Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COĞRAFYADA YENİ YAKLAŞIMLAR, COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ METOD VE TEKNİKLER

Yıl 1996, Sayı: 1, 135 - 150, 09.10.2013

Öz

İnsan yaşadığı ortamı bildiği ölçüde ondan faydalanabilir.
Yeryüzünü daha iyi tanımamıza yardımcı olan coğrafya günümüzde yaşadığımız
ortamla ilgili meselelerin çözümünde etkili olarak kullanılmaya başlanmıştır.
İnsan ile yeryüzü arasındaki ilişkileri en güzel şekilde düzenleyen bu bilim
dalının pratikte kullanılması toplumda iyi coğrafya eğitimi almış insanların
artmasına bağlıdır. Bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de insan ile ilişkilerindeki
dengenin bozulmasından kaynaklanan problemler vardır. Ülkemizde coğrafyanın
gerek beşeri ve gerekse fiziki ortamda daha etkili olarak coğrafya eğitiminin
yetersiz olmasından kaynaklanmaktadır. Coğrafya eğitiminin “İnsan etkinlikleri
açısından incelenmesi” tarifine uygun olarak yapılması halinde bir çok çevre kullanılamamasınm
nedeni yeryüzünün meseleye çözüm üretebildiği görülecek ve önemi
anlaşılacaktır. Coğrafyanın tarifinden kaynaklanan bu yanlış uygulamanın
düzeltilebilmesi için yapılması gereken; coğrafya kitaplarını güncel meselelere
çözüm getirecek şekilde tekrar düzenlemek, daha sonra görsel malzeme ile
destekli ve uygulamalı coğrafya eğitim ve öğretimine ağırlık vermektir.
İlköğretimden başlayarak bütün eğitim öğretim süresi boyunca yapılacak iyi bir
coğrafya eğitimi ile günümüzde yaşadığımız problemlerin bir çoğu gelecekte
ortadan kalkmış olacaktır. Bu çalışmamız dünyada coğrafyanın yeri, coğrafyanın
meselelere bakış açısı ve çağdaş coğrafya eğitim ve öğretimi ile ilgili bazı
bilgileri içermektedir. 

Kaynakça

  • Mc Knight, T.L. (1993) Physical Geography. University of Califomia, L.A. Prentice-Hall Publ. U.S.A.
  • Waugh, D. (1994) The Wider World. Thomas Nelson and Sons Ltd. Hong Kong.

New approaches in Geography and Modern Methods and Techniques in Geography Education

Yıl 1996, Sayı: 1, 135 - 150, 09.10.2013

Öz

Geography can be described as “the study of the earth in terms of human activity “. Geography is a
bridge bet ween the humanities and the Sciences. It has always been a
generalized as opposed to a specialized discipline, so that its viewpoint is
toward to broad understanding. In earlier times many scholars used geography as
a subject to describe the Earth. In the fîrst centuries of the Christian era,
there was a trend away from generalized description of the earth towards more
specifıc studies. In the end mother geography gave birth to disciplines such as
geology, meteorology, economics and botany.

There is a very delicate balance between the human and
physical environment. This balanced relationship can be spoiled easily if one
interferes with the other. Geography aims to establislı peace and balance bet ween
and nature and to help them live together in harmony.

Geography is normally divided into physical geography and
human geography. The elements of physical geography sometimes called environmental
geography are natural in origin. The elements of human geography sometimes
called cııltural geography are man and his activities.







Today, geography is not content with "how things differ from place to place
but also  with “why they are there” explaining the factors  which determine the ecological conditions of
their occurrence. As geography deals with the physical and human environment,
it can be used to solve related issues as done in developed countries. In
Turkey, in order to use geography as an effective problem solving device, it
should be taught through the use of modern text books and relevant support
material. It should benefît from modern teaching methods and techniques
supported by practical applied fıeld-studies. Teaching should take place in
specially designed “geography classrooms
and which should have audio-visual aids such as; photos, slidesi posters,
charts, diagrams, maps, CD ROM’s, videos, over-head projectors and slide
machines. If the teacher uses these materials properly alongside specially
designed text books there will be a far better appreciation of this vital and
resurgent discipline. 

Kaynakça

  • Mc Knight, T.L. (1993) Physical Geography. University of Califomia, L.A. Prentice-Hall Publ. U.S.A.
  • Waugh, D. (1994) The Wider World. Thomas Nelson and Sons Ltd. Hong Kong.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Recep Efe

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 1996 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Efe, R. (2013). COĞRAFYADA YENİ YAKLAŞIMLAR, COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ METOD VE TEKNİKLER. Marmara Coğrafya Dergisi(1), 135-150.
AMA Efe R. COĞRAFYADA YENİ YAKLAŞIMLAR, COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ METOD VE TEKNİKLER. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(1):135-150.
Chicago Efe, Recep. “COĞRAFYADA YENİ YAKLAŞIMLAR, COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ METOD VE TEKNİKLER”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 1 (Ekim 2013): 135-50.
EndNote Efe R (01 Ekim 2013) COĞRAFYADA YENİ YAKLAŞIMLAR, COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ METOD VE TEKNİKLER. Marmara Coğrafya Dergisi 1 135–150.
IEEE R. Efe, “COĞRAFYADA YENİ YAKLAŞIMLAR, COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ METOD VE TEKNİKLER”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 1, ss. 135–150, Ekim 2013.
ISNAD Efe, Recep. “COĞRAFYADA YENİ YAKLAŞIMLAR, COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ METOD VE TEKNİKLER”. Marmara Coğrafya Dergisi 1 (Ekim 2013), 135-150.
JAMA Efe R. COĞRAFYADA YENİ YAKLAŞIMLAR, COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ METOD VE TEKNİKLER. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:135–150.
MLA Efe, Recep. “COĞRAFYADA YENİ YAKLAŞIMLAR, COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ METOD VE TEKNİKLER”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 1, 2013, ss. 135-50.
Vancouver Efe R. COĞRAFYADA YENİ YAKLAŞIMLAR, COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ METOD VE TEKNİKLER. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(1):135-50.