-
Bu araştırmada, sosyal bilgiler öğretmen adayları ve sosyal bilgiler
öğretmenlerinin coğrafya derslerine yönelik görüşleri tespit edilmeye
çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemi Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi
ilköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim
gören 78 öğretmen adayı öğrenci ve Kütahya il merkezinde MEB’e bağlı devlet
okullarında görev yapan 37 sosyal Bilgiler öğretmenidir. Veri toplama
aracında öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin coğrafya derslerine yönelik
görüşlerini belirlemek amacıyla beşli likert tipine göre hazırlanmış on soru
bulunmaktadır. Veriler, Mart 2007’de toplanmış ve verilerin analizi SPSS
programı ile yapılmıştır. Sonuç olarak, hem sosyal bilgiler öğretmen
adaylarının hem de sosyal bilgiler öğretmenlerinin coğrafyaya yönelik
görüşlerinde cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır.
Mezuniyet değişkenine göre ise öğretmenlerin coğrafyaya yönelik görüşlerinde
bazı sorularda coğrafya mezunları lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Diğer
sonuçlar araştırmada detaylı olarak açıklanmıştır.
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları Sosyal Bilgiler Öğretmenleri Coğrafya Derslerine Yönelik Görüşler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 15 |