-
Coğrafya eğitim ve öğretiminin en önemli araçları olan haritalar
öğrencilerin yaşadıkları çevreyi ve dünyayı daha yakından tanımaları ve analiz
etmeleri; coğrafi olguların mekânsal yönlerini daha iyi kavramaları gibi
yeteneklerinin geliştirilmesi açısından önemli bir rol oynamaktadır. Harita
yapma/çizme, harita okuma ve harita yorumlama olarak üç temel başlık altında
toplanması mümkün olan harita becerileri, günümüz dünyasında coğrafya
müfredatlarında önemli bir yer teşkil etmekte ve bu müfredatların temel hedef
ve vizyonları arasında yer almaktadır. Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler
Anabilimdalı öğrencilerine yönelik olarak gerçekleştirilen bu çalışma,
öğrencilerin harita algısı, harita kullanımı ve haritalarla ilgili birtakım
görüşlerini değerlendirmekle birlikte eğitim-öğretim sürecinde haritaların
kullanımı ile ilgili üzerinde durulması gereken noktalara değinerek bu konu
ilgili olarak gelecekte yapılacak çalışmaların yönlerine işaret etmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 21 |