Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE GÖÇ ALAN İLLERE YÖNELEN NÜFUSUN EĞİTİM DURUMU

Yıl 2001, Sayı: 4, 71 - 86, 09.10.2013

Öz

1990 Yılı nüfus sayımına göre göç eden nüfusun % 68,2 gibi önemli bir kısmı,
göç alan 21 ile yerleşmiştir. Yer değiştiren bu nüfusun illere göre dağılımı ise,
çok belirgin farklılıklar göstermektedir. Örneğin, bu nüfusun yarıya yakını yerleşmek
için İstanbul'u seçerken, Uşak, Karaman, Bilecik ve Batman gibi illeri çok az
bir kesim tercih etmiştir.



Göçe katılan bu kitlenin eğitim durumunun araştırılıp, ortaya konması ise,
demografik açıdan büyük önem taşımaktadır. Örneğin, göç alan illere yönelen
nüfusun okur - yazarlık oranı, okur -yazar nüfusun öğretim derecesi, öğretim
durumunun cinsiyete ve şehirli ya da köylü kökene göre göstermiş olduğu
değişiklikler gibi göstergeler değer taşımaktadır. Ayrıca, nüfusun öğretim
düzeyini belirleyen bu hususların iller arası dağılımlarının da dikkate
alınması gerekir. Böylece araştırılan dönem içerisinde göçe katılan nüfusun
daha çok hangi öğretim basamağından oluştuğu ve bu oranların Türkiye geneli ile
bir karşılaştırması yapılabilecektir. 

Kaynakça

  • DOĞANAY.H. (1997); Türkiye Beşeri Coğrafyası. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: 2982,Ankara.
  • GARİPAĞAOĞLU,N. (1995);Sivas İlinde Nüfûs Hareketleri. Marmara Üniv. Sosyal Bil. Enst. Derg. Sayı: 3,Yıl:2 Cilt: 1. İstanbul.
  • TANDOĞAN,A. (1994 );Türkiye Nüfûsu. Eser Ofset Matbaacılık Yay San. Trabzon.
  • TANDOĞAN.A. (1989);Turkiye Nüfûs Hareketinde İstanbul'un Yeri. Coğrafya Araştımalan Derg. Sayı: 1,Ankara.
  • TÜMERTEKİN,E- (1977);Türkiye'de İç Göçler Üzerine. İstanbul Üniv. Coğrafya Enst. Derg. Sayı: 22,İstanbul.
  • Genel Nüfus Sayımı 12-10-1980 ve 20-10-1985 Daimi ikametgaha Göre İç Göçler. T C. Başbakanlık D.İ.E. Ankara.
  • Genel Nüfus Sayımı.21-10-1990 Daimi İkametgaha Göre İç Göçün Sosyal Ve Ekonomik Nitelikleri. T.C. Başbakanlık D.İ.E. Ankara.

Das Erziehungsniveau der Eimvanderer in den Provinzen, die bekommen

Yıl 2001, Sayı: 4, 71 - 86, 09.10.2013

Öz

Die İm Jahre 1990 durchgeführte Eimvahnerzahlung Zeigte, dass ein grofier
Anteil (68,2 %) der Eimvohner der Türkei in 21 Provinzen eingewandertsind. Die
Dichte in den Provinzen, in die die Ausyvanderer kornmen, vveisen grofe
Unterschiede auf Wahrendz. Bsp. Eine grofeAnzahl von Auswanderern İstanbul als
ziel gewahlt, wurde Provinzen wie Uşak, Karaman, Bilecik undBatman nur von
venigen vorgezogen.



Die Erorterung und Auslegung des Erziehungsniveaus dieser Gruppen ist aus demographischer
Scht von gropem Geyvicht. Zum Beispiel Muss je nach Stadt Festgestellt yverden,
ob die Eimvohner lesen und schreiben können, inmefern das Erziehungsniveau nach
Geschlecht öder nach stadtischer öder dörflicher Herkunft her aufgeteilt
yverden kann und wie sich die Wertw je nachdem verandern. Ausserdem muss
beachtet yverden, yvie sich die aufgezahlten Aspekte,die je nach den
zugewanderten stadten verandern. So kann verglichen werden, aus \velchem
Erziehungsnvecm die Erziehungsniveau die Einwanderergruppe vor allem besteht
und in welchem Verhaltnis diese Werte zur ganzen Türkei stehen. 

Kaynakça

  • DOĞANAY.H. (1997); Türkiye Beşeri Coğrafyası. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: 2982,Ankara.
  • GARİPAĞAOĞLU,N. (1995);Sivas İlinde Nüfûs Hareketleri. Marmara Üniv. Sosyal Bil. Enst. Derg. Sayı: 3,Yıl:2 Cilt: 1. İstanbul.
  • TANDOĞAN,A. (1994 );Türkiye Nüfûsu. Eser Ofset Matbaacılık Yay San. Trabzon.
  • TANDOĞAN.A. (1989);Turkiye Nüfûs Hareketinde İstanbul'un Yeri. Coğrafya Araştımalan Derg. Sayı: 1,Ankara.
  • TÜMERTEKİN,E- (1977);Türkiye'de İç Göçler Üzerine. İstanbul Üniv. Coğrafya Enst. Derg. Sayı: 22,İstanbul.
  • Genel Nüfus Sayımı 12-10-1980 ve 20-10-1985 Daimi ikametgaha Göre İç Göçler. T C. Başbakanlık D.İ.E. Ankara.
  • Genel Nüfus Sayımı.21-10-1990 Daimi İkametgaha Göre İç Göçün Sosyal Ve Ekonomik Nitelikleri. T.C. Başbakanlık D.İ.E. Ankara.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuriye Garipağaoğlu

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Garipağaoğlu, N. (2013). TÜRKİYE’DE GÖÇ ALAN İLLERE YÖNELEN NÜFUSUN EĞİTİM DURUMU. Marmara Coğrafya Dergisi(4), 71-86.
AMA Garipağaoğlu N. TÜRKİYE’DE GÖÇ ALAN İLLERE YÖNELEN NÜFUSUN EĞİTİM DURUMU. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(4):71-86.
Chicago Garipağaoğlu, Nuriye. “TÜRKİYE’DE GÖÇ ALAN İLLERE YÖNELEN NÜFUSUN EĞİTİM DURUMU”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4 (Ekim 2013): 71-86.
EndNote Garipağaoğlu N (01 Ekim 2013) TÜRKİYE’DE GÖÇ ALAN İLLERE YÖNELEN NÜFUSUN EĞİTİM DURUMU. Marmara Coğrafya Dergisi 4 71–86.
IEEE N. Garipağaoğlu, “TÜRKİYE’DE GÖÇ ALAN İLLERE YÖNELEN NÜFUSUN EĞİTİM DURUMU”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4, ss. 71–86, Ekim 2013.
ISNAD Garipağaoğlu, Nuriye. “TÜRKİYE’DE GÖÇ ALAN İLLERE YÖNELEN NÜFUSUN EĞİTİM DURUMU”. Marmara Coğrafya Dergisi 4 (Ekim 2013), 71-86.
JAMA Garipağaoğlu N. TÜRKİYE’DE GÖÇ ALAN İLLERE YÖNELEN NÜFUSUN EĞİTİM DURUMU. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:71–86.
MLA Garipağaoğlu, Nuriye. “TÜRKİYE’DE GÖÇ ALAN İLLERE YÖNELEN NÜFUSUN EĞİTİM DURUMU”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4, 2013, ss. 71-86.
Vancouver Garipağaoğlu N. TÜRKİYE’DE GÖÇ ALAN İLLERE YÖNELEN NÜFUSUN EĞİTİM DURUMU. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(4):71-86.