim kurumlarında eğitim gören öğrencilerin oluşturmuş olduğu evrende belirlenen örneklem gurubuna uygulanan anket formuyla elde edilen verilerle araştırma yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 144’ü kız ve 229’u da erkek olmak üzere toplam 373 öğrenci oluşturmaktadır.
Verilerin güvenlik analizi için Cronbach Alfa katsayısı, örneklem analizi için frekans ve yüzde analizi, T.testi, One Way ANOVA testi ve Post Hoc Scheffe testi ve SSPS (Statistical Package for Social Sciences) versiyon 17.0 paket programı kullanılarak incelenmiştir.
Araştırma sonuçları incelendiğinde; okullarda fiziki mekân yetersizliği ve en yaygın kullanılan anlatım yönteminin öğrencilerin derse katılımını olumsuz etkilediği görülmüştür. Gezi-gözlem yönteminin ekonomik ve resmi izin gibi problemlerden dolayı çok az uygulandığını, fen lisesi öğrencilerinin konunun kitaptan okunup geçildiğini düşündükleri gözlenmiştir.
Anahtar sözcükler: Coğrafya, yöntem ve teknikler, öğretim, materyal
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 34 |