BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2003, Sayı: 8, - , 20.09.2013

Öz

-

ZİHİNSEL HARİTALAMA VE ÖĞRENCİLERİN ZİHNİ HARİTALARINI GELİŞTİRME YOLLARI

Yıl 2003, Sayı: 8, - , 20.09.2013

Öz

ÖZET:

Günümüzdeki harita kavramı, geleneksel olarak kullandığımız harita kavramının ötesinde çok daha geniş anlamları içermektedir. Zihni harita, çevremizdeki her şey ile alakalı zihnimizde var olan haritadır. Zihni haritalar, kağıt haritalarda olduğu gibi dokunulabilen haritalar olmadığından gerçek
haritalardan tamamen farklıdırlar. Ne çeşit bir zihni haritaya sahip olduğunuz sizin için neyin önemli olduğuna bağlıdır. Her yaştaki insanın bir zihni haritası vardır ve sürekli zihni haritalarımızı kullanırız. Ayrıca insanların sahip oldukları zihni haritalar, onların içinde bulundukları sosyal ortam, aile, etnik
yapı, ekonomik durum ve almış oldukları eğitim ile doğru orantılıdır. Bu açıdan zihni haritalar, okullarda öğretilecek kadar önemlidir. Dünya, insanların bakışına göre değişmekte ve her bir bakış açısının eşit oranda değeri vardır. Her öğrencinin dünyayı nasıl gördüğü farklı olup belirli bir temele
dayanmaktadır ki, bu temel okullarımızda verilecek iyi bir eğitim ile sağlanabilir. Zihni haritası kuvvetli bireyler, hem kendileri hem de ülkemiz için önemli roller üstlenirler. Çünkü her şey belirli bir mekan üzerinde gerçekleşir ve o mekan üzerindeki bilgiye sahip olan, orayı daha iyi kontrol eder. Bunu başarabilmemiz için, okullarımızda zihni harita aktivitelerinin yaygınlaştırılması gereklidir.

ANAHTAR KELİMELER: Zihni Haritalar, Coğrafya Eğitimi,
Haritalar, İlk ve Orta Öğretim Okulları

ABASTRACT:

Maps that we use in our contemporary society are completely
different and broad from traditional ones. Mental maps are the features aroud us that we put in our brains. Since they are imajinary, they differ from trational maps. Every person has his/her own mental maps. Social status, cultural background, education history, ekonomik situation affect people mental maps. Everybody has a different views of the world and each of them has equal value. In our schools, each student also has his/her own views of the world in their mind, which is important for himself/herself or our country. We are aware of the fact that so many things are on spatial context. Thus, who ever has a good mental maps about local and global scale, they control so big power related with that place. Thus, we have to provide a good mental map education during K-12 education to our students so that they can use to make a better community, country, and world.

KEY WORDS: Mental Maps, K-12 Education, Maps, Geographic Education

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil Taş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Taş, H. (2013). ZİHİNSEL HARİTALAMA VE ÖĞRENCİLERİN ZİHNİ HARİTALARINI GELİŞTİRME YOLLARI. Marmara Coğrafya Dergisi(8).
AMA Taş H. ZİHİNSEL HARİTALAMA VE ÖĞRENCİLERİN ZİHNİ HARİTALARINI GELİŞTİRME YOLLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(8).
Chicago Taş, Halil. “ZİHİNSEL HARİTALAMA VE ÖĞRENCİLERİN ZİHNİ HARİTALARINI GELİŞTİRME YOLLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 8 (Ekim 2013).
EndNote Taş H (01 Ekim 2013) ZİHİNSEL HARİTALAMA VE ÖĞRENCİLERİN ZİHNİ HARİTALARINI GELİŞTİRME YOLLARI. Marmara Coğrafya Dergisi 8
IEEE H. Taş, “ZİHİNSEL HARİTALAMA VE ÖĞRENCİLERİN ZİHNİ HARİTALARINI GELİŞTİRME YOLLARI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 8, Ekim 2013.
ISNAD Taş, Halil. “ZİHİNSEL HARİTALAMA VE ÖĞRENCİLERİN ZİHNİ HARİTALARINI GELİŞTİRME YOLLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi 8 (Ekim 2013).
JAMA Taş H. ZİHİNSEL HARİTALAMA VE ÖĞRENCİLERİN ZİHNİ HARİTALARINI GELİŞTİRME YOLLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013.
MLA Taş, Halil. “ZİHİNSEL HARİTALAMA VE ÖĞRENCİLERİN ZİHNİ HARİTALARINI GELİŞTİRME YOLLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 8, 2013.
Vancouver Taş H. ZİHİNSEL HARİTALAMA VE ÖĞRENCİLERİN ZİHNİ HARİTALARINI GELİŞTİRME YOLLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(8).