Deniz turizmi olarak
adlandırabileceğimiz kurvaziyer gemilerle yolcu taşımacılığı ilk defa Albert
Blain tarafından 1890'da başlatılmıştır. Almanya’nın 1930 yılında kurvaziyer
gemilere devlet desteği sağlamasıyla kurvaziyer turizm dünyada büyük bir
gelişme göstermiştir.
Türkiye'de ilk kurvaziyer gemi
işletmeciliği II. Dünya Savaşı'ndan sonraki yıllarda "Ege" adlı liner
yolcu gemisiyle başlamıştır. Ancak günümüzde dahi Türk gemilerinin dizayn
standartları düşük olduğu için gerçek anlamda kurvaziyer gemi işletmeciliğinden
söz edilemez. Türkiye'nin kurvaziyer yolcu taşımacılığı yaptığı İstanbul-Barcelona,
İstanbul-Mısır; İstanbul-Hayfa hatlarında zaman zaman talep azlığından seferler
iptal edilmektedir.
Kurvaziyer gemilerin limanlara
yanaşabilmeleri için uygun altyapı imkanlarının çok az olduğu ülkemiz bu
sebeple sahip olduğu doğal zenginlikleri yeterince pazarlayamamaktadır.
The passengers transportation on
cruise lines, which is considered a form of marine tourism, was flrst started
by Albert Blair in 1890. With the German government's support for cruise
vessels in 1930, cruise lines flourished dramatically all över the world.
Cruise line business in Turkey
started with a vessel named "Ege- Aegean" in the years follomng the
second world war. However, it is stili hard to say that there is a mature
cruise line business due to the inferior design standards of Turkish vessels.
It is not uncommon that joumeys are canceled on Istanbul-Barcelona,
Istanbul-Egypt and Istanbul-Haifa lines due to low demand.
Because of the unsuitability of
the infrastructure of the ports for cruise vessels, Turkey can not jully take
advantage of its natural beauties.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Sayı: 3 |