Bu çalışmada, Sosyal Bilgiler öğretmen
adaylarının tarihi çevre eğitimine yönelik görüşlerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu amaca dayalı olarak veriler, nitel araştırma yöntemi
kapsamında yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın
katılımcılarını 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Bulut Üniversitesi (rumuz) Eğitim
Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören sekiz
öğrenci oluşturmuştur. Elde elden veriler betimsel analiz yöntemiyle
çözümlenmiştir. Araştırmadan elde dilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının
tarihi çevre duyarlılıkları oldukça yüksektir. Ancak öğretmen adayları, Türkiye’de
hem İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programında hem de lisans öğrenimi
sırasında aldıkları tarihi çevre eğitiminin yetersiz olduğunu ifade
etmişlerdir.
Tarihi çevre tarihi çevre eğitimi öğretmen adayı sosyal bilgiler eğitimiTarihi çevre sosyal bilgiler eğitimi
In this study, it is aimed to determine the opinions of social studies teacher
candidates on historic environment education. Based on this aim, the data were
collected through semi-structured interviews within the scope of qualitative
research methodology. Participants of the research were eight students who
studied in Bulut University (nickname) Education Faculty Social Sciences
Teacher Education Department in 2011-2012 academic year. The collected data
were analyzed by descriptive analysis method. According to the results obtained
from the research, the teacher candidates' historic environment sensitivities
are quite high. However, according to the prospective teachers, both in Social
Studies Curriculum and historic environment education they have taken during
undergraduate study are insufficient in Turkey.
Historic environment historic environment education teacher candidate social studies education
Konular | Beşeri Coğrafya |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 35 |