Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE KURVAZİYER TURİZMİ GELİŞTİRME ŞARTLARI

Yıl 2001, Sayı: 3, 83 - 92, 09.10.2013

Öz

Deniz turizmi olarak
adlandırabileceğimiz kurvaziyer gemilerle yolcu taşımacılığı ilk defa Albert
Blain tarafından 1890'da başlatılmıştır. Almanya’nın 1930 yılında kurvaziyer
gemilere devlet desteği sağlamasıyla kurvaziyer turizm dünyada büyük bir
gelişme göstermiştir.



Türkiye'de ilk kurvaziyer gemi
işletmeciliği II. Dünya Savaşı'ndan sonraki yıllarda "Ege" adlı liner
yolcu gemisiyle başlamıştır. Ancak günümüzde dahi Türk gemilerinin dizayn
standartları düşük olduğu için gerçek anlamda kurvaziyer gemi işletmeciliğinden
söz edilemez. Türkiye'nin kurvaziyer yolcu taşımacılığı yaptığı İstanbul-Barcelona,
İstanbul-Mısır; İstanbul-Hayfa hatlarında zaman zaman talep azlığından seferler
iptal edilmektedir.



Kurvaziyer gemilerin limanlara
yanaşabilmeleri için uygun altyapı imkanlarının çok az olduğu ülkemiz bu
sebeple sahip olduğu doğal zenginlikleri yeterince pazarlayamamaktadır. 

Kaynakça

  • MAC GREGOR, D.R.,1984, “Mechant Sailing Ships 1850-1875”, Lloyd’s of London Press . London.
  • TDİ Hesap Yılı İstatistikleri 1989-2000.İstanbul.
  • DTO, Deniz Sektörü Raporlan 1989-1998. İstanbul.
  • KADIOĞLU,M.,GÜLER.N., 1998 “Türkiye’de Deniz Yolcu Taşımacılığına Genel Bir Bakış”, Ulusal Deniz Turizmi Sempozyumu, 9 Eylül Üniversitesi, Deniz Ulaştırma ve Yönetimi Y.O., İzmir.
Yıl 2001, Sayı: 3, 83 - 92, 09.10.2013

Öz

The passengers transportation on
cruise lines, which is considered a form of marine tourism, was flrst started
by Albert Blair in 1890. With the German government's support for cruise
vessels in 1930, cruise lines flourished dramatically all över the world.

Cruise line business in Turkey
started with a vessel named "Ege- Aegean" in the years follomng the
second world war. However, it is stili hard to say that there is a mature
cruise line business due to the inferior design standards of Turkish vessels.
It is not uncommon that joumeys are canceled on Istanbul-Barcelona,
Istanbul-Egypt and Istanbul-Haifa lines due to low demand.





Because of the unsuitability of
the infrastructure of the ports for cruise vessels, Turkey can not jully take
advantage of its natural beauties. 

Kaynakça

  • MAC GREGOR, D.R.,1984, “Mechant Sailing Ships 1850-1875”, Lloyd’s of London Press . London.
  • TDİ Hesap Yılı İstatistikleri 1989-2000.İstanbul.
  • DTO, Deniz Sektörü Raporlan 1989-1998. İstanbul.
  • KADIOĞLU,M.,GÜLER.N., 1998 “Türkiye’de Deniz Yolcu Taşımacılığına Genel Bir Bakış”, Ulusal Deniz Turizmi Sempozyumu, 9 Eylül Üniversitesi, Deniz Ulaştırma ve Yönetimi Y.O., İzmir.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süheyla Üçışık

Muhsin Kadıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Üçışık, S., & Kadıoğlu, M. (2013). TÜRKİYE’DE KURVAZİYER TURİZMİ GELİŞTİRME ŞARTLARI. Marmara Coğrafya Dergisi(3), 83-92.
AMA Üçışık S, Kadıoğlu M. TÜRKİYE’DE KURVAZİYER TURİZMİ GELİŞTİRME ŞARTLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(3):83-92.
Chicago Üçışık, Süheyla, ve Muhsin Kadıoğlu. “TÜRKİYE’DE KURVAZİYER TURİZMİ GELİŞTİRME ŞARTLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 3 (Ekim 2013): 83-92.
EndNote Üçışık S, Kadıoğlu M (01 Ekim 2013) TÜRKİYE’DE KURVAZİYER TURİZMİ GELİŞTİRME ŞARTLARI. Marmara Coğrafya Dergisi 3 83–92.
IEEE S. Üçışık ve M. Kadıoğlu, “TÜRKİYE’DE KURVAZİYER TURİZMİ GELİŞTİRME ŞARTLARI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 3, ss. 83–92, Ekim 2013.
ISNAD Üçışık, Süheyla - Kadıoğlu, Muhsin. “TÜRKİYE’DE KURVAZİYER TURİZMİ GELİŞTİRME ŞARTLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi 3 (Ekim 2013), 83-92.
JAMA Üçışık S, Kadıoğlu M. TÜRKİYE’DE KURVAZİYER TURİZMİ GELİŞTİRME ŞARTLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:83–92.
MLA Üçışık, Süheyla ve Muhsin Kadıoğlu. “TÜRKİYE’DE KURVAZİYER TURİZMİ GELİŞTİRME ŞARTLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 3, 2013, ss. 83-92.
Vancouver Üçışık S, Kadıoğlu M. TÜRKİYE’DE KURVAZİYER TURİZMİ GELİŞTİRME ŞARTLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(3):83-92.