Araştırmamızda Özel İlköğretim Kurumları’nda öğrenim gören öğrencilerin
coğrafya eğitimleri tahlil edilerek, coğrafya bilimine yaklaşımları incelenmiştir.
Bu incelemede seçilen Özel İlköğretim Kurumlan genelinde kısa ve özlü bir anket
uygulaması yapılmıştır. Coğrafya bilimini tanıyabilme, öğrenebilme, Coğrafya
bilgisini ve ilgisini ortaya koyabilme gibi amaçları ortaya çıkarmak amacıyla
sorulan sorular ve alınan cevaplarla bazı önemli sonuçlara varılmıştır.
Anketimizde yer alan 12-14 yaş grubu öğrencilerinin coğrafya bilimine bakış
tarzını ortaya koymada, coğrafya eğitiminin farklı eğitim programlarıyla verilmesi
esastır. Kesintisiz Sekiz Yıllık Eğitime tabi olan Özel Öğretim Kurumlarında 6.
sınıfa devam eden öğrencilere Sosyal Bilgiler dersi okutulmaktadır. Aynı yaş
grubundaki Anadolu Lisesi Programında ise Milli Coğrafya dersi yer alır. Bundan
dolayı aynı yaş grubundaki öğrenciler anketimizi oluşturan sorulara farklı
cevaplar vermişlerdir. Verilen cevaplar uygulanan programlardaki farklı
derslerin Coğrafya eğitimine değişik bakış tarzı oluşturduğunu ortaya koyar.
Yarının büyükleri olarak gördüğümüz bu öğrenci grubunun coğrafya dersini
sevdikleri, aynı zamanda bilinçli birer çevreci oldukları, doğal çevre kirliliğini
incelemeye yönelik cevaplarından anlaşılmaktadır. Fiziki ve beşerî olayların
sebeplerini araştırmaya yönelik yarı hayali yarı bilimsel cevaplar veren
öğrencilerin aynı zamanda ülke değerlerine sahip çıkan, yurdumuzun fiziki
beşerî ve ekonomik özellikleriyle yakından ilgilenen fertler olmaları bizim
için sevindirici bir sonuçtur.
In This
research, the geography education given in private primary schools was analyzed
to observe the approach of the students to the Science of geography. In this
study, a short and effective survey was conducted among selected private
primary schools. Some important results were obtained, from answers to
questions that were asked to reveal the obtained to know, learn and show
interest in the science of geography.
It is essential
to give the geography education using different educational programs to expose
how the 12-14 age student group studied in the survey, visualizes the Science
of geography. Social Science courses are taught in the sixth year of the
compulsory eighth year educational curriculum. For the same age group, national
geography courses are present in the Anadolu High Schools curriculum. For this
reason, the same age group gave different answers to the questions of our
survey.
The answers
reveal that different geography point of views are developed due to different courses,
taught in high schools. The answers given in the survey include sensitive
approaches to environmental pollution and show that the age group we see, as
the adults of tomorrow, are conscientious environmentalists. İt is a pleasing
conclusion that, the student who gave half imaginary and half scientific
answers to the investigations of the reasons of physical and human events are protectors
of the values of our nation and are closely interested in the physical, human
and economical aspects of our country.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Sayı: 4 |