BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2010, Sayı: 21, 240 - 257, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Ballantyne, R. R. (1999). Teaching Environmental Concepts, Attitudes and Behaviour Through Geography Education: Findings of an International Survey. International Research in Geographical and Environmental Education, 8(1), pp. 40-58.
  • Buğdaycı, İ., Bildirici, İ.Ö. (2009). Harita Kullanımının Coğrafya Eğitimindeki Önemi, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası 12. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, 11-15 Mayıs 2009, Ankara.
  • Debord, G. (1996). Gösteri Toplumu (Ayşen Ekmekçi-Okşan Taşkent). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Doğanay, H. (1993). Coğrafyada Metodoloji: Genel Metotlar ve Özel Öğretim Metotları, MEB Yayınları, Öğretmen Kitapları Dizisi, 187, İstanbul.
  • Duman, B., Girgin, M. (2007). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Harita Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri, Doğu Coğrafya Dergisi, 12(17), 187-202.
  • GESP. (1994). Geography Education Standards Project: Geography for Life: National Geography Standards. Washington D.C.: National Geographic Society.
  • Girgin, M., Koca, H., Sever, R. (2002). Coğrafya Derslerinde Harita Kullanımı ve Başlıca Sorunlar. II. Coğrafya kurultayı (09-11 Temmuz 2002), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Hardwick, S. W., Holtgrieve, D. G. (1996). Geography for Educators: Standards, Themes, and Concepts, Prentice-Hall, U.S.A.
  • Kent, W. A. (2003). Geography and Information and Communications Technologies: Some Futures Thinking. In R. Gerber, (ed.) International Handbook on Geographical Education (pp. 337- 344). The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • Lemberg, D., Stoltman, J.P. (2001). Geography Teaching and the New Technologies: Opportunities and Challenges. Journal of Education, 181(3), 63-76.
  • Lidstone, J. (2003). Relevant Knowledge, Skills, and Values in Geographical Education. In R. Gerber, (ed.) International Handbook on Geographical Education (pp. 35-46). The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • McClure, R. W. (1992). A Conceptual Model for Map Skills Curriculum Development Based upon A Cognitive Field Theory Philosophy. Oklahoma State University (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Oklahoma.
  • MEB. (2005a). Coğrafya Dersi Öğretim Programı (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar), Ankara. MEB. (2005b). Sosyal Bilgiler Programı (4-5. ve 6-7. sınıflar). Ankara.
  • Morgan, J. (2006). Discerning Citizenship in Geography Education. In J. Lindstone and M. Williams, (eds.), Geographical Education in a Changing World: Past Experience, Current Trends, and Future Challenges (s.213–227). The Netherlands: Springer.
  • Öztürk, M. K. (2002). Liselerde Coğrafya Öğretiminde Araç, Gereç, Materyal Kullanımı ve Önemi. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 126-129.
  • QCA. (2007). Qualifications And Curriculum Authority. Geography: Programme of Study Key Stage 3 and Attaintment Target (available at www.qca.org.uk/curriculum).
  • RCGS. (2001). Canadian national standards for geography: a standards-based guide to k – 12 geography. Ontario: The Royal Canadian Geographical Society
  • Taş, H. İ. (2006). Coğrafya Eğitiminde Görselleştirmenin Önemi: Mekansal Algılamaya Pedogojik Bir Bakış. Doğu Coğrafya Dergisi, 11(16), 211-238. Konya.
  • Şahin, C. (2003). Türkiye’de Coğrafya Eğitimi, Sorunları ve Çözüm Önerileri. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Uzun, N. (2006). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Harita Okuma ve Yorumlama Becerilerinin Geliştirilmesine İlişkin Görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 2, 87-99, Ankara, 14.04.2006.
  • Ünlü, M., Üçışık, S., Özey, R. (2002). Coğrafya Eğitiminde Haritaların Önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, 5, 9-25. İstanbul.
  • Van Der Schee, J. (2006). Geography and New Technologies. In J. Lindstone and M. Williams, (eds.), Geographical Education in a Changing World: Past Experience, Current Trends, and Future Challenges (s.185–193). The Netherlands: Springer.
  • Van Der Schee, J. (2003). New media will accelerate the renewal of geographic education. In R. Gerber, (ed.) International Handbook on Geographical Education (s.205-213). The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HARİTALARLA İLGİLİ TEMEL GÖRÜŞLERİ VE HARİTA KULLANIMINA YÖNELİK YAKLAŞIMLARI

Yıl 2010, Sayı: 21, 240 - 257, 27.09.2013

Öz

Coğrafya eğitim ve öğretiminin en önemli araçları olan haritalar
öğrencilerin yaşadıkları çevreyi ve dünyayı daha yakından tanımaları ve analiz
etmeleri; coğrafi olguların mekânsal yönlerini daha iyi kavramaları gibi
yeteneklerinin geliştirilmesi açısından önemli bir rol oynamaktadır. Harita
yapma/çizme, harita okuma ve harita yorumlama olarak üç temel başlık altında
toplanması mümkün olan harita becerileri, günümüz dünyasında coğrafya
müfredatlarında önemli bir yer teşkil etmekte ve bu müfredatların temel hedef
ve vizyonları arasında yer almaktadır. Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler
Anabilimdalı öğrencilerine yönelik olarak gerçekleştirilen bu çalışma,
öğrencilerin harita algısı, harita kullanımı ve haritalarla ilgili birtakım
görüşlerini değerlendirmekle birlikte eğitim-öğretim sürecinde haritaların
kullanımı ile ilgili üzerinde durulması gereken noktalara değinerek bu konu
ilgili olarak gelecekte yapılacak çalışmaların yönlerine işaret etmektedir.

Kaynakça

  • Ballantyne, R. R. (1999). Teaching Environmental Concepts, Attitudes and Behaviour Through Geography Education: Findings of an International Survey. International Research in Geographical and Environmental Education, 8(1), pp. 40-58.
  • Buğdaycı, İ., Bildirici, İ.Ö. (2009). Harita Kullanımının Coğrafya Eğitimindeki Önemi, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası 12. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, 11-15 Mayıs 2009, Ankara.
  • Debord, G. (1996). Gösteri Toplumu (Ayşen Ekmekçi-Okşan Taşkent). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Doğanay, H. (1993). Coğrafyada Metodoloji: Genel Metotlar ve Özel Öğretim Metotları, MEB Yayınları, Öğretmen Kitapları Dizisi, 187, İstanbul.
  • Duman, B., Girgin, M. (2007). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Harita Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri, Doğu Coğrafya Dergisi, 12(17), 187-202.
  • GESP. (1994). Geography Education Standards Project: Geography for Life: National Geography Standards. Washington D.C.: National Geographic Society.
  • Girgin, M., Koca, H., Sever, R. (2002). Coğrafya Derslerinde Harita Kullanımı ve Başlıca Sorunlar. II. Coğrafya kurultayı (09-11 Temmuz 2002), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Hardwick, S. W., Holtgrieve, D. G. (1996). Geography for Educators: Standards, Themes, and Concepts, Prentice-Hall, U.S.A.
  • Kent, W. A. (2003). Geography and Information and Communications Technologies: Some Futures Thinking. In R. Gerber, (ed.) International Handbook on Geographical Education (pp. 337- 344). The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • Lemberg, D., Stoltman, J.P. (2001). Geography Teaching and the New Technologies: Opportunities and Challenges. Journal of Education, 181(3), 63-76.
  • Lidstone, J. (2003). Relevant Knowledge, Skills, and Values in Geographical Education. In R. Gerber, (ed.) International Handbook on Geographical Education (pp. 35-46). The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • McClure, R. W. (1992). A Conceptual Model for Map Skills Curriculum Development Based upon A Cognitive Field Theory Philosophy. Oklahoma State University (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Oklahoma.
  • MEB. (2005a). Coğrafya Dersi Öğretim Programı (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar), Ankara. MEB. (2005b). Sosyal Bilgiler Programı (4-5. ve 6-7. sınıflar). Ankara.
  • Morgan, J. (2006). Discerning Citizenship in Geography Education. In J. Lindstone and M. Williams, (eds.), Geographical Education in a Changing World: Past Experience, Current Trends, and Future Challenges (s.213–227). The Netherlands: Springer.
  • Öztürk, M. K. (2002). Liselerde Coğrafya Öğretiminde Araç, Gereç, Materyal Kullanımı ve Önemi. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 126-129.
  • QCA. (2007). Qualifications And Curriculum Authority. Geography: Programme of Study Key Stage 3 and Attaintment Target (available at www.qca.org.uk/curriculum).
  • RCGS. (2001). Canadian national standards for geography: a standards-based guide to k – 12 geography. Ontario: The Royal Canadian Geographical Society
  • Taş, H. İ. (2006). Coğrafya Eğitiminde Görselleştirmenin Önemi: Mekansal Algılamaya Pedogojik Bir Bakış. Doğu Coğrafya Dergisi, 11(16), 211-238. Konya.
  • Şahin, C. (2003). Türkiye’de Coğrafya Eğitimi, Sorunları ve Çözüm Önerileri. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Uzun, N. (2006). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Harita Okuma ve Yorumlama Becerilerinin Geliştirilmesine İlişkin Görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 2, 87-99, Ankara, 14.04.2006.
  • Ünlü, M., Üçışık, S., Özey, R. (2002). Coğrafya Eğitiminde Haritaların Önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, 5, 9-25. İstanbul.
  • Van Der Schee, J. (2006). Geography and New Technologies. In J. Lindstone and M. Williams, (eds.), Geographical Education in a Changing World: Past Experience, Current Trends, and Future Challenges (s.185–193). The Netherlands: Springer.
  • Van Der Schee, J. (2003). New media will accelerate the renewal of geographic education. In R. Gerber, (ed.) International Handbook on Geographical Education (s.205-213). The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman İncekara

Güzin Kantürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA İncekara, S., & Kantürk, G. (2013). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HARİTALARLA İLGİLİ TEMEL GÖRÜŞLERİ VE HARİTA KULLANIMINA YÖNELİK YAKLAŞIMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi(21), 240-257.
AMA İncekara S, Kantürk G. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HARİTALARLA İLGİLİ TEMEL GÖRÜŞLERİ VE HARİTA KULLANIMINA YÖNELİK YAKLAŞIMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(21):240-257.
Chicago İncekara, Süleyman, ve Güzin Kantürk. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HARİTALARLA İLGİLİ TEMEL GÖRÜŞLERİ VE HARİTA KULLANIMINA YÖNELİK YAKLAŞIMLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 21 (Ekim 2013): 240-57.
EndNote İncekara S, Kantürk G (01 Ekim 2013) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HARİTALARLA İLGİLİ TEMEL GÖRÜŞLERİ VE HARİTA KULLANIMINA YÖNELİK YAKLAŞIMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi 21 240–257.
IEEE S. İncekara ve G. Kantürk, “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HARİTALARLA İLGİLİ TEMEL GÖRÜŞLERİ VE HARİTA KULLANIMINA YÖNELİK YAKLAŞIMLARI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 21, ss. 240–257, Ekim 2013.
ISNAD İncekara, Süleyman - Kantürk, Güzin. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HARİTALARLA İLGİLİ TEMEL GÖRÜŞLERİ VE HARİTA KULLANIMINA YÖNELİK YAKLAŞIMLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi 21 (Ekim 2013), 240-257.
JAMA İncekara S, Kantürk G. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HARİTALARLA İLGİLİ TEMEL GÖRÜŞLERİ VE HARİTA KULLANIMINA YÖNELİK YAKLAŞIMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:240–257.
MLA İncekara, Süleyman ve Güzin Kantürk. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HARİTALARLA İLGİLİ TEMEL GÖRÜŞLERİ VE HARİTA KULLANIMINA YÖNELİK YAKLAŞIMLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 21, 2013, ss. 240-57.
Vancouver İncekara S, Kantürk G. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HARİTALARLA İLGİLİ TEMEL GÖRÜŞLERİ VE HARİTA KULLANIMINA YÖNELİK YAKLAŞIMLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(21):240-57.