BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Sayı: 15, 229 - 240, 26.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Barth, J.L. & Demirtaş, A. (1997). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi Kaynak Üniteler. Ankara: YÖK Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Can, G. (1998). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No:1064 Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, 581: 7-37
  • Erden, M. (1998). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Güleç, S., Alkış, S. (2003). Attitudes of Teachers-to-be Towards Teaching Social Studies Course, International Conference on Higher Education Innovation, Abstract of Presentations at the First Conference of the Society, ICHEI Abstracts Book, Kiev, Ukraine
  • Kan, Ç. (2006). Etkili Sosyal Bilgiler Öğretimi Arayışı, Kastamonu Eğitim Dergisi, :14:2, 537-544.
  • Komisyon, (2006). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6.Sınıf Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Öztürk, C. (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem A yayıncılık.
  • Tay, B. (2004). Sosyal Bilgiler Dersinde Anlamlandırma Stratejilerinin Yeri ve Önemi, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, 5: 2, 1- 12
  • Üstüner, M. (2004). Geçmişten Günümüze Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme ve Günümüz Sorunları, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5
  • Venç, E. (2005). Sosyal Bilgiler Öğretimine Dair Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 5: 59
  • yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi59/icindekiler.htm

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARI VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2007, Sayı: 15, 229 - 240, 26.09.2013

Öz

Bu araştırmada, sosyal bilgiler öğretmen adayları ve sosyal bilgiler
öğretmenlerinin coğrafya derslerine yönelik görüşleri tespit edilmeye
çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemi Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi
ilköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim
gören 78 öğretmen adayı öğrenci ve Kütahya il merkezinde MEB’e bağlı devlet
okullarında görev yapan 37 sosyal Bilgiler öğretmenidir. Veri toplama
aracında öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin coğrafya derslerine yönelik
görüşlerini belirlemek amacıyla beşli likert tipine göre hazırlanmış on soru
bulunmaktadır. Veriler, Mart 2007’de toplanmış ve verilerin analizi SPSS
programı ile yapılmıştır. Sonuç olarak, hem sosyal bilgiler öğretmen
adaylarının hem de sosyal bilgiler öğretmenlerinin coğrafyaya yönelik
görüşlerinde cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır.
Mezuniyet değişkenine göre ise öğretmenlerin coğrafyaya yönelik görüşlerinde
bazı sorularda coğrafya mezunları lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Diğer
sonuçlar araştırmada detaylı olarak açıklanmıştır.

Kaynakça

  • Barth, J.L. & Demirtaş, A. (1997). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi Kaynak Üniteler. Ankara: YÖK Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Can, G. (1998). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No:1064 Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, 581: 7-37
  • Erden, M. (1998). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Güleç, S., Alkış, S. (2003). Attitudes of Teachers-to-be Towards Teaching Social Studies Course, International Conference on Higher Education Innovation, Abstract of Presentations at the First Conference of the Society, ICHEI Abstracts Book, Kiev, Ukraine
  • Kan, Ç. (2006). Etkili Sosyal Bilgiler Öğretimi Arayışı, Kastamonu Eğitim Dergisi, :14:2, 537-544.
  • Komisyon, (2006). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6.Sınıf Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Öztürk, C. (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem A yayıncılık.
  • Tay, B. (2004). Sosyal Bilgiler Dersinde Anlamlandırma Stratejilerinin Yeri ve Önemi, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, 5: 2, 1- 12
  • Üstüner, M. (2004). Geçmişten Günümüze Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme ve Günümüz Sorunları, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5
  • Venç, E. (2005). Sosyal Bilgiler Öğretimine Dair Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 5: 59
  • yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi59/icindekiler.htm
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Özel Bu kişi benim

Mustafa Başoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Özel, A., & Başoğlu, M. (2013). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARI VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi(15), 229-240.
AMA Özel A, Başoğlu M. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARI VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(15):229-240.
Chicago Özel, Ali, ve Mustafa Başoğlu. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARI VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 15 (Ekim 2013): 229-40.
EndNote Özel A, Başoğlu M (01 Ekim 2013) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARI VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi 15 229–240.
IEEE A. Özel ve M. Başoğlu, “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARI VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 15, ss. 229–240, Ekim 2013.
ISNAD Özel, Ali - Başoğlu, Mustafa. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARI VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 15 (Ekim 2013), 229-240.
JAMA Özel A, Başoğlu M. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARI VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:229–240.
MLA Özel, Ali ve Mustafa Başoğlu. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARI VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 15, 2013, ss. 229-40.
Vancouver Özel A, Başoğlu M. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARI VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN COĞRAFYA DERSLERİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(15):229-40.