Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COĞRAFYA DERSİNİN TEMEL ÖĞRETİM SORUNLARI

Yıl 2002, Sayı: 5, 43 - 53, 09.10.2013

Öz

Öğretim, belli bir amaç
doğrultusunda bilgi verme işidir. Türkiye'de, ilköğretimden-yüksek öğretime kadar, öğretimin her kademesinde yer verilen coğrafya dersinin bir takım temel
öğretim sorunları bulunmaktadır. Bu sorunlar şu başlıklar altında
sıralanabilir:



1-      1- Coğrafya dersi öğretim programlarının amaçlarına
yönelik sorunlar



2-      2- Coğrafya dersi öğretim programları sorunu



3-      3- Coğrafya dersi, ders kitapları sorunu



4-      4- Coğrafya dersinin işlendiği sınıf ortamı sorunu



5-      5- Coğrafya dersinin işleniş sorunu



6-      6- Coğrafya dersinde ezberci öğretim sorunu 

Kaynakça

  • ARDEL , A., -1966: Coğrafya Nedir ve Nasıl Öğretilmelidir. Türk Kültürü, sayı 40, s.373-377, Ankara.
  • ATALAY, İ., -1995: Bazı Lise Ders Kitapları Hakkında Düşünceler. Dokuz Eylül Üniv. Buca Eğit. Fak. İzmir.
  • BİLEN M., -1999: Plandan Uygulamaya Öğretim. Anı yay. Ankara.
  • BÜYÜKKARAGÖZ, S.S., ÇİVİ, C., -1999: Genel Öğretim Metodları. Beta yay. 10. basım, İstanbul.
  • CHENG, Y.C., -1994: “Classroom Environment and Student Affective Performance: An Effective Profile”, Journal of Experimental Education. V.62, N.3, s. 221-239.
  • COHEN, L„ MANION, L. & MORRISON, K.; A -1996: Guide To Teaching Practice.: Routledge, Great Britain by Clays Ltd, St Ives PLC, Fourth Edition. London ve New York.
  • DOĞ AN AY, H., -1983: Okullarımızda Coğrafya Öğretiminin Temel Meseleleri. Milli Eğitim ve Kültür Dergisi, sayı 19, Ankara.
  • DOĞANAY, H., -1989: Coğrafya ve Liselerimizde Coğrafya Öğretim Programları. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Coğrafya Araştırma Dergisi, sayı 1, s.7-24, Ankara.
  • DOĞANAY, H., -2002: Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Aktif yayınevi, İstanbul.
  • DÖNMEZ, Y., -1964: Coğrafya Öğretimi. Türk Kültürü, sayı 18, s. 94- 95, Ankara.
  • EFE, R., -1996: Coğrafyada Yeni Yaklaşımlar, Coğrafya Eğitiminde Çağda Metod ve Teknikler Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 1, s. 135-149, İstanbul.
  • ELİBÜYÜK, M., -1986: Milli Coğrafya Ders Kitapları Hakkında Düşünceler. Türk Kültürü Dergisi sayı 275, Ankara.
  • ERİNÇ, S.-ÖNGÖR S., -1983: Genel Coğrafya Lise 1” Güven Yayınları, İstanbul.
  • FARRANT, J.S.; -1980: Principles and Practice of Education, Second Edition. Longman Singapore Publishers Pte. Ltd. England
  • FRASER, B. J.-1994: “Research on Classroom And School Climate”, Handbook Of Research On Science Teaching And Learning , Siınon & Schuster and Prentice Hail International, New York.
  • KÜÇÜKAHMET, L., -1998: Öğretim İlke ve Yöntemleri. Alkım yay. İstanbul.
  • MEB, -1999: Lise Coğrafya-1, MEB Yayınları, İstanbul.
  • ÖZEY, R., 1996: Osmanlı Döneminden Bugüne Ortaöğretimde Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi” M.Ü. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi, İstanbul.
  • SEKİN, S., -1996: Günümüz Türkiye'sinde Coğrafya Eğitiminde Sorunlar ve Çözüm Önerileri M.Ü. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi, İstanbul.
  • SEKİN, S., -1999: “Cumhuriyetin 75. Yılında Coğrafya” M.Ü. Öneri Dergisi cilt 2, sayı 11, İstanbul.
  • SEKİN, S., -1999: Lise Coğrafya Ders Kitaplarının Fiziksel İncelemesi. Cumhuriyetimizin 75. Yılında İlk ve Ortaöğretimde Coğrafya Eğitimi Özel Sempozyumu Bildirisi, İstanbul.
  • SEKİN, S., ÜÇIŞIK, S., -2001: Lise Coğrafya Dersi Öğretim Programlarının İncelenmesi Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 3, cilt 2 s. 31-49, İstanbul.
  • SEKİN, S., ÜÇIŞIK, S., -2001: Lise Coğrafya Dersi Öğretim Programının Amaçlarına Yönelik Eleştirel Bir Yaklaşım. Coğrafya Bölümü Dergisi, sayı 3, cilt 2 s. 113-115, İstanbul.
  • SEYMEN, R„ -1972: Genel Coğrafya Lise-1. Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • TAŞLI, İ., 1999: Coğrafya Öğretimine Çağda Yaklaşımlar. M.Ü. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi s.194-199, İstanbul.
Yıl 2002, Sayı: 5, 43 - 53, 09.10.2013

Öz

The basic
teaching problems of Geography. Teaching is ginrg Information for specıfic
purpose the geograpy is taught from primary school to higher education has some
basic teaching problems in Turkey. These problems are:

1- Problems
concernıng with gools of teaching program

2- Problems
of programs

3- Problems
related with Geography books

4- The
classroom problems

5- Teaching
metheds problems













6- Memorizatron
focuseal teacing 

Kaynakça

  • ARDEL , A., -1966: Coğrafya Nedir ve Nasıl Öğretilmelidir. Türk Kültürü, sayı 40, s.373-377, Ankara.
  • ATALAY, İ., -1995: Bazı Lise Ders Kitapları Hakkında Düşünceler. Dokuz Eylül Üniv. Buca Eğit. Fak. İzmir.
  • BİLEN M., -1999: Plandan Uygulamaya Öğretim. Anı yay. Ankara.
  • BÜYÜKKARAGÖZ, S.S., ÇİVİ, C., -1999: Genel Öğretim Metodları. Beta yay. 10. basım, İstanbul.
  • CHENG, Y.C., -1994: “Classroom Environment and Student Affective Performance: An Effective Profile”, Journal of Experimental Education. V.62, N.3, s. 221-239.
  • COHEN, L„ MANION, L. & MORRISON, K.; A -1996: Guide To Teaching Practice.: Routledge, Great Britain by Clays Ltd, St Ives PLC, Fourth Edition. London ve New York.
  • DOĞ AN AY, H., -1983: Okullarımızda Coğrafya Öğretiminin Temel Meseleleri. Milli Eğitim ve Kültür Dergisi, sayı 19, Ankara.
  • DOĞANAY, H., -1989: Coğrafya ve Liselerimizde Coğrafya Öğretim Programları. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Coğrafya Araştırma Dergisi, sayı 1, s.7-24, Ankara.
  • DOĞANAY, H., -2002: Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Aktif yayınevi, İstanbul.
  • DÖNMEZ, Y., -1964: Coğrafya Öğretimi. Türk Kültürü, sayı 18, s. 94- 95, Ankara.
  • EFE, R., -1996: Coğrafyada Yeni Yaklaşımlar, Coğrafya Eğitiminde Çağda Metod ve Teknikler Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 1, s. 135-149, İstanbul.
  • ELİBÜYÜK, M., -1986: Milli Coğrafya Ders Kitapları Hakkında Düşünceler. Türk Kültürü Dergisi sayı 275, Ankara.
  • ERİNÇ, S.-ÖNGÖR S., -1983: Genel Coğrafya Lise 1” Güven Yayınları, İstanbul.
  • FARRANT, J.S.; -1980: Principles and Practice of Education, Second Edition. Longman Singapore Publishers Pte. Ltd. England
  • FRASER, B. J.-1994: “Research on Classroom And School Climate”, Handbook Of Research On Science Teaching And Learning , Siınon & Schuster and Prentice Hail International, New York.
  • KÜÇÜKAHMET, L., -1998: Öğretim İlke ve Yöntemleri. Alkım yay. İstanbul.
  • MEB, -1999: Lise Coğrafya-1, MEB Yayınları, İstanbul.
  • ÖZEY, R., 1996: Osmanlı Döneminden Bugüne Ortaöğretimde Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi” M.Ü. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi, İstanbul.
  • SEKİN, S., -1996: Günümüz Türkiye'sinde Coğrafya Eğitiminde Sorunlar ve Çözüm Önerileri M.Ü. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi, İstanbul.
  • SEKİN, S., -1999: “Cumhuriyetin 75. Yılında Coğrafya” M.Ü. Öneri Dergisi cilt 2, sayı 11, İstanbul.
  • SEKİN, S., -1999: Lise Coğrafya Ders Kitaplarının Fiziksel İncelemesi. Cumhuriyetimizin 75. Yılında İlk ve Ortaöğretimde Coğrafya Eğitimi Özel Sempozyumu Bildirisi, İstanbul.
  • SEKİN, S., ÜÇIŞIK, S., -2001: Lise Coğrafya Dersi Öğretim Programlarının İncelenmesi Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 3, cilt 2 s. 31-49, İstanbul.
  • SEKİN, S., ÜÇIŞIK, S., -2001: Lise Coğrafya Dersi Öğretim Programının Amaçlarına Yönelik Eleştirel Bir Yaklaşım. Coğrafya Bölümü Dergisi, sayı 3, cilt 2 s. 113-115, İstanbul.
  • SEYMEN, R„ -1972: Genel Coğrafya Lise-1. Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • TAŞLI, İ., 1999: Coğrafya Öğretimine Çağda Yaklaşımlar. M.Ü. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirisi s.194-199, İstanbul.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sefa Sekin Bu kişi benim

Mehmet Ünlü

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Sekin, S., & Ünlü, M. (2013). COĞRAFYA DERSİNİN TEMEL ÖĞRETİM SORUNLARI. Marmara Coğrafya Dergisi(5), 43-53.
AMA Sekin S, Ünlü M. COĞRAFYA DERSİNİN TEMEL ÖĞRETİM SORUNLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(5):43-53.
Chicago Sekin, Sefa, ve Mehmet Ünlü. “COĞRAFYA DERSİNİN TEMEL ÖĞRETİM SORUNLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 5 (Ekim 2013): 43-53.
EndNote Sekin S, Ünlü M (01 Ekim 2013) COĞRAFYA DERSİNİN TEMEL ÖĞRETİM SORUNLARI. Marmara Coğrafya Dergisi 5 43–53.
IEEE S. Sekin ve M. Ünlü, “COĞRAFYA DERSİNİN TEMEL ÖĞRETİM SORUNLARI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 5, ss. 43–53, Ekim 2013.
ISNAD Sekin, Sefa - Ünlü, Mehmet. “COĞRAFYA DERSİNİN TEMEL ÖĞRETİM SORUNLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi 5 (Ekim 2013), 43-53.
JAMA Sekin S, Ünlü M. COĞRAFYA DERSİNİN TEMEL ÖĞRETİM SORUNLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:43–53.
MLA Sekin, Sefa ve Mehmet Ünlü. “COĞRAFYA DERSİNİN TEMEL ÖĞRETİM SORUNLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 5, 2013, ss. 43-53.
Vancouver Sekin S, Ünlü M. COĞRAFYA DERSİNİN TEMEL ÖĞRETİM SORUNLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(5):43-5.