BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2010, Sayı: 21, 65 - 77, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Alp, E., Ertepınar, H.,Tekkaya, C.,Yılmaz,A. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutum ve Bilgileri Üzerine Bir Çalışma. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Özetler Kitabı, 07-09 Eylül 2006, Ankara.
  • Arkış, S. (1992). The Effect of Water Conservation Unit Integrated into 6 th Grade Junior High School Science Curriculum, Msc. Thesis, METU, Ankara.
  • Aslan, O., Uluçınar Sağır, Ş., Cansaran, A. (2008). Çevre Tutum Ölçeği Uyarlaması ve İlköğretim Öğrencilerinin Çevre Tutumlarının Belirlenmesi, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 25. Konya.
  • Atalay, İ. (1994). Türkiye Vejetasyon Coğrafyası Vegetation Geography of Turkey Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir.
  • Atasoy, E. (2005). Çevre İçin Eğitim; İlköğretim Öğrencilerinin Çevresel Tutum ve Çevre Bilgisi Üzerine Bir Çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Atasoy, E., Ertürk, H. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Çevresel Tutum ve Çevre Bilgisi Üzerine Bir Alan Araştırması, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 10-1. Erzincan
  • Çabuk, B. Karacaoğlu, C. (2003). Üniversite öğrencilerinin çevre duyarlılıklarının incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), Ankara.
  • Demirkaya, H., Genç, H. (2006). Ormana İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirilmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 14, No: 1. Kastamonu.
  • Doğan, M. (1993). The Effect of Soil Conservation Unit Integrated into 7 th Grade Junior High School Science Curriculum, Msc. Thesis METU, Ankara.
  • Doğanay, H. (1995). Türkiye Ekonomik Coğrafyası, Öz Eğitim Yayınları, Konya.
  • Dönmez, Y. (1985). Bitki Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Yayınları No.3319, Coğrafya Enstitüsü Yayınları No.3213, İstanbul.
  • Ekici, G. (2005).Lise Öğrencilerinin Çevre Eğitimine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi 18. Ankara.
  • Gökçe, N., Kaya, E., Aktay, S.,Özden, M.(2007). İlköğretim Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumları. Elementary Education Online, 6 (3). İlköğretim Online. 6(3).
  • Güney, E. (2004), Çevre Sorunları Coğrafyası. Gündüz Eğitim ve yayıncılık, Ankara.
  • Özey, R. (2005), Çevre Sorunları. Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Tican, S. (1996), The Effect of Air Conservation Unit Integrated into 6 th Grade Junior High School Science Curriculum, Msc. Thesis, METU, Ankara.
  • Tuncer, G., Sungur, S., Tekkaya, C. ve Ertepınar, H. (2004), Environmental attitudes of the 6 grade students from rural and urban areas: a case study for Ankara. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26. Ankara.
  • Yılmaz, A., Morgil, İ., Aktuğ, P., Göbekli,İ. (2002), Ortaöğretim ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22. Ankara.
  • Yılmaz, O., Boone, W., Andersen, H. O. (2004). Views of elementary and middle school Turkish student toward environmental issues. İnternational Journal of Science Education. 26 (12)

İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ORMANA YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2010, Sayı: 21, 65 - 77, 27.09.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulları 8. sınıfta öğrenim gören
öğrencilerin ormana yönelik tutumlarını belirlemektir. Bu amaç ile iki
ilköğretim okulunda öğrenim gören 121 (63 kız, 58 erkek) 8. sınıf öğrencisine
ormana yönelik tutum testi uygulanmıştır. Bu çalışmanın sonucunda
öğrencilerin genelde ormana yönelik olumlu tutum içinde oldukları
belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Alp, E., Ertepınar, H.,Tekkaya, C.,Yılmaz,A. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutum ve Bilgileri Üzerine Bir Çalışma. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Özetler Kitabı, 07-09 Eylül 2006, Ankara.
  • Arkış, S. (1992). The Effect of Water Conservation Unit Integrated into 6 th Grade Junior High School Science Curriculum, Msc. Thesis, METU, Ankara.
  • Aslan, O., Uluçınar Sağır, Ş., Cansaran, A. (2008). Çevre Tutum Ölçeği Uyarlaması ve İlköğretim Öğrencilerinin Çevre Tutumlarının Belirlenmesi, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 25. Konya.
  • Atalay, İ. (1994). Türkiye Vejetasyon Coğrafyası Vegetation Geography of Turkey Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir.
  • Atasoy, E. (2005). Çevre İçin Eğitim; İlköğretim Öğrencilerinin Çevresel Tutum ve Çevre Bilgisi Üzerine Bir Çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Atasoy, E., Ertürk, H. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Çevresel Tutum ve Çevre Bilgisi Üzerine Bir Alan Araştırması, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 10-1. Erzincan
  • Çabuk, B. Karacaoğlu, C. (2003). Üniversite öğrencilerinin çevre duyarlılıklarının incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), Ankara.
  • Demirkaya, H., Genç, H. (2006). Ormana İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirilmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 14, No: 1. Kastamonu.
  • Doğan, M. (1993). The Effect of Soil Conservation Unit Integrated into 7 th Grade Junior High School Science Curriculum, Msc. Thesis METU, Ankara.
  • Doğanay, H. (1995). Türkiye Ekonomik Coğrafyası, Öz Eğitim Yayınları, Konya.
  • Dönmez, Y. (1985). Bitki Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Yayınları No.3319, Coğrafya Enstitüsü Yayınları No.3213, İstanbul.
  • Ekici, G. (2005).Lise Öğrencilerinin Çevre Eğitimine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi 18. Ankara.
  • Gökçe, N., Kaya, E., Aktay, S.,Özden, M.(2007). İlköğretim Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumları. Elementary Education Online, 6 (3). İlköğretim Online. 6(3).
  • Güney, E. (2004), Çevre Sorunları Coğrafyası. Gündüz Eğitim ve yayıncılık, Ankara.
  • Özey, R. (2005), Çevre Sorunları. Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Tican, S. (1996), The Effect of Air Conservation Unit Integrated into 6 th Grade Junior High School Science Curriculum, Msc. Thesis, METU, Ankara.
  • Tuncer, G., Sungur, S., Tekkaya, C. ve Ertepınar, H. (2004), Environmental attitudes of the 6 grade students from rural and urban areas: a case study for Ankara. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26. Ankara.
  • Yılmaz, A., Morgil, İ., Aktuğ, P., Göbekli,İ. (2002), Ortaöğretim ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22. Ankara.
  • Yılmaz, O., Boone, W., Andersen, H. O. (2004). Views of elementary and middle school Turkish student toward environmental issues. İnternational Journal of Science Education. 26 (12)
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Kayalı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Kayalı, H. (2013). İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ORMANA YÖNELİK TUTUMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi(21), 65-77.
AMA Kayalı H. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ORMANA YÖNELİK TUTUMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(21):65-77.
Chicago Kayalı, Hülya. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ORMANA YÖNELİK TUTUMLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 21 (Ekim 2013): 65-77.
EndNote Kayalı H (01 Ekim 2013) İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ORMANA YÖNELİK TUTUMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi 21 65–77.
IEEE H. Kayalı, “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ORMANA YÖNELİK TUTUMLARI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 21, ss. 65–77, Ekim 2013.
ISNAD Kayalı, Hülya. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ORMANA YÖNELİK TUTUMLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi 21 (Ekim 2013), 65-77.
JAMA Kayalı H. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ORMANA YÖNELİK TUTUMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:65–77.
MLA Kayalı, Hülya. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ORMANA YÖNELİK TUTUMLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 21, 2013, ss. 65-77.
Vancouver Kayalı H. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ORMANA YÖNELİK TUTUMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(21):65-77.