BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2010, Sayı: 21, 27 - 45, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • AAG (2009). Association of American Geographer, Careers in Geography; example geographic fields, sample jobs and careers, alıntı 4 Ağustos 2009, https://communicate.aag.org/eseries/scriptcontent/custom/giw is/cguide/opportunity/cguide_field.cfm
  • BEDDINGFIELD, K.T., BENNEFIELD, R.M., CHETWYND, J., ITO, T.M., POLLACK, K., and WRIGHT, A.R. (1995). 20 hot job tracts, U.S. News and World Report, 30 October, 98-108.
  • BIDDLE, D. (1999). Geography in Schools, Australian Geographer, 30(1), 75-92.
  • BIRKIN, M., CLARKE, G., CLARKE, M., and WILSON, A. (1996). Intelligent GIS: Location decisions and strategic planning. Cambride: Geoinformation International.
  • CHEN, X.M. (1998). Integrating GIS Education with Training: A Project-Oriented Approach. Journal of Geography 97(6),261-268.
  • COOK, W. J., COLLINS, S., FLYNN, M. K., GUTTMAN, M., COHEN, W., and BUDIANSKY, S. (1994). 25 breakthroughs that are changing the way we live and work, U.S.News and World Report, 2 May, 46–60.
  • DEMİRCİ, A., SEKİN, S., ÜNLÜ, M. (2002). Mesleki Açıdan Coğrafyanın Önemi ve Türkiye'de Kullanımı, Marmara Coğrafya Dergisi, 5, 171-185.
  • DEMİRCİ, A. ve KARAKUYU, M. (2005). Yüksek öğretimde Coğrafi Bilgi Sistemleri teknolojisi ve coğrafya eğitimi entegrasyonu. Ege Coğrafi Bilgi Sistemleri Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.23-34.
  • DEMİRCİ, A. (2007). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin ilk ve ortaöğretim coğrafya derslerinde bir öğretim aracı olarak kullanılması: Önem, ilke ve metotlar. Öneri Dergisi, 28, 377-388.
  • DEMİRCİ, A. ve KOCAMAN, S. (2007). Türkiye’de coğrafya mezunlarının CBS ile ilgili alanlarda istihdam edilebilme durumlarının değerlendirilmesi. Marmara Coğrafya Dergisi,16, 65-92.
  • DEMİRCİ, A. (2008a). Evaluating the implementation and effectiveness of GIS-based application in secondary school geography lessons. American Journal of Applied Sciences, 5(3), 169-178.
  • DEMİRCİ, A. (2008b). Öğretmenler için CBS: Coğrafi Bilgi Sistemleri, Fatih Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • DEMİRCİ, A. (2009). How do teachers approach new technologies: Geography teachers’ attitudes towards Geographic Information Systems (GIS). European Journal of Educational Studies, 1(1), 57-67.
  • DIBIASE, D., DEMERS, M., JOHNSON, A., KEMP, K., LUCK, A.T., PLEWE, B., & WENTZ, E. (Ed). (2006). Geographic Information Science & Technology: Body of Knowledge, USGIS, Association of American Geographers, Washington,DC.
  • GEWIN, V. (2004). Mapping Apportunities, Nature, Sayı 427, s. 376377, 22 Ocak 2004, Nature Publishing Group. http://www.nature.com/nature/journal/v427/n6972/full/nj6972-376a.html
  • LONGLEY, P.A., GOODCHILD, M.F., MAGUIRE, D.J., and RHIND, D.W. (2005). Geographic Information Systems and Science. Second Edition. New York: Wiley.
  • PHOENIX, M. (2000). Learning with GIS, Arcuser Online, HaziranEylül 2000, s. 6-24, http://www.esri.com/news/arcuser/0700/umbrella11.html
  • YOMRALIOĞLU, T. (2002). GIS Activities in Turkey, Proceedings of International Symposium on GIS, p.834-840, Istanbul, Turkey.
  • ZHOU, Y., SMITH, B.W., SPINELLI, G. (1999). Impacts of Increased Student Career Orientation on American College Geography Programmes. Journal of Geography in Higher Education 23,157-165

YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA PROGRAMLARI İÇİN COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN ÖNEMİ

Yıl 2010, Sayı: 21, 27 - 45, 27.09.2013

Öz

Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) pek çok ülkede coğrafya bölümlerine
büyük avantajlar sağlamıştır. Özellikle ABD ve Kanada gibi ülkelerde
görüldüğü üzere CBS ile bölümlerde yürütülen akademik çalışmalar daha
derinlik kazanmış, CBS teknolojileri konusunda gerekli bilgi, beceri ve deneyim
ile mezun olan öğrenciler ise mezuniyet sonrasında daha rahat iş sahibi olmaya
başlamışlardır. Türkiye’deki coğrafya bölümlerinde ise durum farklıdır. CBS,
Türkiye’deki coğrafya bölümlerinde 1990’lı yılların sonlarından itibaren yer
edinmeye başlamıştır. Günümüzdeki tabloya bakıldığında coğrafya
bölümlerinin pek çoğunda CBS laboratuarının olmadığı ve CBS derslerinin
verilmediği görülmektedir. Bu durumda CBS’nin doğası gereği coğrafyacılara
araştırma ve iş sahibi olma açısından sağladığı avantajlardan Türkiye’deki
coğrafya bölümlerinde yeterince yararlanılmadığı görülmektedir. Bu çalışmada
CBS’nin Türkiye’de coğrafyacılara ve coğrafya mezunlarına sağlayabileceği
avantajların neler olduğuna özellikle ABD’den örnekler verilerek kısaca
değinilmiş ve bu avantajlardan nasıl yararlanılabileceği konusunda bazı
önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • AAG (2009). Association of American Geographer, Careers in Geography; example geographic fields, sample jobs and careers, alıntı 4 Ağustos 2009, https://communicate.aag.org/eseries/scriptcontent/custom/giw is/cguide/opportunity/cguide_field.cfm
  • BEDDINGFIELD, K.T., BENNEFIELD, R.M., CHETWYND, J., ITO, T.M., POLLACK, K., and WRIGHT, A.R. (1995). 20 hot job tracts, U.S. News and World Report, 30 October, 98-108.
  • BIDDLE, D. (1999). Geography in Schools, Australian Geographer, 30(1), 75-92.
  • BIRKIN, M., CLARKE, G., CLARKE, M., and WILSON, A. (1996). Intelligent GIS: Location decisions and strategic planning. Cambride: Geoinformation International.
  • CHEN, X.M. (1998). Integrating GIS Education with Training: A Project-Oriented Approach. Journal of Geography 97(6),261-268.
  • COOK, W. J., COLLINS, S., FLYNN, M. K., GUTTMAN, M., COHEN, W., and BUDIANSKY, S. (1994). 25 breakthroughs that are changing the way we live and work, U.S.News and World Report, 2 May, 46–60.
  • DEMİRCİ, A., SEKİN, S., ÜNLÜ, M. (2002). Mesleki Açıdan Coğrafyanın Önemi ve Türkiye'de Kullanımı, Marmara Coğrafya Dergisi, 5, 171-185.
  • DEMİRCİ, A. ve KARAKUYU, M. (2005). Yüksek öğretimde Coğrafi Bilgi Sistemleri teknolojisi ve coğrafya eğitimi entegrasyonu. Ege Coğrafi Bilgi Sistemleri Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.23-34.
  • DEMİRCİ, A. (2007). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin ilk ve ortaöğretim coğrafya derslerinde bir öğretim aracı olarak kullanılması: Önem, ilke ve metotlar. Öneri Dergisi, 28, 377-388.
  • DEMİRCİ, A. ve KOCAMAN, S. (2007). Türkiye’de coğrafya mezunlarının CBS ile ilgili alanlarda istihdam edilebilme durumlarının değerlendirilmesi. Marmara Coğrafya Dergisi,16, 65-92.
  • DEMİRCİ, A. (2008a). Evaluating the implementation and effectiveness of GIS-based application in secondary school geography lessons. American Journal of Applied Sciences, 5(3), 169-178.
  • DEMİRCİ, A. (2008b). Öğretmenler için CBS: Coğrafi Bilgi Sistemleri, Fatih Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • DEMİRCİ, A. (2009). How do teachers approach new technologies: Geography teachers’ attitudes towards Geographic Information Systems (GIS). European Journal of Educational Studies, 1(1), 57-67.
  • DIBIASE, D., DEMERS, M., JOHNSON, A., KEMP, K., LUCK, A.T., PLEWE, B., & WENTZ, E. (Ed). (2006). Geographic Information Science & Technology: Body of Knowledge, USGIS, Association of American Geographers, Washington,DC.
  • GEWIN, V. (2004). Mapping Apportunities, Nature, Sayı 427, s. 376377, 22 Ocak 2004, Nature Publishing Group. http://www.nature.com/nature/journal/v427/n6972/full/nj6972-376a.html
  • LONGLEY, P.A., GOODCHILD, M.F., MAGUIRE, D.J., and RHIND, D.W. (2005). Geographic Information Systems and Science. Second Edition. New York: Wiley.
  • PHOENIX, M. (2000). Learning with GIS, Arcuser Online, HaziranEylül 2000, s. 6-24, http://www.esri.com/news/arcuser/0700/umbrella11.html
  • YOMRALIOĞLU, T. (2002). GIS Activities in Turkey, Proceedings of International Symposium on GIS, p.834-840, Istanbul, Turkey.
  • ZHOU, Y., SMITH, B.W., SPINELLI, G. (1999). Impacts of Increased Student Career Orientation on American College Geography Programmes. Journal of Geography in Higher Education 23,157-165
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Demirci Bu kişi benim

Ahmet Karaburun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Demirci, A., & Karaburun, A. (2013). YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA PROGRAMLARI İÇİN COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi(21), 27-45.
AMA Demirci A, Karaburun A. YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA PROGRAMLARI İÇİN COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(21):27-45.
Chicago Demirci, Ali, ve Ahmet Karaburun. “YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA PROGRAMLARI İÇİN COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN ÖNEMİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 21 (Ekim 2013): 27-45.
EndNote Demirci A, Karaburun A (01 Ekim 2013) YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA PROGRAMLARI İÇİN COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi 21 27–45.
IEEE A. Demirci ve A. Karaburun, “YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA PROGRAMLARI İÇİN COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN ÖNEMİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 21, ss. 27–45, Ekim 2013.
ISNAD Demirci, Ali - Karaburun, Ahmet. “YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA PROGRAMLARI İÇİN COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN ÖNEMİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 21 (Ekim 2013), 27-45.
JAMA Demirci A, Karaburun A. YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA PROGRAMLARI İÇİN COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:27–45.
MLA Demirci, Ali ve Ahmet Karaburun. “YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA PROGRAMLARI İÇİN COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN ÖNEMİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 21, 2013, ss. 27-45.
Vancouver Demirci A, Karaburun A. YÜKSEK ÖĞRETİM COĞRAFYA PROGRAMLARI İÇİN COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNİN ÖNEMİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(21):27-45.